• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • DLR

Så var det för mig med under första graviditeten, ännu värre nu. Min BM sa att det är tarmar som svällt och något om några specifika hormoner. Vilket även är en orsak till att många blir gasiga och får trögare mage.

Är era svullna hela tiden? Kvällarna är värst på mig, även under första graviditeten. Vilket känns skönt då jag vill hålla det "hemligt" så länge som möjligt. Dock svårt att dölja när jag har kvällspass. Trots överdrivet stora tröjor :/

• Snorkfraken91
    DLR skrev 2015-11-04 19:27:13 följande:

Så var det för mig med under första graviditeten, ännu värre nu. Min BM sa att det är tarmar som svällt och något om några specifika hormoner. Vilket även är en orsak till att många blir gasiga och får trögare mage.

Är era svullna hela tiden? Kvällarna är värst på mig, även under första graviditeten. Vilket känns skönt då jag vill hålla det "hemligt" så länge som möjligt. Dock svårt att dölja när jag har kvällspass. Trots överdrivet stora tröjor :/

Ah! Anade att det var något sådant. Lillpyret är ju knappt en centimeter än så, haha. x) Jag har både gasig och trög mage, kan aldrig utföra nr 2 om kvällarna, endast morgon. Jättekonstigt och jobbigt! Är också som mest svullen på kvällen. Längtar efter en äkta gravidmage! :)
  • Kawinna

Verkar ju vara vanligt att man blir trög i magen men jag har verkligen blivit helt tvärtom! Jag är nästan nervös att äta något när jag inte är hemma för att jag måste gå på toa...

• Mamacitaa

Min mage är Stor på kvällarna..de syns verkligen att jag är gravid men på dagen går den att sälja under kläder :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • SSK13

Känner inte så mycket alls under dagarna nu, men igårkväll samt nu har jag värk vid äggstockarna typ. Känns inte riktigt som vanlig mensvärk, en annan sorts. Molvärk iaf. Konstigt att man kan bli lugn av lite värk! Haha.

• En del av oss

[quote=75958928][quote-nick]mammsen79 skrev 2015-11-04 12:59:20 följande:[/quote-nick]

Hej hoppar på denna tråd fick pluset på stickan i Måndags o beräknad 9Juli. Super glad o nervös så klart, tredje barnet o 9 år sedan jag var gravid.Är med otroligt trött o haft svårt att sova vissa nätter.tror jag är v 5 inte riktigt säker. Men min rekommendation till er som är trötta köp en flaska blutsaft det är järn med massa vitaminer som är snällt mot magen med..

[/

Blutsaft innehåller inte så mycket järn, man måste dricka himla massa blutsaft för att få i sig samma mängd som 1 niferex tablett.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • tesselessan

Hej

Tänkte hoppa in här med.

Har BF 2/7. Första barnet. 30 år. Nygift och benen blev till på bröllopsnatten. Är superlycklig.

• tesselessan

Dagens symtom:

Illamående precis hela dagen, börjar släppa nu på kvällen. Ingen aptit. För det mesta ont i tjejmagen. Frusen, börjar bli sova med pjamas för att jag fryser och då äger jag inte ens en pyjamas för haft sover alltid i endast trosor och sportbh oavsett årstid och så har jag alltid varit varm av mig när jag sover.  Sova är svårt för jag har ont i magen och mår illa om nätterna och svårt att sova på mage och på sidan som jag oftast sover.

Sedan har bröstet börjat göra ont, men bara över bröstvårtorna.

• En del av oss

[quote=75961531][quote-nick]tesselessan skrev 2015-11-04 22:34:57 följande:[/quote-nick]

Hej

Tänkte hoppa in här med.

Har BF 2/7. Första barnet. 30 år. Nygift och benen blev till på bröllopsnatten. Är superlycklig.

[/

Ha ha blev benen till på bröllopsnatten? Hur vet du det?

Idag har jag gjort VUL, ska på det bokade sedan länge den 19 nov, hoppas allt är bra då också.

Köpte första klädersplagget idag, en omlottkofta helt oemotståndlig!

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
Svar på tråden BF juni/juli