• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • ebe91
    mammsen79 skrev 2015-11-07 15:51:17 följande:

Någon som vet vad det kan bli för kön om man prickat in ägglossningen eller 1 dag efter?

Pojke eller flicka skulle jag tro! ;) ne, men det är väl mest myter det där.. Beror ju på om spermien som når fram har en y- eller c-kromosom :) hälften av spermierna rent teoratiskt ska ju vara det ena eller det andra.
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-07 15:40:07 följande:

Det finns en spray för halsen som heter Coldfri, den lindrar skönt. Ok som gravid. Krya på dig.

Tack för tipset!

Tack!
  • ebe91
    ebe91 skrev 2015-11-07 15:55:52 följande:
    Pojke eller flicka skulle jag tro! ;) ne, men det är väl mest myter det där.. Beror ju på om spermien som når fram har en y- eller c-kromosom :) hälften av spermierna rent teoratiskt ska ju vara det ena eller det andra.
    Menade givetvis x-kromosom xD
  • DLR
    En del av oss skrev 2015-11-07 13:43:00 följande:

DLR tack för pepp...orolig här då symtomen är borta efter 2 dagars illamående.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.
    Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?
    Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??
  • Y o L o

Finns ju många "myter" om det där. Jag hörde tex att om man har sex varje dag är det större chans att få en flicka eftersom de simmar lite långsammare men är uthålligare. Om man har sällan är det större chans för de snabba killspermierna :) Fick ju en dotter första gången o då var det varje dag hela månaden för att inte missa ;) denna gång fattar jag inte ens hur vi lyckades, noll koll på äl och inte sex var mer varje vecka än varje dag haha.. Så får jag en son kanske jag börjar tro på den teorin haha!

mammsen79 skrev 2015-11-07 15:51:17 följande:

Någon som vet vad det kan bli för kön om man prickat in ägglossningen eller 1 dag efter?

• Mamacitaa

Första och tredje gången hade vi sex äl dagen eller 2 dagar innan och de blev tjejer

2a gng vet jag inte dör då fattade jag inte ens att jag var gravid :p

Denna gng vet jag inte heller men troligen runt äl ;) spännande och se vad det blir så jag mår mot sämre denna gng.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

[quote=75972233][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-07 15:55:52 följande:[/quote-nick]

[/

Inte c kromosom utan x eller y. Du som kvinna har xx och mannen xy. Före sädesuttömning delas satsen upp i 50/50 så beroende på om ditt ägg befruktas med x spermie får du dn flicka och befruktas ägget med en y spermie en pojke. Det föds ju några fler pojkar än flickor. Vet inte om man ska tro på myter som shettles som säger att befruktning innan ÄL ger upphov till flickor och befruktning vid ÄL pojkar. Eftersom jag bara verkar ha ett befruktningsdugligt ägg i några timmar så ska jag bara kunna få söner då. Ska bli intressant att få veta kön även om det kvittar för vår del, bara det är friskt och välskapt men liten del inom mig önskar nog en liten flicka.

• En del av oss

[quote=75972420][quote-nick]DLR skrev 2015-11-07 16:45:54 följande:[/quote-nick]

Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.

Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?

Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??

[/

Ha ha vad härlig du är, du fick mig att börja skratta. Skulle gärna visa upp magen men det är bara gaser och uppblåsthet men jag ser så preggo ut speciellt i mina träningstights och mina åtsittande träningstoppar och så mega brösten på det, har även lagt på mig runt höfter lår och rumpa liksom redan!! Det är inte möjligt. Ställde mig på vågen jo då 6 kg har jag ökat.

Jo idag har jag med slappat sovit 3 timmar under förmiddagen, ska kämpa mig igenom kvällen nu , sover jag nu vaknar jag pigg för några timmar i natt och är dödstrött sedan när det inte finns tid för att sova imorgon.

• En del av oss

[quote=75972444][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 16:50:46 följande:[/quote-nick]

Finns ju många "myter" om det där. Jag hörde tex att om man har sex varje dag är det större chans att få en flicka eftersom de simmar lite långsammare men är uthålligare. Om man har sällan är det större chans för de snabba killspermierna :) Fick ju en dotter första gången o då var det varje dag hela månaden för att inte missa ;) denna gång fattar jag inte ens hur vi lyckades, noll koll på äl och inte sex var mer varje vecka än varje dag haha.. Så får jag en son kanske jag börjar tro på den teorin haha!

[/

Om man har sex varannan dag då fram till ÄL och sen varje dag i 3 dagar i rad är det större chans för flicka då?

• Y o L o

Bra fråga :) Jag tror mer på slumpen oavsett mängd sex. Bara man får ett barn så är jag nöjd :)

En del av oss skrev 2015-11-07 17:59:58 följande:

[quote=75972444][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-07 16:50:46 följande:[/quote-nick]

[/

Om man har sex varannan dag då fram till ÄL och sen varje dag i 3 dagar i rad är det större chans för flicka då?

Svar på tråden BF juni/juli