• Anonym (Svenska män)

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
  • Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?
  • nevermind

Jag gillar inte alls när snubbar bara går fram och pratar med mig. Ibland är det dock okej när det finns ett särskilt skäl till det, som när man frågar hur dags bussen går. Men jag har råkat ut för män som bara går fram och säger att man är snygg och så börjar de ragga, det gillar jag INTE.

• KingOfKings
    VictoriaJ02 skrev 2015-11-08 20:23:11 följande:
    Konstigt TS. Alla gånger jag varit ute på krogen har svenska män ofta varit de som är mest framfusiga. Ofta rentav odrägliga. Många inbillar sig att bara för att de bjuder en kvinna på en öl, en shot eller en drink så ska de få med henne hem. Sedan ser man samma män på stan beklaga sig över att tjejer är horor och liknande.
    När bjuder du på något att dricka då??????

???????
  • Stårschan

Men det är väl alldeles underbart att man som kvinna slipper den typen av påträngande karlar i Sverige! Låt oss för guds skull hoppas att fasonerna à la strandraggare vid Medelhavet inte blir någon vana här!

Jag har nog aldrig uppskattat svenska killar så intensivt som efter tre veckor i Frankrike när jag var 16, när det till och med kunde komma fram främmande killar och börja prata med mig trots att jag var ute och promenerade med en annan kille! Skitjobbiga typer!

• VictoriaJ02
    KingOfKings skrev 2015-11-09 13:42:59 följande:
    När bjuder du på något att dricka då??????

???????
    Jag tackar nej om jag blir bjuden av en man som visar intresse men som jag inte är intresserad av, så slipper han göra av med pengar i onödan. Jag bjuder om och när jag har råd och känner för det.

Nu var det några år sedan jag var på krogen sist, då jag lever i ett förhållande.

• Anonym (asta krazz)
    Anonym (Svenska män) skrev 2015-11-07 15:04:40 följande:
    Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
    Kanske för att hon ringer på Polis när ngn tokstolle blir efterhängsen på stan?
  • Personlig Utveckling Nu

"Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?"

Doubt it. Med rätt stor säkerhet vill jag påstå att denna "feghet" är global.

Ärligt talat tror jag ej att det handlar om respekt för kvinnan som tidigare skribenter har berört, utan snarare en osäkerhet på sig själv och på situationen i fråga. Rädslan att bli avvisad är väl helt enkelt större än det potentiella nöjet associerad med en framgångsrik approach. Cool

PersonligUtvecklingNu.se - Med mål att hjälpa dig skapa ett liv som gör att du älskar att leva.
  • Stårschan
    Anonym (Svenska män) skrev 2015-11-07 15:04:40 följande:

Ensamma eller i grabbgäng?
  • nevermind
    Stårschan skrev 2015-11-09 13:51:25 följande:

Men det är väl alldeles underbart att man som kvinna slipper den typen av påträngande karlar i Sverige! Låt oss för guds skull hoppas att fasonerna à la strandraggare vid Medelhavet inte blir någon vana här!

Jag har nog aldrig uppskattat svenska killar så intensivt som efter tre veckor i Frankrike när jag var 16, när det till och med kunde komma fram främmande killar och börja prata med mig trots att jag var ute och promenerade med en annan kille! Skitjobbiga typer!

Håller helt med. Jag var faktiskt i Frankrike förra veckan, har även en hel del italienare på mitt jobb. Usch!
  • Stårschan
    Personlig Utveckling Nu skrev 2015-11-09 15:05:43 följande:

"Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?"

Doubt it. Med rätt stor säkerhet vill jag påstå att denna "feghet" är global.

Ärligt talat tror jag ej att det handlar om respekt för kvinnan som tidigare skribenter har berört, utan snarare en osäkerhet på sig själv och på situationen i fråga. Rädslan att bli avvisad är väl helt enkelt större än det potentiella nöjet associerad med en framgångsrik approach. Cool

Det behöver ju inte vara osäkerhet heller. De svenska männen är kanske inte heller är särskilt förtjusta i att främlingar kommer fram och pratar med dem på öppen gata utan synbar anledning, och så kör de helt enelt efter devisen att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

OBS - de allra flesta har inga problem med att småprata med främlingar om det finns ett givet samtalsämne. Till exempel är det helt naturligt att man får nyfikna frågor från förbipasserande om man till exempel håller på att sätta upp årets julgran på torget, medan det skulle kunna vara creepy om någon kom fram och började prata med en när man satt på en parkbänk och läste bok - utan att den som kommer fram har en vettig fråga - exempelvis hur man hittar till tågstationen.
  • ulfsas

Det handlar knappast om att våga.

Viken tjej vill ha en påflugen typ efter sig vart de går?

Med begreppet invandrare som TS har då är vissa invandrare respektlösa och påflugna.

De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?