• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • En del av oss

[quote=75974749][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-08 09:35:16 följande:[/quote-nick]

Har man samma bf har man gått lika långt. Menar, alla är ju i 39+6 på bf-dagen. Det som kan variera är ju sista mens och bf, då alla kvinnor har olika långa cykler.

[/

Nu hänger jag inte med. Vissa har ÄL på dag 14, andra på dag 20 och andra på dag 11 etc och när man plussar är ju otroligt individuellt även om man har samma BF utifrån SM som är förkortning senaste mens som BM använder sig av.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Y o L o

Vill bara skicka en styrkekram till dig. Håller tummarna att allt går bra.

En del av oss skrev 2015-11-08 09:01:38 följande:

Tittar jag bakåt i min och sambons släkt är det mest flickor.

Är glad om jag får barn öht, har drömt mardrömmar om fosterdiagnostik inatt då jag tänker på det hela tiden och var mycket ifrågasättning igår i en annan tråd och jag orkar snart inte argumentera mer om mitt val och varför hur etc. Har en obehaglig känsla i kroppen idag att jag kommer få ett MA som så många gånger förr. Har inget VUL förrän den 19 nov det är 11 dagar dit och inskrivning på MVC på torsdag och BM gör aldrig VUL utan bara läkare. Känns hemskt och gå på inskrivning och planera när man inte ens vet om barnet lever. I onsdags på VUL såg man bara en hinnsäck inget annat som tydde på liv. Tempen sjunkit i 3 dagar nu och lägre för varje dag. Alla symtom på graviditet borta, känner ingen glädje tycker att tiden går så sablans sakta, vill bara att veckorna ska rulla på så man kommer till den vecka där det syns att man är gravid och känner sparkar varje dag så man kan slappna av någon gång.

• Y o L o

Känner mig väldigt ogravid. Väldigt skönt. Läste att det kan bli så när kroppen stabiliserat sig lite efter första "hormonchocken". Så jag njuter så länge det varar, gissar att jag kommer få foglossning även denna gång, så jag njuter av att få må som vanligt!

lllycka skrev 2015-11-08 11:35:49 följande:

Är det någon mer än jag som knappt har några symtom? :((

• SaraIdun

Hej! Jag är 25 år och väntar första barnet :) Är nog i v 6 eller 7, har NaturalCycles som säger v 6. Så det blir nog BF i juli. Är någon här från Göteborg?

• ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-08 10:24:59 följande:

[quote=75974749][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-08 09:35:16 följande:[/quote-nick]

Har man samma bf har man gått lika långt. Menar, alla är ju i 39+6 på bf-dagen. Det som kan variera är ju sista mens och bf, då alla kvinnor har olika långa cykler.

[/

Nu hänger jag inte med. Vissa har ÄL på dag 14, andra på dag 20 och andra på dag 11 etc och när man plussar är ju otroligt individuellt även om man har samma BF utifrån SM som är förkortning senaste mens som BM använder sig av.

Det jag menar är att har två personer samma bf (säg 1 juni) så kommer de ju på bf befinna sig i v 39+6 1 juni. Således kommer de ju alltid vara lika långt gången. Sen kan det hända att person ett hade sista mens 1 sept och person två hade sista mens 4 sept, men både hade då ägglossning samma dag (säg 16 sept) för att vara beräknade på samma dag.
  • Jennefer

Är i vecka 8 och håller på att dö av denna oändliga trötthet! Sover/vilar hela tiden när jag är hemma... Sover middag typ 3 timmar varje dag. Ändå känns varje vaken timma som en plåga. Går upp och tar en dusch sen måste Jag lägga mig igen... Deprimerande!

• En del av oss

[quote=75975308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-08 12:07:36 följande:[/quote-nick]

Det jag menar är att har två personer samma bf (säg 1 juni) så kommer de ju på bf befinna sig i v 39+6 1 juni. Således kommer de ju alltid vara lika långt gången. Sen kan det hända att person ett hade sista mens 1 sept och person två hade sista mens 4 sept, men både hade då ägglossning samma dag (säg 16 sept) för att vara beräknade på samma dag.

[/

Nej ena kan ha haft ÄL 4 september och person två 10 september, beroende på ens lutealfas så du tänker lite fel. Jag har tex aldrig ÄL på samma dag, ena gången kan jag ha ÄL på dag 20 månaden därpå dag 16 och nu senast på dag 11.

• En del av oss

Jag tror det är kört för mig. Tempen gått ner 3 dar i rad, testet svagare symtom klingar av känner mig som vanligt och ska på inskrivning på torsdag utan att veta om bebis lever, mår så svindåligt och finns väl ingen chans att få ett vul och så är det för tidigt för den har stannat av alltså dött eller så ser man inget och då är man fortfarande oviss

• Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-08 12:59:51 följande:

Jag tror det är kört för mig. Tempen gått ner 3 dar i rad, testet svagare symtom klingar av känner mig som vanligt och ska på inskrivning på torsdag utan att veta om bebis lever, mår så svindåligt och finns väl ingen chans att få ett vul och så är det för tidigt för den har stannat av alltså dött eller så ser man inget och då är man fortfarande oviss

Usch, styrkekram till dig! Håller tummarna för att det går bra!
Svar på tråden BF juni/juli