• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • LisenB
    smulis85 skrev 2016-01-03 18:13:37 följande:

Här kom mensen precis rätt dag idag så nu blir nästa bim runt 30/1 tredje försöket.

Nej!! Tråkigt, men det är bara att fortsätta. Själv är vi på fjärde försöket nu.. Bim 10-14 jan..
  • Esls

Jag har förmodligen bim 17/1.
    Har egentligen ingen superkoll på om vi prickade rätt eller inte, men hoppas kan man:)

• smulis85
    LisenB skrev 2016-01-03 21:05:06 följande:
    Nej!! Tråkigt, men det är bara att fortsätta. Själv är vi på fjärde försöket nu.. Bim 10-14 jan..
    Japp bara att fortsätta har ju inte försökt så länge så är än så länge är jag hoppfull :) håller tummarna för att du får ett plus då :)
  • smulis85
    Storstadsprincessan skrev 2016-01-03 21:06:20 följande:

Även för mig kom mensen idag, nästa Bim 28/1. Får sikta på då istället

Va tråkigt :( hoppas på att vi båda plussat nästa gång :)
  • glittersol
    LisenB skrev 2015-12-27 16:34:45 följande:

Jag har ännu inte fått något positivt på äl-testet, idag är dag 16... Jag tänker att det kanske inte funkar på mig? Men jag fortsätter testa så får vi se. Har regelbunden mens nu iaf de senaste månaderna. Hoppas jag har ägglossning över huvud taget.. Kan man få hjälp om man inte får utslag?/om man inte har ägglossning.

Eller kan man ha ägglossning utan att få positivt på tester? Någon som vet?

Det är inte alla som får utslag på ältest men ändå har det

Sen har en kvinna inte ägglossning alla månader utan bara ca 10 gånger per år
  • LisenB

Idag och igår har jag fått hugg eller ilningar i höger "äggstock" mot ljumsken. Det känns ungefär som när man är väldigt kissnödig så det spänner så det hör ont. Vet inte att jag haft det mellan äl och mens innan... Men jag håller ju fortfarande på att upptäcker min cykel nu i tredje månaden med mens efter mens- och pms-fri i 7 år. Vad brukar ni känna av mellan äl och mens? Känner ni av er äl?

• smulis85
    LisenB skrev 2016-01-04 22:25:11 följande:

Idag och igår har jag fått hugg eller ilningar i höger "äggstock" mot ljumsken. Det känns ungefär som när man är väldigt kissnödig så det spänner så det hör ont. Vet inte att jag haft det mellan äl och mens innan... Men jag håller ju fortfarande på att upptäcker min cykel nu i tredje månaden med mens efter mens- och pms-fri i 7 år. Vad brukar ni känna av mellan äl och mens? Känner ni av er äl?

Jag känner av min äl varje månad med stick och drag från äggstockarna utom de månader som mensen är sen. tror att de är de månaden jag inte har ägglossning.

I vanliga fall brukar jag känna molvärk första dagen på mensen och ont i brösten några dagar innan mens.

Nu de två månader jag försökt bli gravid har det blivit mer pms besvär tyvärr med molvärk, ont i brösten och illamånde från äl eller 7 dagar efter äl. Antar de är för att man känner efter mer än vanligt.
  • puer
    Hej alla, jag hoppar in hit Glad
    Jag är 32 år och min sambo är 30. Vi har försökt bli gravida i ca 8 månader men ingen lycka än. Dock har vi "mest kört på" utan att ha någon större koll på var i cykeln jag befunnit mig. 
    Nu har vi dock bestämt att vi ska försöka på riktigt Skrattande
    Har bim på torsdag men känner av de vanliga mens tecknen så jag vågar inte hoppas för mycket denna gång. Längtar verkligen efter ett plus!
  • LisenB

Har bim på söndag tror jag. Men tyvärr inget annorlunda än. Får väl se när det kommer någon mensvärk. Brukar vara dagen innan mensen. Inte så hoppfull just nu men det är väl sån känsla man får ibland bara :(

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?