• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-01-20 08:06:52 följande:
    Så lite så, delar gärna med mig om det kan vara till någon hjälp.

Det går bra med ruvandet (går in i dag 5 nu) Jag vet inte om det kan gå på så många sätt egentligen. Man mest väntar och försöker leva som vanligt.
    Jobbigt och vänta men du har kommit långt. Vi håller fortfarande tummarna för dig!
  • celavie1

Vad kul och läsa om alla stimulerade äggstockar och ruvning Glad Ja vi är sannerligen kämpar! Själv var jag iväg idag och gjorde ultraljud.Var så nervös innan så jag nästan mådde illa. Var rädd att jag kanske fått tillbaka cystan jag hade förra månaden. Men han såg ingen cysta men väl 4 folliklar (2 st 16 mm, 1 st 14 mm och den sista tror jag var 12 mm). Mager utdelning om man jämför med vad jag läst att vissa får men.........jag är nöjd ändå. Så nästa onsdag bär det av till Akademiska i Uppsala och försöka plocka ut de små juvelerna. Jag ska alltså vänta 5 dgr till. Är inte det lite långt? Finns det någon risk att äggen blir övermogna eller skadade av hormondoserna?
    En intressant grej sköterskan sa var att de som ska lämna spermaprov bör avhålla sig från utlösning minst 2 dgr innan men det bör helst inte varit längre sedan än 5 dgr. Tydligen kan de små gynnarna bli slöa och lata om de får vänta för länge. Något att tänka på om man vill optimera.
    Vad skönt med fredag hör ni! Jag har suttit framför tvn och ätit gott och bara myst.
    Det tar på krafterna det här men det är samtidigt väldigt intressant. Hoppas ni alla har det riktigt bra!

• celavie1
    Nicka skrev 2016-01-23 02:22:49 följande:

Igår va jag och tog blodprover för missfallsutredning, hoppas nu att dom är snabba så jag kan få svar och förhoppningsvis göra fet i mitten på februari.
    Väntar mens o hoppas den är på gång, en dag över tiden enligt min app..

Nickasworld.blogg.se

Skönt för dig att det går framåt. Vad är det som de testar med blodprovet? 
  • celavie1
    Mariana79 skrev 2016-01-23 08:02:19 följande:
    Så skönt att det inte fanns ngn mer cysta, förstår din nervositet... jösses vilken pärs! Nu får du ta sats till onsdag jag tror inte äggen kommer bli övermogna, läkarna skulle sagt nått om det då eller inte låta det gå 5 dagar, släpp den tanken du :) Lycka till nu!
    Tack så mycket! Jag ska försöka ta det lugnt och bara koppla av. Har blivit så stel i kroppen av någon anledning. Har ont i leder och känner mig ruggig.
  • celavie1
    jewel skrev 2016-01-23 17:29:15 följande:
    Jag ska ta ägglossningssprutan kl 21 idag så på måndag kl 9 blir det äggplock? Vilken tid blir det för dig?
    Spännande! Tar du Pregnyl? I så fall gick det bra att bryta upp de där glaskapslarna?
  • celavie1
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-01-23 17:37:49 följande:
    Tack för ditt svar. Gick det bra på UL? Mina hjärnspöken är redan i full gång. Fast det är 1.5 vecka kvar tills första träffen. Men är så sjukt rädd att komma dit och de skall säga att det är typ bara någon procents chans att vi kan bli gravida
    Det du nämner är ju det vi alla här har gemensamt. En gnagande oro att det inte ska fungera......... Det är jättejobbigt!
    Jag försöker fokusera på varje steg, ett i taget, göra undersökningar, ta alla sprayer och sprutor. Tänka att detta ökar våra chanser. Försök och tänk så och ta inte ut tråkigheter i förskott
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-01-23 19:36:18 följande:

Nu ruvar jag! Vår blastocyst flyttade in idag! :)

Härligt! Då håller vi tummarna för dig med :)
  • celavie1
    Listan: 

Kopiera den här listan och klistra in i ett nytt dokument. 

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9 

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift. 

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari. 

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4. 

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. Äggplock 26 Jan. 

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan. 

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5. 

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD? 

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka. 

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb 

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1 

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6. 

Stajlish, 31 år, FET v.3 

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos. 

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

Celavie1, 39 år, IVF1, långt protokoll, äggplock 27/1.
  • celavie1
    loppi skrev 2016-01-23 22:28:48 följande:
    Hej,

Om de är som mina Menopur (skiljer sig sverige och uk) så följde jag denna:

Efter det krossade jag inte en enda!
    Tack för videolänken! Var ju väldigt bra och tydlig. Efter denna ska det nog gå bra
  • celavie1
    jewel skrev 2016-01-23 22:43:31 följande:
    Blandade nog ihop det, du tog ingen spruta idag va? :)
    Nej sprutan blir på måndag om jag minns rätt. Ville bara kolla runt lite (har redan börjat oroa mig för öppningen av de där små glasampullerna). Har läst att det är superviktigt att man får i sig allt i denna spruta för att tillse att äggmognaden och själva lossningen verkligen fungerar. Blir lite nojjig eftersom man måste ta den på en exakt tid också.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016