smulis85 skrev 2016-04-05 20:14:23 följande:
Fy stackare med så lång menscykel :(
Ja man ska nog försöka ta det som de kommer men är ju inte lätt alla gånger speciellt när man inte har något tålamod.
Jag håller på att studerar första terminen av 7 så får ta de som de kommer hade jag tänkt när jag blir med barn. Antingen tar jag studieuppehåll ett år eller så fortsätter jag då jag har distansstudier. Men vist är de krångligt när man inte kan bestämma själv när man ska bli gravid, allt är ju så osäkert.
Ja det är väl så att man får ta det som det kommer. Och anpassa livet därefter. Man kan ju inte vänta i all evighet att skaffa barn heller, speciellt inte när man blir 31 år om några månader.
Vi hade tänkt vänta med att försöka till sommaren. Jag har sökt en del jobb och det skulle vara skönt att först få ett nytt jobb och hinna jobba lite innan jag blir gravid. Vem vill anställa någon som redan är gravid?
Är nästan säker på att jag hade ägglossning igår (vilket innebär att det var dag 34 istället för 42 och då börjar det kanske gå åt rätt håll). Hade riktigt ont på vänster sida, kan knappast ha varit något annat.
Vi fick ändå ett infall när vi gick och la oss igår kväll. Eftersom jag nu har så långa cykler och aldrig riktigt vet när Jag ska ha ägglossning så känns det ändå som att det gäller att passa på.
Så nu får vi se. Först och främst bäntarcjag med att se om NC sätter ut att jag haft ägglossning.