• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • tesselessan
    Änglavakt89 skrev 2015-11-05 22:59:08 följande:

Hej alla hoppas de e ok att jag hoppar in här! Plussade i dag och har bf 12/7 eller 13/7. Fick missfall för 1 månad sen i v5+2 och inte hunnit få mens i mellan så är super orolig att det ska bli det denna gången med! Har en dotter på snart 1.5 år född juni 14 sedan tidigare. Med henne blev det dock ks då hon låg i säte så hoppas att det ska bli en vaginalt förlossning denna gång om nu allt går som det ska! Så man kan se mig som en förstföderska iaf på det viset! Är 26 år och bor i Nyköping

Då är vi två ifrån Nyköping :)
  • En del av oss

[quote=75965551][quote-nick]DLR skrev 2015-11-05 21:23:17 följande:[/quote-nick]

Av någon anledning lyckas jag inte "citera", så jag kör på att tilltala med era screen names :)

Y o L o;

Som du säger, varje timma var jobbig. Man fick härda ut. Som tur var så hade jag ett datum. Eftersom att jag spydde så mycket och var inlagd ca 1 ggn i veckan hade det satts ett datum för igångsättning. Tror dock min son hörde det och ville bestämma vem som bestämmer. Så han kom ut två veckor innan BF (1 vecka innan satt datum för igångsättning).

Sasaj;

Min mamma samt BM har sagt liknande.

Bägge sa att med tanke på att min kropp redan varit gravid förr, så vet den vad den ska göra.

Till skillnad mot en annan kvinnas kropp i samma ålder som aldrig varit gravid.

Dock är det inte det som oroar mig utan min historia :(

Och det där med olika graviditeter samt olika kön har jag också hört förr. Får se :)

Hur många av er vill försöka ta reda på kön, och hur många vill ha det som en överraskning? :)

[/

Jag vill definitivt veta könet innan förlossningen, är alldeles för nyfiken av mig medan min sambo tycker det är fusk.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75966088][quote-nick]Änglavakt89 skrev 2015-11-05 22:59:08 följande:[/quote-nick]

Hej alla hoppas de e ok att jag hoppar in här! Plussade i dag och har bf 12/7 eller 13/7. Fick missfall för 1 månad sen i v5+2 och inte hunnit få mens i mellan så är super orolig att det ska bli det denna gången med! Har en dotter på snart 1.5 år född juni 14 sedan tidigare. Med henne blev det dock ks då hon låg i säte så hoppas att det ska bli en vaginalt förlossning denna gång om nu allt går som det ska! Så man kan se mig som en förstföderska iaf på det viset! Är 26 år och bor i Nyköping

[/

Välkommen och grattis!

Det kommer dock inte stå i din mvc journal att du är förstföderska för ett barn innan även om det förlöstes med kejsarsnitt så säger man inte förstföderska om nästa barn föds vaginalt eftersom livmodern burit ett barn förut och det påverkar lika mycket inuti kroppen som du skulle fött barnet vaginalt som livmoder, bäckenet etc.

• Luttiis
    DLR skrev 2015-11-05 22:03:16 följande:

Det är av just den anledningen jag vill veta kön; Namn. Jag och min sambo har så olika smaker, så det lär ta tid. Ju tidigare, ju bättre.

:)

Ja jag och min sambo är inte heller riktigt överens. Hihi :)
  • Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-06 07:24:32 följande:

[quote=75964916][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-05 19:26:58 följande:[/quote-nick]

Ja jag förstår det:) jag är bara 26 så ska prata med bm om kub osv när jag ska på inskrivningen :)

[/

Det låter som en bra plan. Vissa län erbjuder bara fosterdiagnostik från 35 år.

Jo precis, vet inte riktigt hur det är i Stockholm, ska prata me syrran nästa helg om det också :)
  • En del av oss

[quote=75966804][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-06 08:29:34 följande:[/quote-nick]

Jo precis, vet inte riktigt hur det är i Stockholm, ska prata me syrran nästa helg om det också :)

[/

Vad jag förstått så är det 35 års gräns i Stockholm om man nu inte har speciella skäl till fosterdiagnostik.

• Tilliiz
    Ajvar skrev 2015-11-05 20:54:51 följande:
    Haha coolt!! Vi kommer säkert stöta ihop på den där mammaträffen i mars som hon snackade om :) är det din första grav?
    Ja säkert! Ja de är min första så allt är nytt och jag är jätteorolig, tankarna bara snurrar! själv?
  • ebe91

Vi ska försöka ta reda på kön. Försökte se med sonen också, men trots letande såg bm inget. Han ville inte ligga still alls :)

Måste säga att det var fantastiskt kul att INTE veta när vi väl låg på förlossningen, men nu skulle jag vilja tjuvkika av lite praktiskt skäl. Vi har ju redan neutrala kläder i stl 50-56 så om de tror att det är en flicka så ska jag köpa några rosa plagg också, annars får han nöja sig med sonens gamla om det visar sig vara en kille :)

• Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-06 08:38:12 följande:

[quote=75966804][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-06 08:29:34 följande:[/quote-nick]

[/

Vad jag förstått så är det 35 års gräns i Stockholm om man nu inte har speciella skäl till fosterdiagnostik.

Ja jag misstänkte det! Då får man bekosta det själv i så fall! Ja vi får fundera lite helt enkelt! :)
  • Ajvar
    Tilliiz skrev 2015-11-06 08:46:03 följande:
    Ja säkert! Ja de är min första så allt är nytt och jag är jätteorolig, tankarna bara snurrar! själv?
    Samma här, allt känns väldigt overkligt bara. Går runt som i en dimma men har ändå svårt att säga det högt, lite som att jag "luras", som att jag hittat på alltihop :p. Jag är 27 btw, hur gammal är du?
Svar på tråden BF juni/juli