• Anonym (Svenska män)

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
  • Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?
  • Nenne666
    seriösanvändare skrev 2015-11-07 15:44:52 följande:
    Det du beskriver är det ganska många svenska män som gör. Men kanske inte var som helst "på stan", utan tillfällen där det passar. Dvs man kanske börjar småprata på biblioteket, fiket eller puben. Det kan ju kvinnor också göra.

De som tar kontakt var som helst är 9 gånger av 10 just slemmiga "miffon" och inte sällan av utländsk härkomst.
    Jag har inget emot att prata med främlingar, men generellt föredrar jag faktiskt att bli lämnad ifred "på stan". Dessutom är jag sällan intresserad av invandrare, så jag skulle hellre önska att dessa lade band på sig. Men vi är alla olika. Du verkar uppskatta kontaktsökande främlingar, jag gör det inte.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
    Tack för detta inlägget. Nu slapp jag skriva ett eget. Huvudet på spiken enligt mig.
  • annananonym

För att svenska män är väluppfostrade och vet att kvinnor ser raggning på stan som påträngande.

• sextiotalist
    Anonym (Tjej) skrev 2015-11-07 15:23:15 följande:

Blir du full i skratt om någon tar kontakt med dig? Alltså, nu pratar jag inte om något miffo som kommer med någon klyschig raggningsreplik på stan, utan helt normalt "kontakttagande".

Nu var det raggning jag avsåg
  • Anonym (Tjej)
    sextiotalist skrev 2015-11-07 16:15:15 följande:
    Nu var det raggning jag avsåg
    Men folk raggar väl ändå smidigare än att dra någon fånig raggningsreplik? Dom flesta pratar väl helt normalt när dom tar kontakt? Eller vad är det för miffon ni stöter på haha? (eller tja..som stöter på er...hehe)
  • sextiotalist
    Anonym (Tjej) skrev 2015-11-07 16:27:42 följande:

Men folk raggar väl ändå smidigare än att dra någon fånig raggningsreplik? Dom flesta pratar väl helt normalt när dom tar kontakt? Eller vad är det för miffon ni stöter på haha? (eller tja..som stöter på er...hehe)

Något man slipper med stigande ålder. Men jag ogillade det faktiskt. Inte att prata med folk, men när de försökte mer så tyckte jag illa om det, så då var det lättast att skratta åt det istället
  • Anonym (Svenska män)
    fluu skrev 2015-11-07 15:54:04 följande:

Tack gode gud att svenska män är lite mer hänsynstagande.

Snarare fjolliga, trygghetsnarkomaner och lata svenska män.

Dom tror att dom får någon tjej på krogen eller internet dejting... KNAPPAST... Oddsen är åt helvete på dessa sätt då det går 3-4 killar på 1 tjej på krogen och internet dejting går det säkert 10 killar på 1 tjej.
  • fluu
    Anonym (Svenska män) skrev 2015-11-07 17:17:37 följande:
    Snarare fjolliga, trygghetsnarkomaner och lata svenska män.

Dom tror att dom får någon tjej på krogen eller internet dejting... KNAPPAST... Oddsen är åt helvete på dessa sätt då det går 3-4 killar på 1 tjej på krogen och internet dejting går det säkert 10 killar på 1 tjej.
    Håller absolut inte med. Men kanske med en nyttig dos av självinsikt. Börjar en kille stöta på mig så dör mitt intresse direkt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Pirum

Jag blir bara irriterad och arg om någon försöker. Går man ut på krogen får man väl räkna med att folk flörtar och det är ok så länge alla gränser respekteras. Men gymmet, eller på stan, är neutrala platser där man ska slippa bli antastad. 

• Voluptuous Shalimar

Haha, och jag blir ju bara glad om någon kommer fram och visar intresse! Men så är det väl när man varit gift i 10 år och är van vid att glatt avvisa alla. Jag känner mig aldrig hotad eller trängd, det gör jag inte heller av tiggare som säger "hej hej" eller "please madam" - och då är min närmaste stad Lund, som tydligen har de mest påflugna tiggarna av alla. Jag bara svarar "hej hej!" till tiggarna eller "tyvärr, jag är gift men tack för komplimangen" om någon snubbe kommer fram och pratar för att sedan vilja ha mitt nummer. Det hände sist på BK i Lund och jag är höggravid. Lite kul faktiskt. 

• Steven01
    Anonym (Blir patetiskt) skrev 2015-11-07 16:07:30 följande:

Jag har snäst åt många killar som raggat på mig på stan. Det finns inget mer patetiskt än killar som gör det. Nä ragga på grogen/nätet eller nått annat ställe där det är läge för det.. låt affärer och andra ställen man vistas på under dagarna vara fristäderfristäder.

Fast om det är en snygg kille som kommer fram låter det nog annorlunda..
Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?