• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Catmeb
    En del av oss skrev 2015-11-04 06:11:31 följande:

[quote=75957050][quote-nick]Catmeb skrev 2015-11-03 22:18:09 följande:[/quote-nick]

Åh vilken bra tråd! Jag hoppar in med.

Jag fick veta i helgen att jag är gravid. Enligt min egna beräkning borde BF vara 7e juli. Jag är på 5+4, men vågar inte riktigt tro på det här. Jag är 29, gift, och bor på Malta. Det här är vårt första barn.

[/

Hej jag har bf 4 juli och är i v.5+2 idag så hur räknar man egentligen ha ha? Du har BF 3 dagar efter mig men är ändå längre gången än mig.

Jag har räknat mitt BF från första dagen i senaste mensen och har en 28 dagars cykel. Så jag kan ju inte garantera hur långt gången jag är men till första kontrollen är det vad jag går efter :) Det kanske skiljer om man har olika cykellängd?

Jag har också haft väldigt svårt att sova. Somnar sent, Vaknar ofta och är ändå klarvaken tidigt... Jag har inte blivit trött än dock, mer än vanlig sömnbrist. Men känner mig inte tröttare än vanligt... Än ????
  • Tiana
    Piwi skrev 2015-11-04 06:25:27 följande:

Jag har börjat sova så himla dåligt, kan vakna på natten och ha jättesvårt att somna om och bara vända och vrida mig.

Brukar inte ha några som helst problem att sova annars, snarare tvärtom!

Minns inte att det var så här med dottern förrän de sista veckorna innan fl...mystiskt!

Någon annan som lider av sömnproblem?

Jo, sömnen är inte den bästa men i mitt fall är det snarare att jag somnar, men vaknar var gång sambon lägger armen om mig. En sådär 6-7 gånger per natt. Känner mig fruktansvärt otacksam som ens gnäller över att han vill vara nära haha
  • En del av oss

Jag brukar ha en cykel på 30 dagar men denna gång hade jag så tidig ÄL redan på dag 11 så denna gång skulle cykeln bli 24 dagar enligt Fertility Friend. Har också utgått från SM (senaste mens första dag) och får då BF 4 juli som är 39+6 .

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Y o L o

Vissa nätter sover jag dåligt, andra sover jag som en stock. Dock så känns det som jag ska somna vid skrivbordet efter lunch varje dag :)

Jag har börjat sova så himla dåligt, kan vakna på natten och ha jättesvårt att somna om och bara vända och vrida mig.

Minns inte att det var så här med dottern förrän de sista veckorna innan fl...mystiskt!

• Kawinna

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag är 24 år och väntar mitt andra barn, är nu i v. 7+2 och har BF 21/6. Storebror är åtra månader, blev lite tätare mellan barnen än vad vi tänkt med det blir nog bra ändå :)

Förra graviditeten fick jag graviditetsdiabetes så vi får väl se hur det blir denna gången...

• Mamacitaa

Jag har en liten här hemma som väcker mig på nätterna men annars vaknar jag av att jag är varm som ett element. .obehagligt varm :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • En del av oss

Idag slog illamåendet till, så fort hungern kommer så kommer illamåendet.även trötthet och finnar på näsan. Alla graviditetssymtom välkommna så man känner någonting.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • Y o L o

Samma här. sjukt varm igår.... Samtidig som jag frös om fötterna o axlarna. Jättemärkligt, höll på att få värmeslag samtidigt som jag frös. Aldrig upplevt det tidigare :) man får vara med om nya grejer hela tiden haha!

Mamacitaa skrev 2015-11-04 10:50:09 följande:

Jag har en liten här hemma som väcker mig på nätterna men annars vaknar jag av att jag är varm som ett element. .obehagligt varm :/

• piikachuu

Här slog också symptomen till idag. Illamående hela dagen och tröttheten är helt absurd, nickar till på kontoret hela tiden. Och brösten har börjat ömma, och molvärken i magen har varit konstant. Ser fram emot power nap efter jobb....

• Luttiis

Inge illamående riktigt än, lite om jag blir alldeles för hungrig! Molvärk hela dagen idag med det är väl normalt! Försöker att slappna av men tanken om MF finns alltid i bakhuvudet tyvärr!

Läste i min ena gravidapp att kommande veckor är dom mest kritiska för att fostret utvecklas så mycket då, gjorde inte mig lugnare precis!

Svar på tråden BF juni/juli