• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Gammeltanten
    En del av oss skrev 2015-11-05 18:36:37 följande:

[quote=75964529][quote-nick]Gammeltanten skrev 2015-11-05 18:00:04 följande:[/quote-nick]

Undrar om MVC missuppfattade något när jag ringde förra veckan. Eftersom jag gjort IVF meddelade jag datum för insättning istället för senaste mens. Har fått hälsosamtal 16:e december (10+6) och inskrivning 14:e januari (15+0). Känns som hon gått på att min senaste mens var dagen för insättning. 2 veckor fel.

Som tur är har vi vårt första ul på ivf-kliniken den 16:e november. Är orolig för utomkvedshavandeskap eftersom risken är större för det vid IVF.

[/

Du kan inte ringa din mvc och höra efter?

Hade faktiskt ingen aning om att X var större vid IVF då det sätts in i livmodern men där fick jag lära mig något nytt.

Jag tycker också det låter orimligt men läste det någonstans i pappren vi fick innan vi påbörjade behandlingen.
  • Luttiis
    En del av oss skrev 2015-11-05 18:45:35 följande:

[quote=75964600][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-05 18:13:55 följande:[/quote-nick]

Ja det är därför vi har bokat in ett vanligt ultraljud för att få se bebisen eftersom vi inte är helt hundra på kub testet än :) visst vill man veta om ens barn har något fel men är så orolig för hur vi kommer reagera på siffrorna eftersom dom ändå inte är 100%iga

[/

Jo precis det är därför jag är nämligen säker på att genomgå ett FVP med 100% säkerhet och ingen sannolikhet. Jag är 40+ så jag tillhör en riskkategori.

Ja jag förstår det:) jag är bara 26 så ska prata med bm om kub osv när jag ska på inskrivningen :)
  • DLR

Sasaj;

Det gick väl så gott som det kunde här med. Hon kände på livmodern, livmodertappen först och allt var som det skulle enligt beräkningarna. Även när hon gjorde ultraljudet. Hon sa att graviditeten ser och rullar precis som den ska, och bokade en ny tid till mig om 2 veckor.

Hon räknade dock med att jag är i vecka 5-6 någonstans just nu, men kunde inte vara säker ännu.

Hur känner och tänker du efter det?

Jag mår lite bättre, lite lugnare. Men vågar fortf inte glädjas helt. Har alltid varit den som tänker "never get your hope up until it's legit". Typ.

Min sambo följde med för övrigt, kom även på honom idag. Stirrandes, med blicken på min mage, med ett stort leende.

• DLR

Förresten, har läst att många här har känt er väldigt frusna och helt plötsligt varma. Jag är frusen, extremt frusen. Överdrivet enligt min sambo. Jag somnar med två täcken plus filtar. Kan vakna svettig men fortf iskall (frusen). Känns som rena rama vintern ute. Har lager på lager redan :(

• sasaj
    DLR skrev 2015-11-05 19:44:35 följande:

Sasaj;

Det gick väl så gott som det kunde här med. Hon kände på livmodern, livmodertappen först och allt var som det skulle enligt beräkningarna. Även när hon gjorde ultraljudet. Hon sa att graviditeten ser och rullar precis som den ska, och bokade en ny tid till mig om 2 veckor.

Hon räknade dock med att jag är i vecka 5-6 någonstans just nu, men kunde inte vara säker ännu.

Hur känner och tänker du efter det?

Jag mår lite bättre, lite lugnare. Men vågar fortf inte glädjas helt. Har alltid varit den som tänker "never get your hope up until it's legit". Typ.

Min sambo följde med för övrigt, kom även på honom idag. Stirrandes, med blicken på min mage, med ett stort leende.

Å vad skönt att höra.

Vårat var typ exakt samma som ert, är i vecka 5-6 gissade han på och har åter besök om två veckor så det är ju skönt, då kan vi vara nervös tillsammans igen hehe.

