• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

stajlish skrev 2016-02-04 22:31:48 följande:

Så kul o se hur de blir starkare för varje dag! Kan fortfarande inte fatta att det är sant! :) Håller alla tummar och tår för er andra här inne :) Hoppas ni snart har ert plus! 2016 ÄR vårt år! 

Men oj vad häftigt och se!
  • celavie1
    jewel skrev 2016-02-05 04:41:37 följande:

Jag vaknade för en stund sen o behövde kissa så jag gick upp o tog ett gravtest. Jag är gravid!!! Ruvardag 9, samma dag som jag plussade med dottern. Känns helt otroligt, trodde faktiskt inte att det hade gått vägen. Nu hoppas jag bara att det stannar o blir en bebis i oktober!

Grattis tjejen!
  • celavie1
    kvillis skrev 2016-02-06 08:25:52 följande:

Hej! Var på kliniken igår för insättning. Kommer dit och jag är överstimulerad så de vågar inte sätta tillbaka något. Vad besviken man blir. Men de kan frysa så får vi vänta ett tag innan det blir nu.

Förstår att du är besviken men det är väl samtidigt bra att de väntar tills du blivit bra igen. Vad skönt att äggen kunde frysas.
  • celavie1
    mini72 skrev 2016-02-05 23:36:26 följande:

Nu är vi hemma igen efter en 5 timmar lång bilresa från kliniken. Idag fick jag tillbaka mina båda ägg som blivit 4-celliga på 2 dagar. Det var aldrig nåt problem med att få två tillbaka, vi sa att vi önskade det och då fick vi det.

Imorgon ska jag börja med sprutor igen, för att öka mina chanser. Det blir små doser ("3 klick") av Ovitrelle i 8 dagar och dessutom ska jag ta Progynova och Lutinus helt tills kliniken ger besked. För övrigt vill de att jag lever som normalt och är i fysisk aktivitet. Om 5-6 dagar ska äggen ha runt 90 celler och fästa sig.

Den 19 februari ska jag ta blodprov för gravtest, men eftersom det är en fredag, så tyckte de att jag kan ta en urintest ifall jag inte klarar att vänta till måndag på resultatet.

Vad bra att du fick föra tillbaka båda. Trodde nästan de vägrade det i Sverige. Grattis! Håller tummarna för att det ska gå bra!
  • celavie1

Igår var jag till sjukhuset för att diskutera en möjlig fortsättning. Fick naturligtvis den där läkaren jag inte gillar. Brukar ha en annan. Denna läkare är oerhört snabb och både frågar åt mig och svarar. I vanliga fall är jag verkligen ingen dam man kör över men i denna utsatta situation och säkert fortfarande en del hormoner i kroppen så kände jag mig alldeles dränerad efter besöket.
    Vi ska köra samma upplägg som tidigare men med högsta dosen menopur från start. Han beskrev att mina äggstockar nog är trötta eftersom jag fyller 40 år och att de kanske inte kommer svara. Det känns konstigt att höra att man börjar bli gammal. Jag känner mig inte gammal och min kropp ser inte gammal ut på utsidan men inombords är den trött tydligen.........

Läkaren pratade även om äggdonation som alternativ om ens egna ägg är gamla. Han avslutade men att säga att det dock var för sent för mig eftersom jag blir 40 år. Då jag frågade om man kunde göra det privat sa han att "Nej du man kan inte köpa barn i Sverige"! Kanske du kan åka till Tjeckien eller någonstans. Kände mig jättedum när han sa så. Varför är det sån skillnad med att bli 40 år? Innan det skulle vi kunna sättas upp på en väntelista men är jag över är jag bara en girig kärring som vill köpa barn!

Jag förstår att de vill sätta gränser för hur gammal man får vara för att bli mamma för barnets skull men samtidigt blir jag lite bitter. Vårt samhälle är jämlikt och om man vill utbilda sig och göra karriär som kvinna kan åren mkt väl springa iväg utan att man tänker på det. 

