Den här tråden är sååå bra! Jag bor på Malta, så här är det inte lika självklart hur allt går till, och eftersom jag går hos privat sjukvård bokar de in de besök och undersökningar jag ber och frågar om. Inom privat finns det ingen utsatt rutin för när och hur man ska gå och skriva in sig.
Jag är i 5+1 nu, och när jag ringde dem första gånge i går sa hon att man gjorde förs UL i v 6-8, så hon ville boka mig redan nästa vecka. Jag tyckte det var lite väl tidigt, så vi enades om måndag veckan efter. då borde jag vara i 6+4.
Just nu går tiden bara sååå långsamt! Jag vill passera v 12 och slippa den här oerhörda oron. Vi blev gravida på första försöket (knappt ett försök ens), och allt känns för bra för att vara sant. Det känns som att det var alldeles för enkelt, och att det innebär att vi kommer inte få behålla barnet.
Jag mår väldigt bra och inget illamående. Dock ahr jag haft väldigt svårt att sova, och vaknat mycket. Jag har en molande känsla i magen, och det hugger när jag hostar eller gör något hastigt som involverar lägre abs. Jag tränar mycket i vanliga fall, så jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig här ännu. Den här veckan har jag tagit det lugnt, men nästa vecka tar jag upp träningen som vanligt tänkte jag, men begränsar tunga lyft till max 65-70% av 1RM. Sen får jag helt enkelt lyssna på kroppen, och göra det som känns bra.
Så spännande allting nu! Och lite skrämmande att inte vara i Sverige, men Jag vet att Malta har fantastiskt bra sjukvård.