• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

mini72 skrev 2016-01-25 21:56:04 följande:
    Helt ovetande har jag i många år haft en godartad tumör, som blivit 6 cm stor när den opererades för tre år sedan. Därför är jag tacksam över att allt annat bortsett från kanske dåliga ägg, skulle vara vårt hinder. Lycka till själv! :)
    Vad skönt att den upptäcktes och nu är borta. Nu är det bara att köra järnet med behandlingen och tänka positivt :)
  • celavie1

Yes!!! Lyckades knäcka glasampullerna och injicera Pregnylen på utsatt tid. Tack alla som stöttat mig här i tråden med råd, instruktionslänkar och bara genom att vara här. Min sambo jobbar borta i veckorna så jag har suttit ensam ock klurat med injektioner och behandlingsscheman. Jag tror det var därför jag kände mig lite utlämnad och lost.
    Nu ska jag bara vänta på äggplocket på onsdag. Går det inte enligt plan får jag väl starta upp en ny omgång. Nu vet jag ju hur det går till. Känns som jag växt ett par cm både kring midjan och i självkänslan!

• celavie1
    loppi skrev 2016-01-26 17:24:27 följande:
    Ja, verkligen! Så glad att det inte var värre ÄP. Jag kände mig verkligen inte särskilt modig inför det. Hoppas, hoppas, hoppas! Makens simmare var det inga fel på iaf de låg långt över snittet.
    Grattis till ÄP!
  • celavie1
    Pipam skrev 2016-01-26 20:06:24 följande:

Provera behövdes inte för idag kom mensen! Sprutstart fredag eller lördag. Ska ringa dem imorgon igen för definitivt besked!

Eftersom jag har PCO och ett högt AMH värde så vill de att jag startar dag 4 för att undvika överstimulering!

Hämtade alla mediciner igår... Spännande värre detta!!!

Vad kul!
  • celavie1

Sitter och är nervös för äggplocket i morgon. På era inlägg verkar det som att upplevelsen är väldigt individuell. Jag tog ägglossningssprutan igår kl 21.00. När tror ni att själva plocket blir då? Jag ska vara där redan kl 8 
    Kan inte ni som varit där berätta mer om hur det går till när man väl är där?

• celavie1
    loppi skrev 2016-01-26 21:47:52 följande:
    Skulle tippa på kl 9.

Du kommer få gå in och klä av dig! Ligga och vänta, de kommer ta blodtryck n ågra gånger. Sedan kollar de nog dina äggstockar. De använder ingen lubrikant och det kändes lite för mig.Sedan sätter de spruta i en ven där du får bedövning. Jag tror också jag fick någon slags kräm i vaginan för bedövning. Sedan kommer medecinen, kändes verkligen när den gick i kroppen, lite obehagligt men gör inte ont. Sedan för de in staven som plockar äggen, det kändes som en tryckande känsla, det gjorde inte super ont, men det kändes. Sedan är det klart. Jag fick gå in till min säng och vila efter ett tag kom embryologisten och berättade hur m ånga ägg de fått ut. Hade inte ont alls efter men blödde en del.

Det är absolut inte det ondaste i processen. En felstucken Menopur spruta gör ondare.
    Lycka till
    Ok tack för informationen. Nu börjar det bli tydligare hur det går till. Hur menar du att det kändes när medicinen gick in i kroppen. Blev du yr eller illamående?
  • celavie1
    jewel skrev 2016-01-26 21:49:12 följande:
    Jag tog också ägglossningssprutan kl 21 fast i lördags då. Äggplocket var planerat till kl 9. Vi var där kl 8 för att jag skulle få en speciell spruta i magen, men jag fick det medlet direkt i blodet sen under äggplocket istället. Så det blev lite väntan innan det hände nåt.

Jag fick byta om till lång skjorta och strumpor, fick ha linne och trosa under. De kollade blodtrycket och satte nål i armen. Fick dricka två glas saft också. Äggplocket blev inte förrän efter 9.30. Precis innan äggplocket fick jag gå och kissa. När jag lagt mig i stolen fick jag bedövning och morfin samt ett annat medel för att jag inte skulle svimma. Läkaren kollade äggblåsorna först, sen satte de igång. De fyllde på med morfin några gånger för att det gjorde så ont. Men även om det gör ont så går det så snabbt över så det är ingen fara. Mycket värre med gallstensanfall som jag har haft några gånger.

Vi använder frysta spermier så min man behövde inte lämna prov, vet inte när det brukar göras...
    Tack för din utförliga beskrivning. Verkar som det går ganska fort när det väl är igång 
  • celavie1

Har ni klarat er bra med biverkningar under era respektive behandlingar?
    Jag var trött, orkeslös och grinig under suprecur sprayen. När jag börjat med menopuren och gått ned med sprayen blev jag lite stabilare i humöret men kände mig istället uppblåst och faktiskt lite ont i lederna. Idag har jag varit väldigt konstig i magen (jättegasig). Vet inte om det är en biverkning eller något annat. Summa summarum har jag nog gått upp något kilo också. Men överlag tycker jag att det gått bra.

• celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:34 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Lider så med dig. Hoppades så att det skulle klara sig. Måste kännas så smärtsamt....kram
  • celavie1

Äggplock klart. Var inte alls farligt men fick bara ut ett ynka ägg. Känns inte så hoppfullt just nu. Luften och orken gick ur

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016