Luniz skrev 2016-02-07 02:11:45 följande:
Hej!
Kul att läsa om er alla som har plussat! Stort grattis!!!
Har haft lite mycket den här veckan, så jag har inte haft tid till att kolla in här lika mycket. Hade iaf ÄP igår (fredag). Fick ut 17 st ägg. Kvinnan i receptionen tog min mailadress och nämnde (som jag fattade det) att det automatiskt skulle gå iväg ett mail idag (lördag) om hur många ägg som blivit befruktade. Har inte fått något mail idag ;(
I min värld tolkar jag det som att inget ägg blivit befruktat och eftersom att kliniken i övrigt (förutom lab) är helgstängd så väntar de till på måndag och låter en läkare ringa och meddela de tråkiga nyheterna istället för att det ska gå iväg ett mail om det. Är uppgiven och ledsen just nu. Kanske tar ut nåt i förskott, men hellre det än att hoppas...
Har någon av er någon erfarenhet av att de mailar under helgen om man har haft ÄP på en fredag?
Hej på dig
Det kan beror på flera orsaker. Antingen kan det vara som du fruktar, de blev inte befruktade, eller de vill vänta och se till dagen efter eller så kanske de helt enkelt blivit något fel med mailen?
Jag förstår att du blir nervös och känner dig ledsen men invänta måndag och hör vad de säger innan du drar de värsta slutsatserna.