• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Låter bra! Min man säger att han är sjukt imponerad av att jag tar de sjölv men tanke på att jag svimmat på sjukhus när nån tagit sprutan. känns bättre när

Man tänker på att slappna av

FörstaIVF skrev 2015-11-27 13:58:41 följande:

Jag förstår att du tycker det är väldigt obehagligt med sprutorna och det tyckte jag med i början. Första omgången (som fick avbrytas på sprutdag 12) så fick min sambo ge mig alla sprutorna för jag var så nervös och tyckte det var obehagligt att ta dom själv. Denna gången har jag vart tvungen att ta dom själv för han har varit borta just när jag ska ta dom och det gick faktiskt bra! Jag tror att man bygger upp så mycket stress inför sprutorna att det nästan är det som gör att det gör ont. Nu slappnar jag av och kan till o med titta på sprutan när jag tar och det känns nästan ingenting, både när det gäller menopur och orgalutran.

Så mitt tips är att försök slappna av.. haha jag vet hur kliché det låter men det hjälper faktiskt!

Lycka till med sprutorna ikväll!

• Nmg

Tack hoppas det går bra på

ÄP nästa vecka. Vilken dag var det?

Emrony skrev 2015-11-27 13:48:51 följande:

Va bra att du fick komma på UL idag, nu kan du ha en helg utan stress :)

Håller tummarna att det ser fint ut på måndag också.

• hagnestahill
    ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Grattis! Vad roligt att höra.

Måste ha känts underbart att både se "något" och även ett hjärta, så tidigt! Har läst om en del som inte ser så mkt i vecka 6 men en vecka senare ser massor.

Jag har en bokad tid för första vul om knappt två veckor då jag är i v 6+6, om allt går som det ska alltså... har haft en del rosa spottings samt har väldigt ont i magen vilket skapar oro....

Hur som helst så var jag lite orolig för att vul v 6+6 är för tidigt, så mailade min klinik och frågade om jag kunde få komma en vecka senare men de tyckte att det inte alls var för tidigt utan att man mycket väl borde kunna se något då.. vill liksom inte gå dit och inte se något alls, då väntar jag hellre. Men skönt att höra att du sett ett litet hjärtat redan v 6+0! Då kanske jag inte ska boka om min tid trots allt..

Grattis än en gång.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-27 14:16:10 följande:

Tack hoppas det går bra på

ÄP nästa vecka. Vilken dag var det?

Ja jag hoppas att det går fint! :) Det blir på tisdag morgon.
    Eftersom vi behandlas på distans så får vi åka till Falun redan på måndagen, mysigt med hotellnatt och lite lugn och ro.
  • Nmg

Ok det låter ju super mysigt! Tror jag ska göra samma sak om allt går vägen vi ska till Uppsala, skulle oxå vilja bo på hotell innan. Bra tips!

Emrony skrev 2015-11-27 14:53:00 följande:

Ja jag hoppas att det går fint! :) Det blir på tisdag morgon.

Eftersom vi behandlas på distans så får vi åka till Falun redan på måndagen, mysigt med hotellnatt och lite lugn och ro.

• Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 11:18:34 följande:

Okej, ja jag hade Gonal-F och sen Ovitrelle som ägglossningsspruta :) Är det en penn-spruta den du ska ta?

Ja, de är förfyllda och klara. Kommer nu inte ihåg hur de exakt såg ut. Ligger i sina förpackningar i kylen. Tror de liknade insulinpennor.
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-27 17:14:34 följande:
    Ja, de är förfyllda och klara. Kommer nu inte ihåg hur de exakt såg ut. Ligger i sina förpackningar i kylen. Tror de liknade insulinpennor.
    Okej, då går det nog bra att ta dom! :) Stort lycka till!
  • phee
    ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Grattis!!! Va kul!! :) Är själv på ruvardag 4, trodde att det var ruvardag 5 (men räknade fel tidigare). Och denna väntan är helt oändlig.. Jobbigt att tiden går så sakta tycket jag. Men får väl hoppas att man får ett bra resultat som ni ;)
    Stort grattis igen! :)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 17:25:04 följande:

Okej, då går det nog bra att ta dom! :) Stort lycka till!

Tack!

Nu är jag igång! Första sprutan är taget Det gick bra att ta den.
  • Nmg

Ja det är ju en guldtråd så Vi håller tummarna ????

phee skrev 2015-11-27 21:27:05 följande:

Grattis!!! Va kul!! :) Är själv på ruvardag 4, trodde att det var ruvardag 5 (men räknade fel tidigare). Och denna väntan är helt oändlig.. Jobbigt att tiden går så sakta tycket jag. Men får väl hoppas att man får ett bra resultat som ni ;)

Stort grattis igen! :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november