Pocatello skrev 2015-11-26 14:57:19 följande:
Skönt att höra stajlish!
Vi har gjort ET idag med ett fint 8-cellsembryo på dag 3. Så det ser ju bra ut men jag känner ändå mig så negativ. Tror inte att det här kommer gå alls. Vet inte varför det känns så, kanske bara hamnat i en svacka?
Jag återförde också ett 3 dagars och kände mig negativ eftersom utfallet av våra ägg var så dåligt.. så trodde inte riktigt det skulle gå bra, vilket ju egentligen är jättedumt för är det något man bör göra så ä det ju att tänka positivt och skratta mycket för att få kroppen att må glad och få endorfiner. Så när oron lagt sig slappnade jag av lite mer och tänkte på annat, vilade och åt paranötter och drack mängder av ananasjuice (har läst om det så varför inte...?) Och plöjde mig igenom sex and the city boxen för att skratta mycket och låta endorfinerna göra sitt. Höll mig även varm och gick en promenad per dag för att få frisk luft. Och helt plötsligt hade tiden gått och ett litet plus dök upp. För min del hjälpte det lite psykiskt att försöka tänka positivt, men ändå ha i beredskap att det kanske går åt skogen och då får jag ta nya tag... Självklart kan man inte påverka chansen rent fysiskt (kanske med ananasen och nötterna då haha) och ett minus beror aldrig på dig själv utan bara på att det var något fel i utvecklingen, men försök ändå få dig själv att må bra. Gör sånt du blir glad av.
Ungefär så försöker jag intala mig själv nu också. Tänk positivt, ett missfall kan ske, men då tar jag det då.
Just idag är du faktiskt ruvare! Njut av att vara ett steg närmare en graviditet. Du bär ju ett litet embryo där inne nu =)