Regnbågsdröm skrev 2016-01-18 19:17:52 följande:
Absolut inget att oroa sig för! Jag har aldrig behövt göra blodprov, utan har varit på ultraljud först efter sju dagar. Men de kollar i princip samma sak. De ser hur stimulerad du är typ. Att man behöver justera dosen är mer regel än undantag. Jag var också jättenervös vid mitt första försök, då äggblåsorna inte växt ett skit vid första ultraljudet. De höjde mig totalt från 200 till 450 under tidens gång. Vårt andra försök nu fick jag börja direkt på 450. Så det tar lite tid innan de ser vad man behöver
Men då är det bara positivt att du tagit ett blodprov och att de sett det redan nu! Så var inte orolig för det.
Nu vid försök två så var jag på två ultraljud. Vid det andra såg det bra ut och jag var redo för plock, hade dock några blåsor som de tänkte kunde växa till sig vid en dags extra stimulering. Men för säkerhets skull tog de blodprov för att titta. Så då ser de väl något extra i det antar jag.
Oroa dig inte! Och vi finns här för frågor
OK då förstår jag. Vad fina ni är som delar med er av era erfarenheter. Vad skulle jag gjort utan er på detta forum. Troligtvis grubblat och känt mig ensam i min situation. Hur stora ska blåsorna vara för att de ska vara tillräckliga för plock?