• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • jagvillhabarn
    HJohannesson skrev 2015-11-22 09:29:28 följande:

Stort grattis !!! Jag hade återinföring en dag efter dig, jag får väl se till att prestera i morgon då ;)

Måste kännas helt underbart!!

Tack. Ja de känns helt underbart men även helt overkligt, svårt att ta in på något sätt. Att man äntligen lyckats :)

Vad spännande, när ska du testa?

Jag har egentligen testdag på torsdag men orka inte vänta. Testade i fredags men fick negativt o så positivt idag :)
  • Dirvas
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:
    Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)
    Stort grattis! :)
  • HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 10:02:29 följande:

Tack. Ja de känns helt underbart men även helt overkligt, svårt att ta in på något sätt. Att man äntligen lyckats :)

Vad spännande, när ska du testa?

Jag har egentligen testdag på torsdag men orka inte vänta. Testade i fredags men fick negativt o så positivt idag :)

Jag har testdag på lördag...

Jag kanske redan har plussat :) haha vågar dock inte tro på resultatet. Fick "inte gravid" med cb digital men detta testet visar ju ngt :)
  • Iskristall
    HJohannesson skrev 2015-11-22 11:17:26 följande:

Jag kanske redan har plussat :) haha vågar dock inte tro på resultatet. Fick "inte gravid" med cb digital men detta testet visar ju ngt :)

Oj så spännande! Tummarna hålls för starkare test! Ser väldigt lovande ut!
  • jagvillhabarn
    HJohannesson skrev 2015-11-22 11:17:26 följande:

Det ser ju ut som ett positivt resultat.

Men det e inte så konstigt då de stickorna du testat med mäter från 25 och cb från 50. :)
  • phee

Stort grattis !! :)
  • phee
    Dirvas skrev 2015-11-21 23:04:00 följande:

Skönt att det gick bra och de säger ju att kvaliteten ofta är bättre på ett lägre antal ägg så verkar lovande. Hoppas allt går bra så vi båda får återföring av fina embryon på måndag. Känns som helgen går jättelångsamt och jag oroar mig mest för att inget ska överleva helgen trots att jag inte kan påverka det.

Ja jag vet, jag tänker oxå på att hoppas dom överlevt helgen ! Ska bli skönt att få det här gjort! Det är ju hit man kämpat känns det som. Sen får vi hoppas att det tar sig ! :)
  • Nmg

Grattis!!!

• Nmg

Detta är så komiskt. Min mens är som en klocka jämt men nu när man ska börja ivf lyser den med sin frånvaro. Den skulle ju komma idag.. Vi får väl se om den dyker upp idag. Suck.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november