• Anonym (Svenska män)

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
  • Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?
  • Tom Araya
    AnooYoo skrev 2015-11-07 20:01:02 följande:
    Varför skulle man få någon chans alls om intresset är ensidigt?
    Hur vet att man att intresset är ensidigt och hur vet man hur intresset ser ut om man inte har haft någon kontakt.
  • AnooYoo
    Tom Araya skrev 2015-11-08 18:51:34 följande:

Hur vet att man att intresset är ensidigt och hur vet man hur intresset ser ut om man inte har haft någon kontakt.

Inlägget är ett svar på ett förslag att alla ska få en chans även om det bara finns 20% intresse från den ena parten.

Om jag vet att jag inte är intresserad, borde jag ge en okänd person en chans i alla fall? Är det något jag borde göra som ideell vänlighet istället för att fortsätta med min vardag?
  • Ensamma pappan

Går ju inte att gradera i procent om man är intresserad eller ej. Tanken var ju förmodligen från Ts att om man är lite intresserad så shoot...Inget konstigt med det. Det stora intresset, eller ointresset kommer ju senare.

• Anonym (Nsjs)

Jag är väldigt glad över att det är ovanligt i Sverige. Jag hade inte velat att någon kom upp till mig sådär.
    På vissa platser går det bra, för då kanske man är mer öppen till att prata, t.ex. i ett bibliotek eller om man sitter på ett cafè.
    ...men ute på stan? nej tack! Då är jag på väg någonstans och det känns väldigt påfluget, då vet man även att personen troligen bara tittat på en i max 10 sekunder innan denne går fram.

• Anonym (Uppfostrad)

Därför "svenska" män är för det mesta uppväxta med att respektera kvinnan.

Det skulle kännas obehagligt om det kom fram män hursomhelst. Nej tack

• VictoriaJ02

Konstigt TS. Alla gånger jag varit ute på krogen har svenska män ofta varit de som är mest framfusiga. Ofta rentav odrägliga. Många inbillar sig att bara för att de bjuder en kvinna på en öl, en shot eller en drink så ska de få med henne hem. Sedan ser man samma män på stan beklaga sig över att tjejer är horor och liknande.

• Ensamma pappan

Dom som pratar om "horor" och liknande är i regel utländska män i alla åldrar. Dom svenska "män" som uttrycker sig så är nästan alltid unga män eller pojkar.

• Anonym (Ida)

"För att det lätt uppfattas som creepy", är mitt svar.

Jag har aldrig tackat ja till en dejt med någon som bara hoppat på mig på stan.

• Anonym (Ida)
    VictoriaJ02 skrev 2015-11-08 20:23:11 följande:

Konstigt TS. Alla gånger jag varit ute på krogen har svenska män ofta varit de som är mest framfusiga. Ofta rentav odrägliga. Många inbillar sig att bara för att de bjuder en kvinna på en öl, en shot eller en drink så ska de få med henne hem. Sedan ser man samma män på stan beklaga sig över att tjejer är horor och liknande.

Men det är ju uingeäfr enda stället det är godkänt att ragga på tjejer på så inte konsiogt att de blir desp där på fyllan coh allt?

Nej, bästa sättet är att träffa män via kompisar, intressen eller jobbet skulle jag säga. Då har man i alla fall någon anti-creep-garanti.
  • Hårfagre

Därför att det inte är någon idé. Kvinnor kan av naturliga skäl vraka och välja i mkt större utsträckning. Vid 42 års ålder har jag insett att jag är ett vrak.

Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?