• jagvillhabarn

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hoppar in här om de e ok.

Gör vår första ivf nu o ska på äggplock på tisdag. E ordentligt nervös o väntan e olidlig

• jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-11-08 17:57:05 följande:

Åh spännande, håller tummarna! Vart går du? Kort eller långt? Hur har du mått under behandlingen fram till nu?

Många frågor, men är så spänd inför mitt egna första försök!

Vi går privat på Carlanderska gbg. Kört korta protokollet med gonal f och orgalutran. Ska ta ovitrelle nu kl 9 ikväll.

Ja har mått ok. Dock rätt trött, värk i äggstockarna lite svullen. Har vart lite illamående o huvudvärk o lite svag sjukdomskänsla. Men allt detta har vart överkomligt o inget som hindrat mig i vardagen :)

När ska ni sätta igång? :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-11-08 22:42:37 följande:

På tisdag har vi första läkarbesöket. Då får vi se vad de säger om när vi kan/får sätta igång. Jag hoppas vi får köra korta och sätta igång vid nästa mens. Nästa mens bör komma i slutet på november

Åh vad spännande :)

Hoppas ni får köra igång med en gång då :)
  • jagvillhabarn

Var på äp I morse o det var inte alls så farligt som jag trott.

Fick lugnande först o sen i op salen fick jag smärtstillande intravenöst. Bedövningen dom sätter inne i kändes knappt. Vänstra sidan kände jag heller knappt något när dom sög ut äggen. Höger gjorde rätt ont men då fick jag bara mer smärtstillande. Det snurrade en del o man blev tung i huvudet men det gick över rätt fort. Nu har jag lite ont, mest när jag rör mig men de e inte värre än mensvärk. Fick ut 4 ägg ur 6 blåsor o imon får vi reda på om något blivit befruktat.

Tycker inte ni ska oroa er över äp. Jag hade helt klart oroat mig helt i onödan

• jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-11-10 18:21:08 följande:

Åh så skönt att höra! Lycka till med befruktningen nu!

Tack :)
  • jagvillhabarn
    malre skrev 2015-11-11 15:49:58 följande:

Så trevligt att höra att det har gått så bra. Ska själv göra det nästa vecka, är ganska så nervös...

Håller tummarna att det går bra med befruktningen nu :)

3 av 4 ägg är befruktade :) ska på återföring imorgon :)
  • jagvillhabarn

Nu har jag fått tillbaka ett 4 celligt ägg :)

Ägget var helt perfekt enligt dom, ett riktigt kanon ägg.

Så nu e de bara o vänta tills jag får testa :)

• jagvillhabarn
    Ashurst Klara skrev 2015-11-12 15:56:37 följande:

Underbart! Fick du se embryot I mikroskop innan det sattes in? Jag skulle hemskt gärna vilja se mitt embryo som sätts in imorgon, men det kanske inte går...

Fick du något embryo till frysen? Hoppas nu att du blir gravid och att allt går bra hela vägen.

Ja jag fick se det innan :) väldigt intressant faktiskt :)

Dom 2 som e kvar ska långtidsodlas o om dom klarar sig så fryses dom.
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-11-12 17:07:49 följande:

Tänk att få se sitt barn redan som embryo, det är det inte alla som får! Hoppas allt går vägen nu!

Ja de e riktigt fräckt :)
  • jagvillhabarn
    Emrony skrev 2015-11-12 19:10:12 följande:

Men va roligt!! Håller tummarna för att det går vägen!! :)

Kul att det såg så fint ut!

Ja nu får vi hålla tummarna o tår. Tycker redan de e jobbigt o vänta :p hur ska detta gå haha
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november