BK1986 skrev 2016-02-17 10:00:46 följande:
Ringde till kliniken idag och meddelade mitt minus. Nu får jag äntligen sluta med Lutinustabletterna. Vi fick telefontid på onsdag nästa vecka och då hoppas jag på besked om att vi får börja igen nästa mens.
Hur gör ni andra med egna försök under väntetiden?
Jag har haft lite svårt för allt för mycket positivitet från det att jag började blöda. Alla runtomkring hade svårt att lyssna på mig när jag sa att det inte gått vägen, utan fortsatte prata som att det fortfarande fanns en chans. Och nu är min sambo superpeppad på att vi har en egen chans denna månad. För mig känns det dock bara som att jag kommer ta det så hårt när det inte funkar. Vill ha en liten andningspaus i allt detta. Vad har ni för erfarenheter?
Vet inte om jag förstår dig korrekt men tolkar det som att du inte vill försöka på vanlig väg mellan två IVF omgångar. Är det korrekt?
I så fall förstår jag dig till fullo. Jag och min sambo har försökt fått barn under 4 års tid. Visst vi kanske har missat att ha sex på de mest kritiska dagarna under vissa månader men ändå har vi aktivt försökt. Då drar jag slutsatsen att av någon anledning har vi svårt att bli med barn av någon anledning vi ej vet. Expertisen kan ej säga vad det beror på. Ställd inför det faktum tror jag det är bättre att fokusera på att ta hand om varandra, ha närhet och sex då lusten faller på och inte i syfte att bli med barn under väntan mellan behandlingarna. Inte fruktlöst bara fokusera på ägglossning och annat. Man blir ju lätt tokig och tappar bort varandra som par. Man måste ju leva också. Jag tror det är viktigt att försöka slappna av och vårda relationen när man genomgår detta. Läste någonstans att IVF antingen får ett förhållande att brytas eller så stärks relationen. Till min glädje och förvåning har min relation med sambon stärkts i allt detta. Vi har öppnat upp inför varandra och gråtit tillsammans och blivit tightare. Jag känner mig mer kär nu än tidigare och min sambo visar mer känslor än tidigare. I väntan på ny IVF omgång tror jag att vi båda vill utforska dessa nya känslor vilket kanske innebär mer regelbunden sex för att vi har lust för det och inte för att bli med barn. Skulle så bli fallet är det ju bara en högs välkommen överraskning