Daiwa 33 skrev 2015-11-26 00:35:01 följande:
grattis tjejer till dem som blivit gravida :) o lycka till tills er andra .....mår fortfarande så där att fick avbryta allt :(
Så tråkigt att du tvingades avbryta! Vet ju inte vad det beror på för just dig, men jag blev själv överstimulerad och läkaren sa att jag nog skulle få avbyta också, och jag bröt ihop eftersom jag var helt oförberedd och var där ensam och hade förberett mig på att iaf kunna genomföra en behandling. Men sedan chansade de och gjorde ett rescue-försök med ett litet embryo som trots allt negativt ändå gick vägen, även att alla andra 10 embryon dog..Vad jag vill säga med det är att man tyvärr inte kan förbereda sig på alla besked som kommer under en IVF, från den ena dagen till den andra kan allt vändas. Det är jättetufft. Man bygger upp något som sedan kan raseras på ett par minuter. Mest arg var jag på min läkare och bm som hela tiden sa "åh det kommer gå så bra ska du se.. du hade ju jättemånga fina ägg.. så vi kommer kunna frysa jättemånga", Men det vet ni ju inte än sa jag? "Jo men det kommer gå bra, med så många ägg gör det oftast det"... men som jag oroade mig för så var jag det där undantaget, och av 17 ägg blev det inte ett enda till frysen och på håret att jag ens fick tillbaka ett (det var det enda som klarade sig i 3 dagar). När jag låg på botten (då jag trodde allt var kört för de hade sagt att vi skulle avbryta) försökte jag ändå tänka positivt att det kommer lyckas en dag, sannolikheten säger ju ändå det. Även om vägen dit blir lite längre än man hoppats på, så kommer det nog gå bra till slut! Det är ingen tröst, jag vet, och man måste få vara ledsen såklart, men jag kommer verkligen hålla tummarna för dig och jag tror på att det kommer gå bra för dig också, nästa gång, eller gången därpå! Statistiken är ju trots allt mycket god för att lyckas efter flera försök, även om vägen dit kan vara krokig... Skriv av dig i tråden om du vill prata mer!