Inlägg från: tesselessan |Visa alla inlägg
  • tesselessan

BF juni/juli

Hej

Tänkte hoppa in här med.

Har BF 2/7. Första barnet. 30 år. Nygift och benen blev till på bröllopsnatten. Är superlycklig.

• tesselessan

Dagens symtom:

Illamående precis hela dagen, börjar släppa nu på kvällen. Ingen aptit. För det mesta ont i tjejmagen. Frusen, börjar bli sova med pjamas för att jag fryser och då äger jag inte ens en pyjamas för haft sover alltid i endast trosor och sportbh oavsett årstid och så har jag alltid varit varm av mig när jag sover.  Sova är svårt för jag har ont i magen och mår illa om nätterna och svårt att sova på mage och på sidan som jag oftast sover.

Sedan har bröstet börjat göra ont, men bara över bröstvårtorna.

• tesselessan

[quote=75961807][quote-nick]En del av oss skrev 2015-11-05 00:19:05 följande:[/quote-nick][quote=75961531][quote-nick]tesselessan skrev 2015-11-04 22:34:57 följande:[/quote-nick]

Hej

Tänkte hoppa in här med.

Har BF 2/7. Första barnet. 30 år. Nygift och benen blev till på bröllopsnatten. Är superlycklig.

[/

Ha ha blev benen till på bröllopsnatten? Hur vet du det?

***bebben skulle det stå.

• tesselessan
    Änglavakt89 skrev 2015-11-05 22:59:08 följande:

Hej alla hoppas de e ok att jag hoppar in här! Plussade i dag och har bf 12/7 eller 13/7. Fick missfall för 1 månad sen i v5+2 och inte hunnit få mens i mellan så är super orolig att det ska bli det denna gången med! Har en dotter på snart 1.5 år född juni 14 sedan tidigare. Med henne blev det dock ks då hon låg i säte så hoppas att det ska bli en vaginalt förlossning denna gång om nu allt går som det ska! Så man kan se mig som en förstföderska iaf på det viset! Är 26 år och bor i Nyköping

Då är vi två ifrån Nyköping :)
  • tesselessan
    DLR skrev 2015-11-07 16:45:54 följande:

Förstår oron. Den kickar alltid in vid någon skillnad. Själv hade jag extremt ont i magen igår. Och det från att inte ha några tecken alls. Tankarna började försöka svepa över mig.

Men jag måste försöka tänka positivt ändå. Får svar vid nästa VUL hur det är. Så ska inte ta ut något i förskott och dagdrömma hela dagen. När jag inte vilar. Varit sååååå slööö idag. Sovit och mått illa mer än halva dagen.

Tänkte höra med er om kläder. Jag har bara kunnat ha på mig mina leggings och extremt stora tröjor. Mina jeans trycker åt så det känns på dagarna, och är omöjliga att ens knäppa på kvällarna. Fick gräva fram gamla preggo leggings från förra graviditeten t.om (oh yes I did! haha).

Min barndomsvän sedan 20 år tillbaka var här igår. Hon ligger 10 veckor före mig. Och hennes mage är lika stor som min blir på kvällarna. Är det ens möjligt?

Vem är på lite magbilder för att jämföra?

Slipper jag kanske känna mig löjligt stor då det omöjligt kan vars bebisens verk utan snarare hormoner, tarmar och gaser haha!

Lite omväxling från att vara orolig på köpet. Vad sägs? ??

Jag har likadant på kvällarna - ser jättegrattis ut. Jeans får knappt att ha, men tror att det blir bättre sen. Jag har använt knepet att ha en hårtofs att stänga med och det funkade rätt bra. Jeansen sitter bra annars utan det är att det för ont över magen.

Jag ÄLSKAR långklänningar så jag kommer ha dem varje dag i vår sen när magen börjar synas, så slipper jag köpa massa nya byxor. Äger runt 35 långklänningar så jag har lite att välja på.v
  • tesselessan
    Y o L o skrev 2015-11-09 20:25:21 följande:

Haha va roligt att ni har bf på midsommarafton :) jag har ju första juli OM jag gissar rätt, men kommer kräva KS och då brukar man ju göra det en vecka innan och då är ju det midsommarafton. Tror iofs inte att de gör ett planerat KS på själva midsommarafton :)

Åh vad härligt att någon mer kommer att kräva KS. känns lite som tabu att erkänna det här på FL. 
    Jag kommer också att kräva att på KS. får se hur det går med det. hur mycket motstånd jag möter från vården. 
  • tesselessan
    Y o L o skrev 2015-11-09 21:13:41 följande:

Ja jag är också nyfiken på vad bm kommer att säga. Lustigt att vissa blir provocerade av att någon annan önskar KS. Det finns ju alltid en anledning till varför men den kanske man inte vill berätta.

I mitt fall så har jag ju gått igenom ett akut KS så jag har på fötterna varför jag behöver KS igen. Det lustiga är att jag var livrädd för KS då, sa nej när läkaren började prata om det under förlossningen men det var ju ingen fara alls och inte farligt smärtsamt efteråt heller. Åt alvedon o Naproxen bara.

Visst är er lustigt att folk blir så provocerade av att man önskar KR - att man måste förklara varför. Min kropp så det borde vara mitt val.

Själv så har jag alltid vetat att jag ska ha KS. Är mer rädd för VF och alla de komplikationerna som oftast uppstår men som ingen pratar om, som det nästan hymlas med, medan alla äran medvetna om riskerna med KS.
  • tesselessan

Vad skönt att det är fler som magen börjar synas på. Är i 8+5 och hade lite panik över att ert redan börjar synas (apparna säger alltid att det är senare vet att ert är väldigt olika när det börjar synas) så jag har varit rädd att det är fläsket som växt. Vågar inte ställa mig på vågen igen för sist hade jag gått upp 3 kilo och då var jag bara i vecka 5.

Svar på tråden BF juni/juli