-
Jag har fått väga mig tre gånger under proceduren. Sista gången var vid äggplocket.stajlish skrev 2016-02-02 18:21:08 följande:Fy fan :( Va typiskt! Ja, vi fick väga o mäta oss på inskrivningssamtalet :/ Men de borde dom väl fasen ha överseende med!? Några kilon hit eller dit
-
Jag mådde ganska bra dagen efter men var hemma från jobbet och vilade. Dammsög lite och då gjorde det lite ont i vissa rörelser.kvillis skrev 2016-02-02 18:44:06 följande:
Jag har också endometrios. Äggplock imorgon. Tror ni man kan jobba på torsdag igen? Eller hur har ni andra gjort dagen efter?
-
Hej!Filli89 skrev 2016-02-02 22:21:26 följande:
Hej tjejer
Tänkte hoppa in här. Börjar med hormon behandlingen imorgon. Blir puregon och orgalutran på korta protokollet (har endo). Vissa av er diskuterade vikt,vadå kan de komma fram till att man väger för mkt efter att man börjar med behandlingen? Har lagt på mig några kilon så blev orolig av att läsa den där.
Mig vägde de i samband med de första samtalen och sedan igen vid äggplocket. Varför de vägde då vet jag inte. Har svårt och tro varför de skulle avbryta när de påbörjat. Är nog bara för deras dokumentation? -
Grattis!!kvillis skrev 2016-02-03 11:34:36 följande:
Äggplock klart. 13 ägg.
-
Grattis!mini72 skrev 2016-02-03 13:46:17 följande:
Är färdig med äggplock - 7 äggblåsor och en cysta. Två ägg väntar nu på nästa steg. Ingen smärta tack och lov! :)
-
Var tar ni denna ????? Magen?Mariana79 skrev 2016-02-03 20:28:01 följande:
Det var bra att vara 2 när man tar den tycker jag. Jag höll och min man tryckte först upp kolven som det står att man ska göra och sedan tröck in det. Går säkert fint att göra det själv med, men skönt att va 2 och mannen//partnern ska ju va med lite oxå tycker jag. Tycker den gör ondare efteråt än vad menopur en gör. Det är min andra dag med orgapuranen och jag ska oxå på mitt första vul imorgon!
Lycka till!
-
Jag som aldrig återförde något ägg och därför inte tog lutinus har också grymt ömma bröst. Måste vara ägglossningssprutan som fortförande spökar.Regnbågsdröm skrev 2016-02-03 21:14:26 följande:
Jag hade exakt de symptomen. Sov hela tiden. Och ömma bröst så in åt helvete. Man blir så av progresteronet. Jag var inte gravid alltså.
-
Fnissar åt mina inlägg. En massa frågetecken och stavfel. Jäkla telefon ha ha!
-
Du är så välkommen hit! Hit bland känslor, hormoner och stark längtanStoradrömmar skrev 2016-02-04 03:47:34 följande:
Äntligen! Hittade jag er :)
Hej alla, vill gärna hoppa in i eran tråd! Har läst några sidor i början men ni tjejer har skrivit flitigt så jag hopade fram lite.
Vi har kört oskyddat i 3 år och har gjort klart alla utredningar. Inge fel förutom att min ena äggledare beslutat sig för att blockera ingången...
Så igår började vi med 1:à sprutan gonal-f. Ikväll den andra. Som ni ser på tiden så kan jag inte sova inatt...
Mkt tankar, rädslor osäkerhet, vad håller jag på med tankar, blandat med glädje och tacksamhet att man kan få hjälp med att få bäbis. :)
Förlåt minns inte ers namn, som sagt klockan är mkt och jag orkade inte läsa hela tråden riktigt. Men det jag läst är starkt och djupt berörande. Så all eloge och kram till er alla.
För övrigt jag är bonus mamma till min mans barn.
Drömt om barn i många år men först nu hittat min man för 5 år sedan. Äntligen!
Hej alla, vill gärna hoppa in i eran tråd! Har läst några sidor i början men ni tjejer har skrivit flitigt så jag hopade fram lite.
Vi har kört oskyddat i 3 år och har gjort klart alla utredningar. Inge fel förutom att min ena äggledare beslutat sig för att blockera ingången...
Så igår började vi med 1:à sprutan gonal-f. Ikväll den andra. Som ni ser på tiden så kan jag inte sova inatt...
Mkt tankar, rädslor osäkerhet, vad håller jag på med tankar, blandat med glädje och tacksamhet att man kan få hjälp med att få bäbis. :)
Förlåt minns inte ers namn, som sagt klockan är mkt och jag orkade inte läsa hela tråden riktigt. Men det jag läst är starkt och djupt berörande. Så all eloge och kram till er alla.
För övrigt jag är bonus mamma till min mans barn.
Drömt om barn i många år men först nu hittat min man för 5 år sedan.
Kärleken växer sig starkare i denna situation och jag är tacksam att det var han som peppade mig på att vi skulle söka hjälp.
Långt inlägg men.. Ja de va lite om mig..!
På måndag ska jag på ul och kolla hur mina ägg mår :)
-
Välkommen! Ska jag vara ärlig kommer jag inte riktigt ihåg. Kontaktade fertilitetsmottagningen efter semesterstängningen 2015. Själva utredningen gick ganska fort. Startade denna tråd i samband med det. Kände mig ensam och orolig. Ville prata med andra i samma situation. Om det initiativet har jag inte ångrat!yoda90 skrev 2016-02-04 14:42:49 följande:
Hej !
Skönt att hitta en grupp som är relativt ny!
Tjej på snart 26 år gammal, blivit utredd men inget "fel" på mig. Min sambo har ett par spermier som några utav dom är "gångna". Och chansen enligt läkarna att få till något själva var som att leta efter en nål i en höstack ...
Utredningen är helt klar, blodprover /spermaprov o allt som tillhör... och i måndags skickade dom en remiss till (kvinnokliniken??) Som sedan skulle se om proverna räckte? Och sedan en remiss till linköping för ivf..
Någon som kan berätta hur lång tid de tog för er igenom en snabb sammanfattning ? Från remiss skickad till ett första besök för sedan ett första försök att få till de.
MVH
Dagen innan jul startade jag med långa protokollet och gjorde ÄP den 27/1. Tyvärr blev det bara ett ägg som inte ville bli befruktat så nu ska jag till sjukhuset i morgon och höra om vi har någon annan strategi att testa.