• Anonym (Svenska män)

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?

Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
  • Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?
  • AnooYoo
    Anonym (tjejer är ju) skrev 2015-11-07 21:58:55 följande:

ge andra människor en chans. du kommer tjäna på det.

Jag väljer själv vem jag vill ge en chans. Okända som kommer fram på stan hör inte till dem.
  • Anonym (tjejer är ju)
    AnooYoo skrev 2015-11-07 22:01:36 följande:
    Jag väljer själv vem jag vill ge en chans. Okända som kommer fram på stan hör inte till dem.
    jobbig. så mitt svar till dig blir bara: "bra!"
  • Ewald01

Man kan inte ragga på vem som helst och var som helst tycker jag.

Men det finns ju dejtingsidor där man kan (försöka) träffa folk och sen bestämma sig för en dejt.

Jag skulle vara lite rädd för att tjejer inte vill att jag går fram och börjar prata eller att de kanske har pojkvän och känner sig obekväma med att ngn börjar "ragga".

Tjejer kan ju lika gärna ladda upp bilder på sig här och tydliggöra att de vill träffa män respektive att de inte har ngt emot att man vill dejta dem samt att specifiera vilka män att de vill träffa osv. .... sen får man väl se om några män är interesserade 

• Anonym (Därför)
    Anonym (Svenska män) skrev 2015-11-07 15:04:40 följande:
    Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan i affären, ica butiken, konsum, cafeterian, klädbutikerna, kiosken, biblioteken, gymmet... Alltså precis överallt i stan, varför vågar inte svenska män det?

Folk pratar hela tiden om att dom är ensamma, dom har "försökt allt" - Internet dejting & krogen har dom testat. Det är nog dom sämsta ställena att hitta en partner skulle jag tycka, på internet tar tjejerna bara dom snyggaste killarna med perfekta karriärer, krogen är det exakt samma sak, går typ 3-4 killar på 1 tjej där, ännu värre med internet dejting.

Invandrare vågar gå fram till tjejer på stan, varför vågar inte svenska män det?
    Nu tror jag inte det är så uppskattat bland många av dagens feministiska kvinnor att bli uppvaktad av en "sexistisk" man, men jag tror inte att jag skulle ha några problem med det.

Däremot måste jag fråga mig varför jag skulle göra det? För att börja dejta henne, för att få ligga, för att jag vill ha något seriöst?
  • Snusovic

Våga och våga. Personligen har jag kommit till insikt om att det helt enkelt inte är värt det längre. Sexbehovet lyser med sin frånvaro, jobbet tar upp hela veckorna och varannan helg, och när jag väl har fritid är det skönast att få vara ifred och ladda batterierna.

• Ensamma pappan

Finns ingen anledning att nobba någon bara "för att" tillvägagångssättet är på ett visst sätt. Är ju andra faktorer som styr det. Men om man nu träffar på en tjej som nobbar av princip så ska man ju faktiskt vara glad över att slippa en sådan person :)

• Tom Araya
    Anonym (Svenska män) skrev 2015-11-07 15:04:40 följande:

Jag har tre svar:

1. Allt för många tjejer/kvinnor tar illa upp av att "fel" män attraheras av dem, eller i alla fall bemöter det så.

2. Det finns blyga män, varför är det konstigt om de inte vågar ta kontakt?

3. Vänd på frågan, varför vågar inte fler tjejer/kvinnor gå fram till killar/män och ta kontakt?
  • Ensamma pappan

Tror dom flesta svenska kvinnor helt enkelt behöver läggas över knät :D

• AnooYoo
    Ensamma pappan skrev 2015-11-08 18:32:39 följande:

Tror dom flesta svenska kvinnor helt enkelt behöver läggas över knät :D

Vilken tur att du la till en smiley så att du kan låtsas att det är ett skämt. Annars hade du ju framstått som ett riktigt as.
  • Ensamma pappan

I ditt fall så hade du nog skriva så hur jag än hade formulerat mig :)

Svar på tråden Varför vågar inte svenska män gå fram till tjejer på stan?