• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Haha jag förstår det, men gu va fort der går när man väl sätter igång! Snart är du där själv Sjölv är jag lite nervös idag eftersom jag i morse hade flytning ( ursäkta informationen) känns som en ÄL flytning hoppas att det är inte är ÄL på gång men jag tror at det var vanligt med ökade flytningar av menopur...jag känner inte heller nånting , är rädd att det ska vara tomt där imorgon på UL.

Iskristall skrev 2015-11-29 12:46:50 följande:

Skönt att det gick bra med de bägge sprutorna för dig! Det gick bra även för mig igår. Men ser inte riktigt fram emot att ta två sprutor sen haha

Jag känner inte av att jag tagit några sprutor, så jag hoppas de gör sin verkan ändå. Lite orolig att inget händer där inne Men FruGrävling! Vad är det jag läser Stort grattis! Tummarna hålls att den lilla vill stanna den här gången! Men förstår om du känner dig försiktigt glad!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-29 12:52:11 följande:

Haha jag förstår det, men gu va fort der går när man väl sätter igång! Snart är du där själv Sjölv är jag lite nervös idag eftersom jag i morse hade flytning ( ursäkta informationen) känns som en ÄL flytning hoppas att det är inte är ÄL på gång men jag tror at det var vanligt med ökade flytningar av menopur...jag känner inte heller nånting , är rädd att det ska vara tomt där imorgon på UL.

Känner med dig! Tomt vul är ju mardrömmen just nu!

Nu tar du ju Orgalutranen som ser till att du inte ska ägglossa, så det ska ju inte vara nån fara om du märker av ägglossningsflytningar!

Ja det går ju faktiskt rätt så fort bara man kommit igång
  • FruGrävling

Ägglossningsflytningar beror på ökande östrogen och det kommer ju från de växande äggblåsorna så du har ju mycket östrogen nu. Att få ägglossningsflytningar under spruttiden är alltså helt normalt.

• phee

Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..

pepp?

• Iskristall
    phee skrev 2015-11-29 14:46:37 följande:

Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..

pepp?

Man måste få ventilera! Så ventilera

Jag vet och förstår att väntan är en svår del av detta, men tyvärr kan vi inte undgå väntan. Vi måste helt enkelt ta oss igenom, hur svårt det kan kännas. Men vi kommer göra de, du, jag och alla här inne! <3 Och vi kommer ut på andra sidan som starkare människor som lärt oss nya saker om oss själva och om barnskapandet!

Och angående din feber så tror jag inte det påverkar resultatet
  • Iskristall

OM det skulle gå fel så tror jag att det hade gjort det ändå tyvärr. Österländsk medicin säger ju att man ska hålla livmodern varm efter äl, så att miljön för ägget blir bättre. Ha värmedyna på magen, äta varm mat och inte kallt osv. Se till att man inte fryser och klär på sig ordentligt. Vet inte om det stämmer dock, men kan vara en tröst för dig iallafall Kram

Jag råkade skicka iväg innan jag skrivit klart!

• Nmg

Det är så tråkigt att vänta... du kan inte kolla på massa serier och sånt? Förstår att det bara blir nån timme men skönt att tänka på annars en stund kanske? Eller renovera något , pyssla, pynta? man får tänka att man lär sig något av allt! Även fast det är jobbigt

phee skrev 2015-11-29 14:46:37 följande:

pepp?

• Nmg

Va bra! dags för VUL imorgon. Sjukt nervös.

FruGrävling skrev 2015-11-29 13:37:12 följande:

Ägglossningsflytningar beror på ökande östrogen och det kommer ju från de växande äggblåsorna så du har ju mycket östrogen nu. Att få ägglossningsflytningar under spruttiden är alltså helt normalt.

• stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-28 12:00:07 följande:
    Oj det var såpass! Jag känner lätt ihopblandning av datum osv hihi mycket att hålla reda på! Stort lycka till! Ruvare till kvällen då, gu så spännande
    Nmg skrev 2015-11-28 11:35:43 följande:

Jag gör ÄP i Uppsala och resten i Gävle. Dags för spruta 2 ikväll då?

Aha! Jag förstår!

Japp ikväll är det spruta 2. Spruta 4 för dig då? När började du känna av att det hände nåt av sprutorna?
    Det gick bra igår :) Så nu ruvar jag..måtte tiden gå fooooort! :)
  • Pocatello
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:44:16 följande:

Plussade imorse (eller egentligen redan igår men det var så svagt så jag vågade inte tro det). RD6 idag.

Jag är inte alls så glad som man kan tro eller så glad som jag var förra året när vi plussade. Känner mig tom och nollställd. Är livrädd för ett nytt missfall.

Grattis! Förstår att det är svårt att glädjas när en har missfall i bagaget. Vi håller tummarna för dig och att den lille vill hänga kvar :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november