• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-05 08:40:24 följande:

Tycker tiden står still. Känns som jag varit gravid en evighet nu, så trist att bara vänta.

Tycker också tiden får såååå sakta! Har ul och inskrivning 27 nov och det är ju flera veckor dit, orkar inte vänta längre!!
  • Y o L o

Samma här, flera veckor kvar. Ul blir väl början eller mitten av december (kubtestet). Börjar fundera på att boka ett privat ul tidigare men försöker hålla mig. Men är så otålig.

Luttiis skrev 2015-11-05 08:58:12 följande:

Tycker också tiden får såååå sakta! Har ul och inskrivning 27 nov och det är ju flera veckor dit, orkar inte vänta längre!!

• Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-05 09:11:34 följande:

Samma här, flera veckor kvar. Ul blir väl början eller mitten av december (kubtestet). Börjar fundera på att boka ett privat ul tidigare men försöker hålla mig. Men är så otålig.

Jag har bokat in ett tidigt ul i v 8 mest eftersom jag och sambon inte är överens om vi ska göra kub testet eller inte, känns som det mer kommer bli en stress om man får siffror man inte vill ha och eftersom det ändå inte är 100%igt så känns det onödigt. Är ibte helt säker på om jag vill göra fostervattensprov heller. Men jag vet inte, ska diskutera lite med syster sen som har två barn :) men i vilket fall så kommer jag inte kunna vänta till v 18 iaf!
  • Y o L o

ok förstår hur du tänker. Jag tänker att om kub visar stor risk kommer jag se till att göra Nipt om jag så ska betala det själv. Det ska ju vara lika säkert resultat som fvp o mpk men genom blodprov.

Luttiis skrev 2015-11-05 09:26:17 följande:

Jag har bokat in ett tidigt ul i v 8 mest eftersom jag och sambon inte är överens om vi ska göra kub testet eller inte, känns som det mer kommer bli en stress om man får siffror man inte vill ha och eftersom det ändå inte är 100%igt så känns det onödigt. Är ibte helt säker på om jag vill göra fostervattensprov heller. Men jag vet inte, ska diskutera lite med syster sen som har två barn :) men i vilket fall så kommer jag inte kunna vänta till v 18 iaf!

• Luttiis
    Y o L o skrev 2015-11-05 10:02:44 följande:

ok förstår hur du tänker. Jag tänker att om kub visar stor risk kommer jag se till att göra Nipt om jag så ska betala det själv. Det ska ju vara lika säkert resultat som fvp o mpk men genom blodprov.

Joo det är klart, åh jag vet inte hur vi ska göra:) har några veckor på oss å fundera!
  • ebe91

Jag kommer få vänta till mitten av januari med UL, men för mig gör det inte så mycket. Visst skulle det väl vara kul att se barnet innan, men har inget direkt behov av det. Tror jag var mer otålig med första barnet, men även där var det endast RUL i vecka 18.

• Luttiis
    krumbukt skrev 2015-11-05 10:20:51 följande:

Bokar man tidigt ul genom sin bm eller ringer man någon privat klinik?

Jag bokade in privat, tror inte bm gör det, dom bokar ju in rul v 18 som standard men vill man tidigare gör man det själv :)
  • Luttiis
    Pluttan86 skrev 2015-11-05 10:41:07 följande:

Ungefär vad kostar ett privat ultraljud kring v. 12? Någon som vet? :)

Jag betalar 600kr för provat ul v 8, tror det skulle vara samma pris även vid v 12 :)
Svar på tråden BF juni/juli