Usch nu blev detta ett tråkinlägg men jag var tvungen att skriva av mig.

• celavie1
    MariaC skrev 2016-02-06 19:00:53 följande:

Härligt att flera av er här inne fått plus! Hoppas vi andra också har den turen =)

24/2 ska jag börja spraya. Första ultraljudet blir preliminärt i påskhelgen och sedan är vi inbokade för Mikro-tese och äggplock 30/3. Och de kommer att sätta in två embryon om det nu blir så många eller några alls. Man vet ju aldrig... Blir det inga alls så måste vi göra om allt och bekosta ny Mikro-tese. Så vi har liksom ett försök bara och jag hoppas så att det blir något att sätta in och även till frysen så min sambo slipper göra ny Mikro-tese.

Detta är vår första IVF så allt är nytt. Känns skönt att kunna läsa i den här tråden så man är förberedd för varje steg =)

Vad kul och läsa att det går framåt för er. Förstår att behovet av Mikro-tease gör det hela än mer komplicerat. Görs det under lokalbedövning? Fantastiskt vad de kan göra nu! Känner ni er nervösa?
  • celavie1
    Luniz skrev 2016-02-07 02:11:45 följande:
    Hej!

Kul att läsa om er alla som har plussat! Stort grattis!!!
    Har haft lite mycket den här veckan, så jag har inte haft tid till att kolla in här lika mycket. Hade iaf ÄP igår (fredag). Fick ut 17 st ägg. Kvinnan i receptionen tog min mailadress och nämnde (som jag fattade det) att det automatiskt skulle gå iväg ett mail idag (lördag) om hur många ägg som blivit befruktade. Har inte fått något mail idag ;(
    I min värld tolkar jag det som att inget ägg blivit befruktat och eftersom att kliniken i övrigt (förutom lab) är helgstängd så väntar de till på måndag och låter en läkare ringa och meddela de tråkiga nyheterna istället för att det ska gå iväg ett mail om det. Är uppgiven och ledsen just nu. Kanske tar ut nåt i förskott, men hellre det än att hoppas...

Har någon av er någon erfarenhet av att de mailar under helgen om man har haft ÄP på en fredag?
    Hej på dig
    Det kan beror på flera orsaker. Antingen kan det vara som du fruktar, de blev inte befruktade, eller de vill vänta och se till dagen efter eller så kanske de helt enkelt blivit något fel med mailen?
    Jag förstår att du blir nervös och känner dig ledsen men invänta måndag och hör vad de säger innan du drar de värsta slutsatserna.
  • celavie1
    mini72 skrev 2016-02-07 06:45:03 följande:

Jag har tatt basaltempen, (den temperatur som kroppen har innan jag kliver ur sängen på morgonen), varje dag i 4 månader nu, och så fyller jag i en App och får diagram över detta. Det som är lite spännande att se nu, är att tempen har stigit med en hel grad och legat stabil sedan ET.

För övrigt ska jag hålla mig undan tidig graviditetstest och hellre invänta svar på blodprovet.

Spännande!
  • celavie1
    loppi skrev 2016-02-07 09:14:56 följande:

RD 10 & "molvärk". Har tagit två tidiga grav test och de har varit klart neg. Tror inte det har tagit sig. Trist. Har inte några andra gravid känslor förutom svintrött runt 21 varje kväll, men det är nog cyklogest som spökar. Maken är super besviken.

Nej! Jag tycker vi hoppas ett tag till. Kan det inte vara så att det är för tidigt för att detektera på testet då? RD10 är väl tidigt? Kram
  • celavie1
    pandoraDiem skrev 2015-11-29 22:29:37 följande:
    Tack för tummarna! Håller mina för dig och alla andra i tråden också såklart :)
    Tänk vad många vi blivit i denna tråd. Från början var det bara du och jag här pandoraDiem :)
    Hur går det för er? Har du fått en kallelse för start nu, för visst var det någon gång i feb? Jag ska testa en andra IVF omgång.
    Kram
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016