• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-07-01 18:38:55 följande:
    Jag går på IVF-kliniken St Görans. Var går du? Jag längtar oxå till nästa försök även om sommaren är en underbar period, så jag förstår dig. ;)
    Jag beslutade idag att bekosta eget test via blodkollen.se och använder det som underlag och kör parallellt med i första hand min sjukvårdsförsäkring. Täcker inte den så jagar jag tag på en husläkare för att få levaxin utskrivet. Testet kommer jag ha svar på senast tisdag.
    Ok. Skönt att ha ett beslut.

Vi går på Sophiahemmet. Står i kö till landstinget, men kommer att göra tre försök på Sophia först. Så jag hoppas "slippa" landstinget.
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-07-01 18:57:40 följande:
    Ok. Skönt att ha ett beslut.

Vi går på Sophiahemmet. Står i kö till landstinget, men kommer att göra tre försök på Sophia först. Så jag hoppas "slippa" landstinget.
    Har du åberopat vårdgaranti? Vi fick via landstinget 3 mån efter remissen.
    Vi körde oxå privat via Sophiahemmet och hann med en gång innan vi kom fram i kön.
    Förhoppningsvis är det vår tur nu i augusti att lyckas, right? :)
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-07-01 13:41:26 följande:
    Ja, ni var underbara och svarade på massa frågor!

Jag mår bra, v.23. I går började jag med gravidträning och ska gå 1gång/v. Lite problem med ryggont men förhoppning finns att det ska bli bättre med lite träning
    Skönt att kunna träna! På slutet gick jag på gravidyoga. Testat det?
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2016-07-01 17:47:52 följande:

Det är kanon med träning! Jag tränade in i v 38 och kände mig superstark under förlossningen. Lycka till!

Oh vad härligt att höra! Tack för pepp
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-07-01 14:43:44 följande:
    Jag mår bra, lite gravidishias från och till, det börjar bli lite tyngre nu, veckorna går och jag försöker njuta av att det snart är semester, men jag ser egentligen väldigt otålig fram emot oktober. Skönt att detta är min sista graviditet för det är verkligen inte min grej det här med tålamod :) Jag förstår poängen med
    9 månaders förberedelse vid första barnet, men sedan när man vet vad det innebär vill man bara ha dem på en gång! Men jag har ju varit gravid så länge nu med tanke på att det bara var 5 mån mellan förra (som jag fick avbryta) så det är lite extra långt. Men jag mår bra och är så glad att det går bra. Nu kan barnet räddas om något skulle hända så det känns tryggt. Sparkar för fullt.
    Skönt med den tryggheten. Känner till din resa då jag läst om den här inne. Snart har du din sötnos här! Sommaren brukar ju gå fort oavsett... Men förstår att det är lite mer drygt för dig! Kram
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-07-01 20:27:26 följande:

Skönt att kunna träna! På slutet gick jag på gravidyoga. Testat det?

Nä, jag har funderat på det. Nåt tips på vart man kan vända sig?
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-07-01 19:47:07 följande:
    Har du åberopat vårdgaranti? Vi fick via landstinget 3 mån efter remissen.
    Vi körde oxå privat via Sophiahemmet och hann med en gång innan vi kom fram i kön.
    Förhoppningsvis är det vår tur nu i augusti att lyckas, right? :)
    Nej jag avvaktar med vårdgarantin. Har satt oss på avvaktande till landstinget tills de här tre försöken på Sophia är klara.
    Vi fick 3 försök till priset av två och vill inte missa det, plus att vår favorit kanske inte jobbar så länge till. Trivs bra där så förhoppningsvis resulterar det i plus nu i höst.
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-07-01 20:37:25 följande:
    Nä, jag har funderat på det. Nåt tips på vart man kan vända sig?
    Jag gick på kroppsverkstan i hammarbyhöjden, det var helt ok. Lite billigare än andra ställen. Annars finns något som heter egen tid tror jag, som har både pilates och yoga, och har sina pass på söder och i stan
  • TwinkyIVF

Hej!

24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.

Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!

• Iskristall
    TwinkyIVF skrev 2016-07-03 08:13:52 följande:

Hej!

24/6 på midsommarafton kom vår Lily till världen efter 35 timmars förlossning 13.15.

Ge inte upp alla ni som fortfarande kämpar!

En midsommarbebis Stort grattis! <3
Svar på tråden IVFare i Stockholm?