Nmg skrev 2015-11-28 18:52:41 följande:
Tack för ditt svar! Men när man ska nypa till "fläsket" på magen och sticka in den ska man då spruta in den mesans man håller kvar huden eller ska man släppa Nylander när nålen är på plats. Enligt youtube så verkar de hålla kvar och nypa under sprutandet och sen släppa det? Sved det för dig? Var det samma dommenoour fast man kanske blev rödare av den på stället efteråt? Gu va skönt att ta sista!! Jag är avis 76056533][quote-nick]Emrony skrev 2015-11-28 18:39:18 följande:[/quote-nick]Jag frågade faktiskt en sköterska igår om orgalutransprutan, för jag har bara tagit den rakt in, inte 45 grader och har inte heller dragit tillbaka någon kolv. Hon sa att jag bara skulle ta den rakt in. Så gör det du med! Känns orimligt att börja dra tillbaka kolven osv. Kommer gå jättebra ska du se :) berätta hur det gick sedan. Idag tar jag min sista menopurdos och näst sista orgalutran :) ha en mysig lördag allihopa :)
[/quote]Jag höll i "fläsket" när jag stack in sprutan sen så under tiden jag sprutar in så släpper jag mer och mer taget. Så håller inte i hela tiden. Det är liksom precis lika som menopur, några minuter efteråt så känns det som ett litet myggbett för mig, lite kli-igt.