• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Grattis!!

hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

IVF-lista ina - äp v.44 Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 årDirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 årphee - äp v.47, bim 4/12, 28 årFruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 årDaiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 årpocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 årStajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 årEmrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 årFörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31årNmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 årIskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38årGravid! CutepoisonHJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

• Nmg

Andra sprutan tagen då. Spände mig så mycket nör jag skulle ta sprutan att jag sitter och skakar i hela kroppen nu när jag började slappna av. Usch. Själva insprutandet gjorde jag mycket saktare idag, tog längre tid men sved ingenting. Man kanske inte får spruta in så sakta heller? 4 menopur sprutor kvar och 2 orgalutran till

Måndag då jag ska på UL. Hoppas hoppas HOPPAS att jag bara ska fortsätta nån dag till efter det och att jag slipper detta sen. Inte trevligt nånstans.

• Dirvas
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

Stort grattis! :)
  • Dirvas
    Nmg skrev 2015-11-25 06:42:50 följande:

Tack! hur går det för dig?

Det går bra om än långsamt, 2 ruvardagar avklarade och hela två veckor till testdag.
  • Nmg

Förstår att det går långsamt. Men det måste vara helt underbart att slippa alla sprutor?

Dirvas skrev 2015-11-25 22:04:15 följande:

Det går bra om än långsamt, 2 ruvardagar avklarade och hela två veckor till testdag.

• Iskristall

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

• HJohannesson

hagnestahill - ignorera det förutspådda BF jag gav dig, jag är tydligen mer förvirrad än jag först trott :)

• Emrony
    Iskristall skrev 2015-11-25 22:25:41 följande:

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

Men va bra, då kommer ju mensen nu! :) det känns faktiskt bra att få börja, tror vi alla har gemensamt att vi tycker det är jävligt trist att vänta. Det har vi liksom gjort nog nu! :)
  • Daiwa 33

grattis tjejer till dem som blivit gravida :) o lycka till tills er andra .....mår fortfarande så där att fick avbryta allt :(

• Iskristall

Nu så! Mensen satte igång i natt. Har sovit jättedåligt, men i morgon blir första sprutdag

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november