• jagvillhabarn

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-01 09:57:33 följande:

Ät lite nervös för den sprutan också. Läste i instruktionerna att man ska dra ut kolven? När nålen är i för att se att man inte träffat ett blodkärl gjorde ni så?

Tror det är helt normalt att det kommer lite blod efter man drar ut nålen så oroa dig inte :)

De kom.blod efter flera ggr när jag tog orgalutranen. Ingen fara. Ibland läckte det även ut en droppe orgalutran efter jag tagit sprutan.
  • jagvillhabarn
    phee skrev 2015-12-01 21:34:52 följande:

Tjuvtestade igår och i dag (rd 8) helt klart negativt. Och min magkänsla är helt hundra att detta tyvärr ej har misslyckats för vår del.. vet att det är tidigt men magkänslan är SÅ stark. Fick dock besked att vi har ett embryo i frysen så det ska man ju vara glad för. Men vad vi ska kämpa alla här för att lyckas !? Jag håller tummarna för Alla. Kan inte hjälpa att tänka på hur orättvist livet är idag. Dessutom förbannar jag min läkare som innan min behandling startade sa åt mig att jag inte kommer bli gravid om jag stressar upp mig . (detta var en läkare utanför kliniken). Det gör att jag klandrar mig själv för att detta inte kommer lyckas. Men hur kan hon säga nått så dumt. Tror många kvinnor som genomgår ivf vet. Att det inte alltid är så lätt att bara slappna av. ...

Än är de inte kört.

Jag testade på rd 8 o fick minus, testade sen på rd 10 och fick gravid 1-2 och ganska starkt plus på vanliga cb
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-02 10:35:40 följande:

Tack tjejer!

Det gick väl okej. På ena äggstocken hade 4äggblåsor växt till och på andra några fler fast mindre. Lite klent kände jag, men en sänkning av sprutdosen ett par dagar till och sen äggplock på måndag. Vi får se då hur många ägg vi får ut då. Jag känner mig just nu lite negativ fast sambon är jättepositiv, fast jag tror han inte riktigt känner till farorna som mindre ägg fast många blåsor, ägg som inte befruktats eller som inte delar sig som de ska, till skillnad från mig som läst allt

De kan gå hur bra som hälsa ändå, trots få ägg.

Jag hade ju bara 6 blåsor och det fanns bara 4 ägg. Men av de 4 befruktade 3 och ett fick jag ju tillbaka o e nu gravid och dom andra två långtidsodlas o frystes. Jag ser de såhär. Hellre lite få ägg o bra kvalité än jättemånga med sämre kvalité :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Stackare :( de lät inge kul med illamående.

Angående äggen sp kan de ju bli hyr bra som helst ändå, se bara på mig. Vi fick ju ut 4 ägg. 3 av dom befruktade ju o ett tillbaka till mig o de andra 2 långtidsodlas ju i frystes :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-07 20:15:01 följande:

Åh lät ju jättebra. Vet du hur det gått med det som sattes tillbaka? Är du gravid? Tack för peppen!Hehe nä, det hoppas jag verkligen inte! Vill inte ha nåt endaste telefon samtal onsdag förmiddag!

Skrev här för ett tag sen när jag plussade :)

Går in i v 7 imorgon :) så de gick på första försöket. Får bara hoppas den vill stanna o växa :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-08 10:10:30 följande:

Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju

Vet inte om de hade någon betydelse men vi hade inte sex jag badade inte badkar och inte för varma duschar. O tog det lite lugnare än vanligt. Vi gjorde återföringen på en torsdag o jag tog 1 glas vin på fredag kvällen, annars ingen alkohol alls
  • jagvillhabarn
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Grattis :)
  • jagvillhabarn

Fy vad ja e nervös nu :(

Ska på vul på torsdag o hoppas på att få se ett hjärta slå men vad jobbigt de e att vänta.

• jagvillhabarn
    Dirvas skrev 2015-12-14 17:28:48 följande:

Va spännande! men förstår dagarna går sakta till torsdag nu.

Vilken vecka får du göra vul i?

Jag fick min vul den 10 januari, är i v. 10 då om allt går som det

ska. Känns så otroligt långt bort :I

Ja tiden kryper fram. Jag är i v8 nu. På torsdag v 7 +2 :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Förstår att det känns jobbigt :(

Men de krävs ju som sagt bara 1 som är bra. Håller tummar o tår för att det går vägen nu :)
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-17 05:06:52 följande:

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

Lycka till Nmg idag och lycka till alla andra!

Ge inte upp än. Jag testade rd 8 o fick negativt. Testade ju sen på rd 10 o fick starkt positivt och gravid 1-2 på digitalt. De händer mkt på bara ett par dagar. Jag var också helt säker på att de va kört.

Håller tummarna iaf :)
  • jagvillhabarn

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

• jagvillhabarn
    Lotten skrev 2015-12-20 05:49:50 följande:

Ruvardag 13.

Jag hatar att testa. Tycker det är svårt att tolka sträcken. Och igår när vi fick ett infall att testa tidigare så fanns bara detta i affären vid oss.

För visst kan man ofta se "spöksträck" eller bara jag som upplevt så?

Vågar inte riktigt tolka det positivt. Vad säger ni andra som testat många gånger?

Det är positivt Grattis :)

Har använt dessa innan och aldrig fått tillstymmelse till streck på dom. Man ser dessutom att det är färgat streck :)
  • jagvillhabarn
    Nmg skrev 2016-06-02 23:07:47 följande:

Hej allihopa! Hittade vår tråd när jag surfade runt lite på FL. Hur har det gått för alla? Känns som att detta var flera år sen!

För oss går det bara bra. Är i v 32 nu så inte så långt kvar :) hur går det för er?
  • jagvillhabarn
    Nmg skrev 2016-06-05 19:42:58 följande:

Va roligt att det gått bra för dig! Mår du bra? Jag ör i v29

Jo jag mår bra men e sjukskriven för foglossning, går snart över på gravpenning. De e ju tungt o klumpigt nu. Känns som tiden börjar gå så långsamt nu och man e otålig. Vill ju träffa den lilla krabaten :)

SJ?
  • jagvillhabarn
    Nmg skrev 2016-06-05 22:39:50 följande:

Jobbigt med foglossning hoppas du får grav penning! Jag ska jobba 5 v till om allt går bra sen går jag på semester!

Härligt med semester snart då :)

Ja gravpenning har gått igenom så de rullar på bra :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november