• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-02-01 19:59:26 följande:
    Det kommer gå bra vännen! Var det här första försöket så ta det bara lugnt. Jag har haft panik nu inför tredje försöket, men har insett att man får försöka tänka att man får fortsätta tills det funkar. Det får vara värt de pengarna!

Vi har typ skitkassa odds känns det som. Men vad fan - någon gång går det. Någon gång får vi guldägget. Både du och jag. Kanske får vi starta våra försök samtidigt sen, så kan vi följas åt.

Gör ni om listan kan ni skriva in mig igen också. Inväntar försök 3.
    Tack! Ja du vi får samla mod och försöka igen. Det finns ju liksom inga genvägar. 
    Har din sambo några barn sedan tidigare eller skulle detta bi ert första? 
  • celavie1
    Libra1 skrev 2016-02-01 20:11:20 följande:

Äggplock imorgon. Ska bli så skönt. Det spänner rejält och jag är rädd för att några ägg ska sticka. Men det är ju inte så vanligt.

Håll gärna en tumme eller två!!! :)

Det ska vi göra Glad
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-01 20:35:37 följande:
    Nej vi har inga barn sedan tidigare. Har ni? Vi får absolut samla mod nu. Det ordnar sig. Och så startar vi en ny grupp sen när det är dags! <3
    Nej vi har inga barn sedan tidigare. Trodde vi var odödliga och hade hur mycket tid som helst Flört Ja vi får följas åt om de andra knoppar av pga bra anledningar Glad
  • celavie1
    Libra1 skrev 2016-02-01 20:09:57 följande:
    Jag går privat nu. Köpte ett 3-pack för 58000:-. Priserna har nog höjts lite sen dess.
    Tack för info. Vad menas med trepack? Är det tre försök med äggplock?
  • celavie1
    Libra1 skrev 2016-02-01 22:01:35 följande:
    Ja man kan köpa 3 behandlingar och få rabatt. Annars kostar ett försök ca 30000:-. :)
    OK, ja det är ju toppen. Får du tillbaka pengar om du lyckas innan 3 försök:)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-02 07:15:41 följande:
    Ja, eller så möts vi alla där. Vi får väl se. Men min tanke är att skapa en ny grupp sen när vi vet när vi ska börja igen/börjar igen. Håll utkik efter den!
    Kör du långt eller kort protokoll?
    Jag kör långt protokoll
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-02-02 08:26:58 följande:

I vanliga fall går veckor så fort. Nu drar sig tiden långsamt framåt. Jag har bestämt mig för att ta ut glädjen lite i förskott och tänka att det kommer ta sig. Samtidigt är det en liten balansgång eftersom det känns som att fallet blir hårdare om mensen kommer. Det är en sån berg- och dalbana av känslor och förhoppningar ända från stunden man söker hjälp.

Hur känner och tänker ni andra?

Var inte för pessimistisk. Jag tror en positiv inställning är bra för människan och då mår nog embyon bra också!
  • celavie1
    jewel skrev 2016-02-02 08:50:14 följande:
    Jag växlar från minut till minut i att tänka positivt eller negativt. Det känns verkligen som att mensen är på väg, men det gjorde det när jag var gravid med dottern också. Jag är ett nervvrak nu!
    Jag skickar styrkekramar!!
  • celavie1
    Libra1 skrev 2016-02-02 14:17:36 följande:

16 ägg blev det idag. Inte konstigt att man kände sig svullen. :)

Wow! Hur många ägg har du fått ut förut?
  • celavie1
    loppi skrev 2016-02-02 15:51:27 följande:

Ruvdag 5 (dagen efter insättning), det känns som en evighet. Försöker förtränga, tänker mycket ibland. Känner mig sjukt osocial. Går in och läser här men orkar inte engagera mig.
    #TacksamForVarjeDag 

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016