• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Y o L o

I dag bar jag en tung kasse, började känna att det drog i magen. Känns märkligt att känna så redan i v 7-8? Sa till maken att det kändes som sammandragning, men det måste väl vara omöjligt såhär tidigt?

• Mamacitaa
    lllycka skrev 2015-11-07 20:58:06 följande:

Är det okej att man hoppar in? :)

Är en tjej från Göteborg på 22år, första barnet är i vecka 4+6 bf 7 juli ???? mår prima (nästan alldeles för bra) vilket gör mig dock jätte rädd för missfall...

Grattis :)

Yolo: jag kan få sådär ont i magen att de stramar eftet jag varit stressad /upprörs över nåt
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Lottch3n

Får man hoppa in här?

26år (27 i december) från Uddevalla. Plussade med första barnet i onsdags :) Har fortfarande inte riktigt förstått det än. Är i v5(4+1) och BF 15/7 :):)

• Strömseng

Hoppar gärna in här.

Är 29år och bor i Stockholm. Väntar mitt 3e barn.

Har sen tidigare en son född -10 och en dotter född -12.

Har bf 25juni men har gått över med båda så jag tror på en julibebis. ????

• Cadencee
    lllycka skrev 2015-11-07 20:58:06 följande:

Är det okej att man hoppar in? :)
    Är en tjej från Göteborg på 22år, första barnet är i vecka 4+6 bf 7 juli ???? mår prima (nästan alldeles för bra) vilket gör mig dock jätte rädd för missfall...

Får jag fråga hur du kan ha bf 7 juli å va i vecka 4+6 igår? Jag har också bf det datumet men va i vecka 5+1 igår :P
  • En del av oss

[quote=75973060][quote-nick]Enamorada skrev 2015-11-07 19:29:59 följande:[/quote-nick]

Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.

Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det

[/

Men även om du tar olika tillskott så påverkar det väl inte då det är spermien från mannen som avgör könet.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Tittar jag bakåt i min och sambons släkt är det mest flickor.

Är glad om jag får barn öht, har drömt mardrömmar om fosterdiagnostik inatt då jag tänker på det hela tiden och var mycket ifrågasättning igår i en annan tråd och jag orkar snart inte argumentera mer om mitt val och varför hur etc. Har en obehaglig känsla i kroppen idag att jag kommer få ett MA som så många gånger förr. Har inget VUL förrän den 19 nov det är 11 dagar dit och inskrivning på MVC på torsdag och BM gör aldrig VUL utan bara läkare. Känns hemskt och gå på inskrivning och planera när man inte ens vet om barnet lever. I onsdags på VUL såg man bara en hinnsäck inget annat som tydde på liv. Tempen sjunkit i 3 dagar nu och lägre för varje dag. Alla symtom på graviditet borta, känner ingen glädje tycker att tiden går så sablans sakta, vill bara att veckorna ska rulla på så man kommer till den vecka där det syns att man är gravid och känner sparkar varje dag så man kan slappna av någon gång.

• En del av oss

[quote=75974453][quote-nick]Cadencee skrev 2015-11-08 07:42:18 följande:[/quote-nick]

Får jag fråga hur du kan ha bf 7 juli å va i vecka 4+6 igår? Jag har också bf det datumet men va i vecka 5+1 igår :P

[/

Beror väl på längd på cykeln och ÄL kanske.

• ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-08 09:06:21 följande:

[quote=75974453][quote-nick]Cadencee skrev 2015-11-08 07:42:18 följande:[/quote-nick]

[/

Beror väl på längd på cykeln och ÄL kanske.

Har man samma bf har man gått lika långt. Menar, alla är ju i 39+6 på bf-dagen. Det som kan variera är ju sista mens och bf, då alla kvinnor har olika långa cykler.
  • Tiana
    ebe91 skrev 2015-11-08 09:35:16 följande:

Har man samma bf har man gått lika långt. Menar, alla är ju i 39+6 på bf-dagen. Det som kan variera är ju sista mens och bf, då alla kvinnor har olika långa cykler.

En del appar räknar 40+0, så om man går efter en app kan det bli så :)
Svar på tråden BF juni/juli