• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Ajvar
    krumbukt skrev 2015-11-05 10:20:51 följande:

Bokar man tidigt ul genom sin bm eller ringer man någon privat klinik?

Jag var på inskrivning igår och eftersom jag inte haft mens sen i augusti (PCOS) så föreslog hon tidigt UL om två veckor då vi båda tror att jag är i v 8-9. Om du inte får remiss får du betala själv helt enkelt.. Jag vet inte vad kriterierna för remiss år dock.
  • Y o L o

Ångrar nästan att jag sa något när jag skrev in mig. Inte heller haft mens sen slutet av augusti men gjorde digitalt gravtest så vet ju ungefär att jag är i v 6-7. Haha känner att min otålighet börjar ta över nu. Jag är sämst på att vänta på saker ...

Ajvar skrev 2015-11-05 12:27:38 följande:

Jag var på inskrivning igår och eftersom jag inte haft mens sen i augusti (PCOS) så föreslog hon tidigt UL om två veckor då vi båda tror att jag är i v 8-9. Om du inte får remiss får du betala själv helt enkelt.. Jag vet inte vad kriterierna för remiss år dock.

• Ajvar
    Y o L o skrev 2015-11-05 13:48:30 följande:

Ångrar nästan att jag sa något när jag skrev in mig. Inte heller haft mens sen slutet av augusti men gjorde digitalt gravtest så vet ju ungefär att jag är i v 6-7. Haha känner att min otålighet börjar ta över nu. Jag är sämst på att vänta på saker ...

Hehe, jag sa exakt som det var; ingen mens sen i augusti men stenkoll på tempen och tror mig ha haft ÄL runt 6 okt och 2,5v senare plussade jag ju med digitalt där det stod 2-3v. Med andra ord är jag stensäkert men behövde inte särskilt mycket övertalning ;)
  • Y o L o

Åhhh .... Var går du någonstans? Va roligt för dig iaf :) haha något bitter liksom

Ajvar skrev 2015-11-05 14:16:23 följande:

Hehe, jag sa exakt som det var; ingen mens sen i augusti men stenkoll på tempen och tror mig ha haft ÄL runt 6 okt och 2,5v senare plussade jag ju med digitalt där det stod 2-3v. Med andra ord är jag stensäkert men behövde inte särskilt mycket övertalning ;)

• En del av oss

[quote=75962263][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-05 08:28:26 följande:[/quote-nick]

jag blir också nojig när jag inte känner något men man måste tänka på att det kommer och går lite med symptomen och att det är fullt normalt! Jag vill bara att veckorna ska gå nu så jag kan få gå på mitt ul!

[/

Jag är så himla orolig, känner ingenting har tom haft ont i magen och sen den tomma hinnsäcken igår gör att jag kan känna mig glad och slappna av. Har känt nåt litet symtom varje dag i några dagar nu och så idag inget på hela dagen. Känner mig bara ledsen och uppgiven. Har vul inbokat först om 2 långa veckor och det känns så långt dit. Tycker tiden går så himla sakta. Kommer vara i v.7+3 när jag ska träffa min gyn, har väntat på den 19 nov sedan 27 oktober och det är bara 5 nov idag och det känns som jag väntat längre än vad jag gjort i verkligheten. Igår såg jag bara en tom hinnsäck och inget annat.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75962602][quote-nick]Y o L o skrev 2015-11-05 10:02:44 följande:[/quote-nick]

ok förstår hur du tänker. Jag tänker att om kub visar stor risk kommer jag se till att göra Nipt om jag så ska betala det själv. Det ska ju vara lika säkert resultat som fvp o mpk men genom blodprov.

[/

Men NIPT kollar dom ju samma saker som KUB som är gratis, alltså 3 olika kromosomavvikelser. Med FVP kan man man ju be om fullständig kromosomanalys som visserligen tar 2-3 veckor, men jag känner hellre få veta så mycket som bara går än göra KUB och få låg sannolikhet på trisomi 13,18 och 21 och så har barnet något annan kromsomavvikelse dom inte analyserat eller sett på ul.

Jag och sambon är ense vad vi ska göra med den information vi får och ännu mer efter nyheterna igår om den lilla 6 åriga flickan där föräldrarna inte får en personlig assistans till sin dotter i skolan och dottern kan inte gå, prata, gå på toa själv eller stå upp. Dom får ta hand om ett vårdpaket helt enkelt hela tiden även när barnet är vuxet. Ibland har jag svårt att förstå varför vissa väljer att föda barn som inte kommer klara ett värdigt liv någonsin som alltid kommer vara helt beroende av omhändertagande resten av sina liv. Är det av snällhet dom behåller sitt barn som är så svårt sjukt? Är det så snällt då? Jag anser inte det, jag tycker det är grymt att sätta ett barn till livet, egoistisk, vad får barnet för liv? Det är ju inte bara en bebis det växer ju faktiskt och blir bsrn tonåring ungdom vuxen medelåldern och gammal. Hur klarar sig barnet när föräldrarna blir gamla och inte orkar och när dom dör. Jag och sambon vet våra egna resurser att vi inte skulle orka. Det kan låta hårt att avbryta något men vi är helt överens om att ett skadat barn inte kan få det liv vi vill ge ett barn.

• En del av oss

[quote=75962671][quote-nick]krumbukt skrev 2015-11-05 10:20:51 följande:[/quote-nick]

Bokar man tidigt ul genom sin bm eller ringer man någon privat klinik?

[/

Jag ringde Mama mia city där min gyn jobbar som jag gått på utredning hos.

Bm gör inte vul bara läkare

• En del av oss

[quote=75962760][quote-nick]Pluttan86 skrev 2015-11-05 10:41:07 följande:[/quote-nick]

Ungefär vad kostar ett privat ultraljud kring v. 12? Någon som vet? :)

[/

350 kr men har frikort så inget för mig.

• Ajvar
    Y o L o skrev 2015-11-05 14:38:13 följande:

Åhhh .... Var går du någonstans? Va roligt för dig iaf :) haha något bitter liksom

Liljeholmen! :)
  • Luttiis
    Ajvar skrev 2015-11-05 15:51:28 följande:

Liljeholmen! :)

Ultraljudsbarnmorskorna ?? :) jag ska dit den 27e!
Svar på tråden BF juni/juli