• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88

Vad kul att så många av er fött era små guldklimpar <3 Stort grattis till er!

Hoppas ni som är nära snart får snusa bebis också :)

Själv är jag fortfarande i början och harvar på. Är i v13 nu. Var på ultraljud idag och allt ser bra ut. Idag kom även svaret på nipt testet vi själva valde att bekosta. Allt såg bra ut och vi väntar en pöjk <3 Känns overkligt!

Kram på er

• Iskristall
    hope88 skrev 2016-11-11 18:58:06 följande:

Vad kul att så många av er fött era små guldklimpar <3 Stort grattis till er!

Hoppas ni som är nära snart får snusa bebis också :)

Själv är jag fortfarande i början och harvar på. Är i v13 nu. Var på ultraljud idag och allt ser bra ut. Idag kom även svaret på nipt testet vi själva valde att bekosta. Allt såg bra ut och vi väntar en pöjk <3 Känns overkligt!

Kram på er

Åh stort grattis Hope88! Hopaas du kan slappna av lite nu och njuta av graviditeten!

Själv saknar jag faktiskt att vara gravid och min mage!
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-11-10 23:12:20 följande:

Grattis!!!!! Berätta allt..

Tacka!

Vet inte riktigt vad jag vill berätta/skriva ut på ett offentligt forum ang. förlossningen.

Men hon föddes efter ca 7,5 timmar på förlossningen. Efter spontan vattenavgång ca 8 timmar tidigare. Blev eda tillslut, försökte utan till ca 7cm. Sen blev det värkdropp och forcerade krystningar. Men ut kom hon tillslut
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-11-15 20:54:11 följande:

Åh stort grattis Hope88! Hopaas du kan slappna av lite nu och njuta av graviditeten!

Själv saknar jag faktiskt att vara gravid och min mage!

Tack så jättemycket, v14 imorgon :) Ska försöka <3

Hi hi o jag längtar bara till maj :p har allt gått bra?
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-11-15 21:18:03 följande:

Tack så jättemycket, v14 imorgon :) Ska försöka <3

Hi hi o jag längtar bara till maj :p har allt gått bra?

Förstår att du längtar till maj Se till att försöka njuta av graviditeten. Den är över fortare än du tror

Det går bra, får kämpa lite med amningen. Tog lite extra tid för min mjölk att rinna till.

.
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2017-01-10 23:58:42 följande:

Hur går det för alla?

Här rullar det på! Vi kämpar på med amningen, då lilltjejen enligt bvc går upp lite dåligt i vikt. Jag vill helamma, men bvc vill att jag kompletterar med ersättning vid "dåliga amningar". Försöker låta bli!

Hon har blivit 8,5 veckor!

Hur går det själv Hoppsan!
  • Hey.orange

Hej alla! Denna tråd hade fallit bort från mina favoriter.
    Men så glad jag blev när jag fick läsa att det kommit bebisar och en är gravid! Stort grattis till er alla. Så mysigt.
    >>Ang amnningen iskristall och vikten; min lilla tjej gick inte heller upp så bra i vikt i början och jag helammade. När hon var fem månader började vi med en flaska ersättning på kvällen. Nu går hon upp fint i vikt (är 7 mnd) då hon börjat med annan mat också. Men man blir lite ängslig, när de inte går upp så mycket. Men huvudsaken är att de mår bra!

• Iskristall
    Hey.orange skrev 2017-01-16 23:06:25 följande:

Hej alla! Denna tråd hade fallit bort från mina favoriter.

Men så glad jag blev när jag fick läsa att det kommit bebisar och en är gravid! Stort grattis till er alla. Så mysigt.

>>Ang amnningen iskristall och vikten; min lilla tjej gick inte heller upp så bra i vikt i början och jag helammade. När hon var fem månader började vi med en flaska ersättning på kvällen. Nu går hon upp fint i vikt (är 7 mnd) då hon börjat med annan mat också. Men man blir lite ängslig, när de inte går upp så mycket. Men huvudsaken är att de mår bra!

Kul att höra ifrån dig och att du hittat tråden igen!

Jag som liten spädis gick inte heller upp bra i vikt, jag låg tydligen inne pga det också,så det kanske är lite ärftligt. Men det vart ju folk av mig med

Fortsätter ni nu med ersättning på kvällen? Följde hon inte sin kurva eller låg hon bara på undre gränsen?
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2017-01-17 01:38:51 följande:
    Kul att höra ifrån dig och att du hittat tråden igen!

Jag som liten spädis gick inte heller upp bra i vikt, jag låg tydligen inne pga det också,så det kanske är lite ärftligt. Men det vart ju folk av mig med

Fortsätter ni nu med ersättning på kvällen? Följde hon inte sin kurva eller låg hon bara på undre gränsen?
    :)

Min man var också liten, han vägde 7 kg när han var ett år typ. Så det stämmer säkert :)

Ja, vi ger ersättning (tillskottsnäring som det även heter) istället för välling. Funkar bra.

Hon frångick sin egen kurva 3 gånger ungefär. Men var på bvc idag och vägde henne, och som jag visste, så hade hon gått upp en del, men att det var 600g på en månad det trodde jag inte! Så nu väger hon 6,8 och ligger bra på kurvan :)
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2017-01-17 19:11:27 följande:

:)

Min man var också liten, han vägde 7 kg när han var ett år typ. Så det stämmer säkert :)

Ja, vi ger ersättning (tillskottsnäring som det även heter) istället för välling. Funkar bra.

Hon frångick sin egen kurva 3 gånger ungefär. Men var på bvc idag och vägde henne, och som jag visste, så hade hon gått upp en del, men att det var 600g på en månad det trodde jag inte! Så nu väger hon 6,8 och ligger bra på kurvan :)

Härligt med viktuppgången Hey.orange!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?