• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Ja 5! +orgalutran... kände av efter andra sprutan att det ilade ich högg på Vönster sida men sen var det lungt känner ingenting nu...

Iskristall skrev 2015-11-28 12:01:08 följande:

Nmg, spruta 5 för dig ikväll kanske ju!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-28 13:11:19 följande:

Ja 5! +orgalutran... kände av efter andra sprutan att det ilade ich högg på Vönster sida men sen var det lungt känner ingenting nu...

Lycka till med orgalutransprutan! Tror du klarar det galant!

Aha, jag känner inget än. Får se om jag känner nåt efter andra sprutan ikväll då.
  • Nmg

Tack! Hur många orgalutran har du fått?

Åh jag ör såå nervös känns som första dagen igen bara för att jag ska ta nåt "nytt".

Iskristall skrev 2015-11-28 13:56:08 följande:

Lycka till med orgalutransprutan! Tror du klarar det galant!

Aha, jag känner inget än. Får se om jag känner nåt efter andra sprutan ikväll då.

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-28 17:00:43 följande:

Tack! Hur många orgalutran har du fått?

Åh jag ör såå nervös känns som första dagen igen bara för att jag ska ta nåt "nytt".

Åh gumman! Det kommer gå bra! Jag hejjar på dig, det vet du! Men förstår, om man redan tycker ett stick är svårt förstår jag att två känns jobbigare.

Jag har fått ut 5st Orgalutran. Hur måmga har du?
  • Nmg

Aha då har vi lika. Har oxå 5. Är så nervös över att den verkar krånglig o ta. Läser att några skriver att mannakrafts den i 45 graders vinkel ich några skriver 90.. Och man ska dra tillbaka kolven för att kolla att det inte är blod npgra skriver att det inte spelar roll. Jag kan inte ens minnas att sköterskan sa nåt om det... Vet du något mer?

Iskristall skrev 2015-11-28 17:20:04 följande:

Åh gumman! Det kommer gå bra! Jag hejjar på dig, det vet du! Men förstår, om man redan tycker ett stick är svårt förstår jag att två känns jobbigare.

Jag har fått ut 5st Orgalutran. Hur måmga har du?

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-28 17:59:07 följande:

Aha då har vi lika. Har oxå 5. Är så nervös över att den verkar krånglig o ta. Läser att några skriver att mannakrafts den i 45 graders vinkel ich några skriver 90.. Och man ska dra tillbaka kolven för att kolla att det inte är blod npgra skriver att det inte spelar roll. Jag kan inte ens minnas att sköterskan sa nåt om det... Vet du något mer?

Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)
  • Nmg

Tack för ditt svar! Men när man ska nypa till "fläsket" på magen och sticka in den ska man då spruta in den mesans man håller kvar huden eller ska man släppa Nylander när nålen är på plats. Enligt youtube så verkar de hålla kvar och nypa under sprutandet och sen släppa det? Sved det för dig? Var det samma dommenoour fast man kanske blev rödare av den på stället efteråt? Gu va skönt att ta sista!! Jag är avis 76056533][quote-nick]Emrony skrev 2015-11-28 18:39:18 följande:[/quote-nick]Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)[/quote]

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-28 18:52:41 följande:

Tack för ditt svar! Men när man ska nypa till "fläsket" på magen och sticka in den ska man då spruta in den mesans man håller kvar huden eller ska man släppa Nylander när nålen är på plats. Enligt youtube så verkar de hålla kvar och nypa under sprutandet och sen släppa det? Sved det för dig? Var det samma dommenoour fast man kanske blev rödare av den på stället efteråt? Gu va skönt att ta sista!! Jag är avis 76056533][quote-nick]Emrony skrev 2015-11-28 18:39:18 följande:[/quote-nick]Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)

[/quote]Jag höll i "fläsket" när jag stack in sprutan sen så under tiden jag sprutar in så släpper jag mer och mer taget. Så håller inte i hela tiden. Det är liksom precis lika som menopur, några minuter efteråt så känns det som ett litet myggbett för mig, lite kli-igt.
  • Nmg

Ok då gör jag oxå så. 2 timmar kvar, jättenervös! Gaash längtar tills att detta är över. Finns roligare saker att göra en lördagkväll än att googla orgalutran i flera timmar. Haha

Emrony skrev 2015-11-28 19:31:10 följande:

[/quote]Jag höll i "fläsket" när jag stack in sprutan sen så under tiden jag sprutar in så släpper jag mer och mer taget. Så håller inte i hela tiden. Det är liksom precis lika som menopur, några minuter efteråt så känns det som ett litet myggbett för mig, lite kli-igt.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november