Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
Det går bra med ruvandet (går in i dag 5 nu) Jag vet inte om det kan gå på så många sätt egentligen. Man mest väntar och försöker leva som vanligt.
Vad kul och läsa om alla stimulerade äggstockar och ruvning Ja vi är sannerligen kämpar! Själv var jag iväg idag och gjorde ultraljud.Var så nervös innan så jag nästan mådde illa. Var rädd att jag kanske fått tillbaka cystan jag hade förra månaden. Men han såg ingen cysta men väl 4 folliklar (2 st 16 mm, 1 st 14 mm och den sista tror jag var 12 mm). Mager utdelning om man jämför med vad jag läst att vissa får men.........jag är nöjd ändå. Så nästa onsdag bär det av till Akademiska i Uppsala och försöka plocka ut de små juvelerna. Jag ska alltså vänta 5 dgr till. Är inte det lite långt? Finns det någon risk att äggen blir övermogna eller skadade av hormondoserna?
En intressant grej sköterskan sa var att de som ska lämna spermaprov bör avhålla sig från utlösning minst 2 dgr innan men det bör helst inte varit längre sedan än 5 dgr. Tydligen kan de små gynnarna bli slöa och lata om de får vänta för länge. Något att tänka på om man vill optimera.
Vad skönt med fredag hör ni! Jag har suttit framför tvn och ätit gott och bara myst.
Det tar på krafterna det här men det är samtidigt väldigt intressant. Hoppas ni alla har det riktigt bra!
Igår va jag och tog blodprover för missfallsutredning, hoppas nu att dom är snabba så jag kan få svar och förhoppningsvis göra fet i mitten på februari.
Väntar mens o hoppas den är på gång, en dag över tiden enligt min app..
Nickasworld.blogg.se
Nu ruvar jag! Vår blastocyst flyttade in idag! :)