Jo jag känner mig lite lugnare faktist. Tror att det hjälper mig att ha en plan och veta mer kan jag ju inte göra. Är också den personen som aldrig riktigt vågar hoppas medan sambon jämt säger att jag ska sluta tänka att det ska gå dåligt innan det för det.

Å söt sambo min är med lite lugnare och gladare :)
  • DLR

När fick du tid igen Sasaj? Jag ska dit den 18/11.

Det är samma här. Min sambo är min klippa just nu. Längtar så till de första 12 (13) veckorna är över.

Jag tycker mig minnas att min förra graviditet nästan snabbspolade fram. Tills jag kom till V.28-30 Då var det som att varje dygn var oändligt. Tiden stannade upp.

Men nu, nu känns det så redan nu. Kan nog bero på att jag inte var orolig alls och hade fullt upp med att spy konstant med min förra graviditet :/

• Y o L o

Åh fick flashback till när jag gick över tiden förra grav. Herregud, då var varje timme lång, trodde aldrig jag skulle få föda :)

DLR skrev 2015-11-05 20:28:44 följande:

Det är samma här. Min sambo är min klippa just nu. Längtar så till de första 12 (13) veckorna är över.

Jag tycker mig minnas att min förra graviditet nästan snabbspolade fram. Tills jag kom till V.28-30 Då var det som att varje dygn var oändligt. Tiden stannade upp.

Men nu, nu känns det så redan nu. Kan nog bero på att jag inte var orolig alls och hade fullt upp med att spy konstant med min förra graviditet :/

• Ajvar
    Tilliiz skrev 2015-11-05 18:20:53 följande:
    Så läskigt, trodde det bara var jag! Har inte heller haft min mens sen i början på augusti men hade äl den 7/10 enligt tempen! I måndags skrev jag in mig hos Liljeholmen och fick första möte den 23/11 + ul den 30e just för att bm vill säkerställa vilken vecka. Nu är vi några st som går i Liljeholmen, kanske möts i korridorerna!
    Haha coolt!! Vi kommer säkert stöta ihop på den där mammaträffen i mars som hon snackade om :) är det din första grav?
  • sasaj
    DLR skrev 2015-11-05 20:28:44 följande:

Aha jag fick min tid den 19/11 så du får göra din dagen innan :)

Skönt att du har en graviditet bakom dig iaf. Har hört att man kan må olika med olika kön så ni kanske får ett av det andra nu eftersom du inte mått så dåligt denna :)

Jag har tyvärr inget barn än och ett ma bakom mig därför jag är så orolig. Men läkaren sa faktist en bra grej, att har man ens blivit gravid så är det nästan 100 procent att man nån gång kommer få ett barn. Dom som har otur att bli barnlösa är oftast dom som inte kan bli gravida. Vet inte om han sa det för att lugna mig men det funkade iaf :) för gravid har jag blivit lätt.

Haha jag hoppas jag får känna den känslan att önska föda nu som ni hehe
  • DLR

Av någon anledning lyckas jag inte "citera", så jag kör på att tilltala med era screen names :)

Y o L o;

Som du säger, varje timma var jobbig. Man fick härda ut. Som tur var så hade jag ett datum. Eftersom att jag spydde så mycket och var inlagd ca 1 ggn i veckan hade det satts ett datum för igångsättning. Tror dock min son hörde det och ville bestämma vem som bestämmer. Så han kom ut två veckor innan BF (1 vecka innan satt datum för igångsättning).

Sasaj;

Min mamma samt BM har sagt liknande.
    Bägge sa att med tanke på att min kropp redan varit gravid förr, så vet den vad den ska göra.
    Till skillnad mot en annan kvinnas kropp i samma ålder som aldrig varit gravid.

Dock är det inte det som oroar mig utan min historia :(

Och det där med olika graviditeter samt olika kön har jag också hört förr. Får se :)

Hur många av er vill försöka ta reda på kön, och hur många vill ha det som en överraskning? :)

Svar på tråden BF juni/juli