• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hoppsan2016

Själv då skulle det va :)

Hoppsan2016 skrev 2015-11-09 16:12:54 följande:

Jag har inte ens ringt än...bläää vill inte haha

Själv så?

• Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-09 16:13:21 följande:

Själv då skulle det va :)

4/12, om inget annat sägs nu då.
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2015-11-09 15:27:55 följande:
    Nä men fy! Då ska inte jag klaga ;)
    Hoppas det släpper snart
    Snart V 12 för dig ju!
    Det har bara blivit värre hittills. Med sonen måste jag riktigt illa fram till v 17 ungefär. Sedan mådde jag bara lite illa resten av graviditeten. Så jag ser inte så hoppfullt på framtiden :/
  • Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2015-11-09 19:12:40 följande:
    Det har bara blivit värre hittills. Med sonen måste jag riktigt illa fram till v 17 ungefär. Sedan mådde jag bara lite illa resten av graviditeten. Så jag ser inte så hoppfullt på framtiden :/
    Må illa är inte kul!!!! Det tar så mycket energi och kraft
    Jag mår illa lite till och från, speciellt när jag inte ätit på ett tag. Har mina sea-band och jag tror de funkar.
    Är sjukt trött just nu, men är glad att jag lyckades gå på ett spinningpass idag :) det sägs ju också kunna lindra illamåendet, att träna, då man frigör något ämne, typ endorfiner? Har ingenaning om hur det stavas för övrigt :o
    Sen behöver jag hosta emellanåt, och då kan det hugga till i tjejmagen. Den är liksom öm på nått sätt
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-09 15:03:16 följande:
    Låter jobbigt =/
    Fick tag i bm, och ja, det finns inget som tyder på att det är genetiskt, om det inte är så att man har lätt för att få blodproppar. Mamma har ju aldrig haft det i benet eller så... Utan endast två gånger i moderkakan.
    Så vi får se när jag träffar bm 4/12 om jag ff känner oro så kanske jag får träffa en läkare. Jag får smälta detta och fundera. Tyvärr finns nog ingen forskning, så det verkar vara slumpen vem som får blodpropp i moderkakan med dödlig utgång på bebisen... Det är mycket man inte visste kunde ske!
    Stödstrumpor införskaffade till resan iaf :)
  • Sälma Riit
    Hey.orange skrev 2015-11-09 21:24:25 följande:
    Må illa är inte kul!!!! Det tar så mycket energi och kraft
    Jag mår illa lite till och från, speciellt när jag inte ätit på ett tag. Har mina sea-band och jag tror de funkar.
    Är sjukt trött just nu, men är glad att jag lyckades gå på ett spinningpass idag :) det sägs ju också kunna lindra illamåendet, att träna, då man frigör något ämne, typ endorfiner? Har ingenaning om hur det stavas för övrigt :o
    Sen behöver jag hosta emellanåt, och då kan det hugga till i tjejmagen. Den är liksom öm på nått sätt
    Vad kul att kunna träna! Det är out of the question för mig. Men en positiv sak är att jag inte är så trött längre. Kan vara uppe till tio :D Jag äter lergigan comp och tar jag dem spyr jag en gång om dagen, tar jag dem inte så spyr jag tre gånger om dagen, haha.
  • Hey.orange
    Sälma Riit skrev 2015-11-09 21:44:34 följande:
    Vad kul att kunna träna! Det är out of the question för mig. Men en positiv sak är att jag inte är så trött längre. Kan vara uppe till tio :D Jag äter lergigan comp och tar jag dem spyr jag en gång om dagen, tar jag dem inte så spyr jag tre gånger om dagen, haha.
    Haha men usch stackare!
    Idag mår jag bättre, men spänner i magen och gör lite ont när jag hostar
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-11-09 21:28:11 följande:
    Fick tag i bm, och ja, det finns inget som tyder på att det är genetiskt, om det inte är så att man har lätt för att få blodproppar. Mamma har ju aldrig haft det i benet eller så... Utan endast två gånger i moderkakan.
    Så vi får se när jag träffar bm 4/12 om jag ff känner oro så kanske jag får träffa en läkare. Jag får smälta detta och fundera. Tyvärr finns nog ingen forskning, så det verkar vara slumpen vem som får blodpropp i moderkakan med dödlig utgång på bebisen... Det är mycket man inte visste kunde ske!
    Stödstrumpor införskaffade till resan iaf :)
    Låter både jobbigt men ändå bra att du får träffa en läkare om du behöver det.

Mitt minne är exakt 5 sek lång, vart skulle ni åka?
  • Hoppsan2016

NU har jag äntligen ringt och bokat tid hos BM. Blir nog ingen hälsosamtal, hon pratade om blodprov osv. Sen ska jag boka tid för NIPT

• Sops

Tack för era svar om utredningen tjejer!

Så avundsjuk på er gravida! Inte illamåendet dock ;)
    Jag har en dotter från ett tidigare förhållande, kommer allt för väl ihåg illamåendet. Och då hade jag det nog relativt "lätt" ändå. Lider med er!

Nästa vecka ska vi träffa läkaren. Hur lång tid tig det för er innan dom skickade remissen?

Svar på tråden IVFare i Stockholm?