• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-26 12:31:31 följande:
    OK, jag tar 150 IE, jag hade för mig någonstans att vi låg på samma dos... :)
    Men lycka till på måndag, spännande!!
    Själv är jag inne på dag 6 idag så jag har några dagar kvar med detta...
    Jag trodde att jag skulle ta 150 till en början så jag kanske har skrivit det någonstans innan. :)
    Ja superspännande! Lycka till till dig med!
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-26 12:31:31 följande:
    OK, jag tar 150 IE, jag hade för mig någonstans att vi låg på samma dos... :)
    Men lycka till på måndag, spännande!!
    Själv är jag inne på dag 6 idag så jag har några dagar kvar med detta...
    Jag trodde att jag skulle ta 150 till en början så jag kanske har skrivit det någonstans innan. :)
    Ja superspännande! Lycka till till dig med!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-26 06:07:47 följande:

Nu så! Mensen satte igång i natt. Har sovit jättedåligt, men i morgon blir första sprutdag

Härligt! Det gick kanonbra på äggplocket idag :)
  • Pocatello

Skönt att höra stajlish!

Vi har gjort ET idag med ett fint 8-cellsembryo på dag 3. Så det ser ju bra ut men jag känner ändå mig så negativ. Tror inte att det här kommer gå alls. Vet inte varför det känns så, kanske bara hamnat i en svacka?

• stajlish
    Pocatello skrev 2015-11-26 14:57:19 följande:

Skönt att höra stajlish!

Vi har gjort ET idag med ett fint 8-cellsembryo på dag 3. Så det ser ju bra ut men jag känner ändå mig så negativ. Tror inte att det här kommer gå alls. Vet inte varför det känns så, kanske bara hamnat i en svacka?

Tänk positivt! Håller tummarna för er! Ja, så skönt att det är över. 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska!
  • hagnestahill
    Pocatello skrev 2015-11-26 14:57:19 följande:

Skönt att höra stajlish!

Jag återförde också ett 3 dagars och kände mig negativ eftersom utfallet av våra ägg var så dåligt.. så trodde inte riktigt det skulle gå bra, vilket ju egentligen är jättedumt för är det något man bör göra så ä det ju att tänka positivt och skratta mycket för att få kroppen att må glad och få endorfiner. Så när oron lagt sig  slappnade jag av lite mer och tänkte på annat, vilade och åt paranötter och drack mängder av ananasjuice (har läst om det så varför inte...?) Och plöjde mig igenom sex and the city boxen för att skratta mycket och låta endorfinerna göra sitt. Höll mig även varm och gick en promenad per dag för att få frisk luft. Och helt plötsligt hade tiden gått och ett litet plus dök upp. För min del hjälpte det lite psykiskt att försöka tänka positivt, men ändå ha i beredskap att det kanske går åt skogen och då får jag ta nya tag... Självklart kan man inte påverka chansen rent fysiskt (kanske med ananasen och nötterna då haha) och ett minus beror aldrig på dig själv utan bara på att det var något fel i utvecklingen, men försök ändå få dig själv att må bra. Gör sånt du blir glad av.

Ungefär så försöker jag intala mig själv nu också. Tänk positivt, ett missfall kan ske, men då tar jag det då.

Just idag är du faktiskt ruvare! Njut av att vara ett steg närmare en graviditet. Du bär ju ett litet embryo där inne nu =)

• Pocatello

Tack, vad gulliga ni är! Ska försöka vara lite mer positiv. Min fru håller på att titta igenom Sex and the City nu faktiskt så jag kanske får haka på det, verkar ju vara ett vinnande koncept ;)

• stajlish
    Pocatello skrev 2015-11-26 16:28:41 följande:

Tack, vad gulliga ni är! Ska försöka vara lite mer positiv. Min fru håller på att titta igenom Sex and the City nu faktiskt så jag kanske får haka på det, verkar ju vara ett vinnande koncept ;)

Sex & the city är ALLTID ett vinnande koncept! ;)
  • Dirvas
    hagnestahill skrev 2015-11-26 15:20:14 följande:
    Jag återförde också ett 3 dagars och kände mig negativ eftersom utfallet av våra ägg var så dåligt.. så trodde inte riktigt det skulle gå bra, vilket ju egentligen är jättedumt för är det något man bör göra så ä det ju att tänka positivt och skratta mycket för att få kroppen att må glad och få endorfiner. Så när oron lagt sig  slappnade jag av lite mer och tänkte på annat, vilade och åt paranötter och drack mängder av ananasjuice (har läst om det så varför inte...?) Och plöjde mig igenom sex and the city boxen för att skratta mycket och låta endorfinerna göra sitt. Höll mig även varm och gick en promenad per dag för att få frisk luft. Och helt plötsligt hade tiden gått och ett litet plus dök upp. För min del hjälpte det lite psykiskt att försöka tänka positivt, men ändå ha i beredskap att det kanske går åt skogen och då får jag ta nya tag... Självklart kan man inte påverka chansen rent fysiskt (kanske med ananasen och nötterna då haha) och ett minus beror aldrig på dig själv utan bara på att det var något fel i utvecklingen, men försök ändå få dig själv att må bra. Gör sånt du blir glad av.

Ungefär så försöker jag intala mig själv nu också. Tänk positivt, ett missfall kan ske, men då tar jag det då.

Just idag är du faktiskt ruvare! Njut av att vara ett steg närmare en graviditet. Du bär ju ett litet embryo där inne nu =)

Har haft en sån dipp idag, ledsen och med negativa tankar. När man tar sprutor och väntar på äp och et har man hela tiden korta mål, nu under ruvartiden blev allt så lugnt så det är som att alla känslor över hela situationen kommer över en.

Din kommentar var precis vad jag behövde, ska också unna mig en lugn kväll men tv-serier och försöka fokusera på det positiva :)

• Nmg

Hej hur går det för dig? Har du tagit första sprutan än?

Iskristall skrev 2015-11-25 22:25:41 följande:

Stort grattis Hagnestahill!

Emrony: Kul med lyckat första ul!

Nmg: Du grattis till bra jobb med andra sprutan! Nu kommer det rulla på

Själv fick jag blodblandade flytningar nu precis o börjar känna lite värk i magen. Tror mensen dyker upp i morgon. Så nu vågar jag tro på sprutstart på fredag!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november