• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • mammsen79
    En del av oss skrev 2015-11-07 13:37:37 följande:

[quote=75970851][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-07 09:51:40 följande:[/quote-nick]

Någon som gjort ultraljud i v,5 6 eller 7? Gör det ultra på magen då eller gör dem det innsides? Någon som vet?

[/

Gjort i v5 denna gång och v.6 och 7 tidigare gånger, har alltid varit vaginalt för mig då.

Ok då vet jag vad jag ska vara inställd på.Kan de se kön i v7? Tack gulliga för svaret
  • SSK13
    mammsen79 skrev 2015-11-07 15:19:54 följande:

Ok då vet jag vad jag ska vara inställd på.Kan de se kön i v7? Tack gulliga för svaret

Tyvärr är det för tidigt. Tror inte könet ens är utvecklat så tidigt!
  • Mamacitaa

Nej i vecka 7 går inte och se kön. Minns inte när det går att se exakt förutom vid RUL om bebis vill visa :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • capy
    Luttiis skrev 2015-11-07 11:21:01 följande:

Jag fick nån släng av influensa igår (sambon har varit sjuk hela veckan och nu min tur) så jädrans trist när Man inte ska/vill slänga i sig massa värktabletter och vanliga halstabletter som strepsils och zyx får man inte ens ta som gravid har jag läst!

Efter 14 timmars sömn och kroppen fortf värker och halsen är som taggtråd då vet man att man är sjuk haha!

Strepsils kan man ta som gravid (dock inte mintsmaken). Zyx rekommenderas inte.
  • Luttiis
    capy skrev 2015-11-07 15:27:08 följande:

Strepsils kan man ta som gravid (dock inte mintsmaken). Zyx rekommenderas inte.

Åh är det så, har honungssmaken här hemma men har skickat sambon för att köpa såna där som bedövar som man får ta men halsen börjar bli bättre nu faktiskt :)
  • Y o L o

Jag gjorde ul i v 7+4, alltså utanpå magen :) det går att se hjärtat slå, inte så mycket mer. Hon kunde dock mäta embryot och säga att jag var i v 7+4 och o inte 8+0 som jag trodde, men vet inte om hon hade rätt.

mammsen79 skrev 2015-11-07 15:19:54 följande:

• Y o L o

Det finns en spray för halsen som heter Coldfri, den lindrar skönt. Ok som gravid. Krya på dig.

Luttiis skrev 2015-11-07 15:32:55 följande:

Åh är det så, har honungssmaken här hemma men har skickat sambon för att köpa såna där som bedövar som man får ta men halsen börjar bli bättre nu faktiskt :)

• En del av oss

[quote=75972075][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-07 15:19:54 följande:[/quote-nick]

[/

Nej det är flr tidigt dom är ju bara några mm stora så tidigt och könsorganen är inte utvecklade än. Ibörjan är alla embryon av samma kön faktiskt.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • mammsen79

Någon som vet vad det kan bli för kön om man prickat in ägglossningen eller 1 dag efter?

Svar på tråden BF juni/juli