• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • phee
    Dirvas skrev 2015-11-18 16:54:54 följande:
    Så, nu är äggplocket avklarat. Bedövningen kändes bara just vid insticket. Vä. äggstock gick jättebra, knappt ont. Hö. var värre men den hade mkt fler blåsor, men med mer morfin var det klart uthärdligt. Citodon har tagit bort mkt smärta nu efteråt. 31 ägg blev det och viss risk för överstimulering, återstår att se imorgon hur många som var mogna. Lycka till på fredag phee, tror att det kommer att gå bara fint Glad
    Men gud va roligt att höra att det gick så bra för dig, har faktiskt tänkt på dig idag! 31 ägg låter toppenbra! Hoppas du får flera mogna och att du får tillbaka ett superägg! :) Ska bli spännande och se vad som sker! kom ihåg att uppdatera ang. äggen!  Tack så mycket, håller tummarna allt ja kan =) Återkommer !!

Är det någon som vet vilken tid det är OK att ta ut Otrivelle sprutan ur kylen ? Ska ta den 21.00 ikväll.

• Pocatello
    Jag hoppar in här! Jag har sprayat med Suprecur sedan den 4 oktober, nedreglerades inte utan fick en cysta. Fick ovitrielle för att blöda ut slemhinnan och fortsatte spraya. Nu fick jag äntligen börja med sprutor förra veckan, första blodprovet var högt så jag fick sänka dosen och imorgon är det dags för nytt blodprov och UL. Förhoppningsvis då även få tid för ÄP. Så skönt att ha det här i rullning. Hur har ni andra mått innan ÄP? Är så otroligt svullen, lite illamående och öm i magen när jag rör mig/lutar mig fram/cyklar över gupp.

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista
    Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

pocatello - spraystart 4/10, sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket. 

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Ashurst Klara
    phee skrev 2015-11-18 17:24:10 följande:

Är det någon som vet vilken tid det är OK att ta ut Otrivelle sprutan ur kylen ? Ska ta den 21.00 ikväll.

När jag köpte min Ovitrelleoch apotekaren berättade att den behöver förvaras i kyl så blev jag orolig eftersom det skulle dröja 6 timmar innan jag kom hem. Då var det runt 15 grader ute. Men hon sa att 6 timmar inte var någon som helst fara.
  • ina

Hej!

En update. Är i v 4+5 nu om jag nu blivit gravid. Då jag tar sprutor (pregnyl) med hcg-hormon kommer alla gravtest visa plus..så idag gjorde vi ultraljud för att se om jag blivit gravid men tyvärr var det för tidigt att avgöra. Man såg bara en förtjockad slemhinna (som visserligen såg "fin" ut) så nu får vi fortsätta vänta och kika igen nästa fredag. Väldigt segt och frustrerande att inte få veta! Om jag är gravid kommer jag isf fortsätta med crinone och pregnyl till v 11. Känner i get speciellt utom att jag är svullen, men det är av crinonen. Så bara att vänta och stå ut nu!

• Iskristall
    Dirvas skrev 2015-11-18 16:54:54 följande:

Så, nu är äggplocket avklarat. Bedövningen kändes bara just vid insticket. Vä. äggstock gick jättebra, knappt ont. Hö. var värre men den hade mkt fler blåsor, men med mer morfin var det klart uthärdligt. Citodon har tagit bort mkt smärta nu efteråt. 31 ägg blev det och viss risk för överstimulering, återstår att se imorgon hur många som var mogna. Lycka till på fredag phee, tror att det kommer att gå bara fint

Skönt och grattis till ett lyckat äp! Spännade, ser fram emot uppdatering ang mogna ägg och fertiliseringen!
  • HJohannesson

Hej tjejer! Testade positivt idag på em, dock på Ruvdag 6... Det är 9 dagar sedan otrivellesprutan. Känns som om det är falskt plus...

Anledningen att jag kollade var för att se att allt hcg var ute ut kroppen men istället fick jag ett ganska "starkt" plus. Suck. Skulle aldrig gjort ett test.

Vet inte vad jag ska tro

• Dirvas
    phee skrev 2015-11-18 17:24:10 följande:
    Men gud va roligt att höra att det gick så bra för dig, har faktiskt tänkt på dig idag! 31 ägg låter toppenbra! Hoppas du får flera mogna och att du får tillbaka ett superägg! :) Ska bli spännande och se vad som sker! kom ihåg att uppdatera ang. äggen!  Tack så mycket, håller tummarna allt ja kan =) Återkommer !!

Iskristall skrev 2015-11-18 21:52:22 följande:
    Skönt och grattis till ett lyckat äp! Spännade, ser fram emot uppdatering ang mogna ägg och fertiliseringen!

Imorn under dagen kommer de ringa och meddela, får uppdatera då :)
    Tror tyvärr inte det är optimalt med så många ägg, större chans för bra kvalité om man får färre har jag fått för mig men håller tummarna.

• Daiwa 33

hej är ny här ,om jag få vara med....så kul med alla andras berättelser....är 34 år o har börjat den 7 november med sprutor först132,7 hände inget,sen 162,7 vart 2 st över 10 mm ...o nu 182 ..hoppas på bättre resultat ska på ul på fredag...sen vet ej inget mer ,bara förstår att kommer bli äp osv,fast vet ej när o så...är så taggad o verkligen längtar efter mitt eget blod o kött ....vi försöker första gången ..grattis till dem som blivit gravida ...o all lycka till till er andra 

• Ashurst Klara
    {#emotions_dlg.flower}IVF-lista
    ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år, 1:a försöket

pocatello - sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket. 

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november