• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • phee

Hej Hej,
    Jag o min sambo gör också Ivf beh. nu. Vi var på första ul idag hittade minst 10 st äggblåsor med de var lite för små, så jag fortsätter spruta tills på onsdag då tar ja äl sprutan o äp på fredag!

• jagvillhabarn
    cutepoison skrev 2015-11-16 11:47:44 följande:

Hej, är så nervös och lycklig men jag fick ett + imorse när jag testade. 12 dagar efter insättning. Vågar knappt tro det. Är det någon som vet hur man räknar när man gjort IVF, alltså vilken vecka man är i?

Grattis :)
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-16 18:03:02 följande:

Hej Hej,
    Jag o min sambo gör också Ivf beh. nu. Vi var på första ul idag hittade minst 10 st äggblåsor med de var lite för små, så jag fortsätter spruta tills på onsdag då tar ja äl sprutan o äp på fredag!

Hej! Jag har också äggplock denna vecka, fast på onsdag. Har tagit otrivelle ikväll så nu bara nervös väntan. Kör du också korta protokollet?
  • Ashurst Klara
    phee skrev 2015-11-16 18:03:02 följande:

Hej Hej,

Vad kul! Hoppas att allt grå bra. Hur gammal är du? Är det första försöket? Tänkte lägga in dig i IVF-listan =)
  • HJohannesson

Vi får ju inte glömma de som plussar :)

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, 34 år, 1:a återföringen

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, BIM?, 31år

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket.

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

Gravid!
    Cutepoison

• phee
    Dirvas skrev 2015-11-16 21:38:24 följande:

Hej! Jag har också äggplock denna vecka, fast på onsdag. Har tagit otrivelle ikväll så nu bara nervös väntan. Kör du också korta protokollet?

Va spännande ! Hoppas det går bra för dig! Ja jag gör kort protokoll! Du får berätta hur det gått sen :) lycka till!!
  • phee
    Ashurst Klara skrev 2015-11-17 07:21:10 följande:

Vad kul! Hoppas att allt grå bra. Hur gammal är du? Är det första försöket? Tänkte lägga in dig i IVF-listan =)

:) tack jag hoppas det ! Hoppas de går bra för oss alla , känns så bra att kunna stötta varandra här !

Jag är 28 år , det är första försöket . :)
  • Emrony

Fick en blödning idag, 7 dagar för tidigt!
    Ska ju få mens runt den 24 november. Kan tillägga att jag aldrig någonsin har mellanblödningar.
    Förvirrad blev just ännu mer förvirrad!

• Ashurst Klara
    {#emotions_dlg.flower}IVF-lista
    Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket. 

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Dirvas
    phee skrev 2015-11-17 16:28:02 följande:
    Va spännande ! Hoppas det går bra för dig! Ja jag gör kort protokoll! Du får berätta hur det gått sen :) lycka till!!
    Så, nu är äggplocket avklarat. Bedövningen kändes bara just vid insticket. Vä. äggstock gick jättebra, knappt ont. Hö. var värre men den hade mkt fler blåsor, men med mer morfin var det klart uthärdligt. Citodon har tagit bort mkt smärta nu efteråt. 31 ägg blev det och viss risk för överstimulering, återstår att se imorgon hur många som var mogna. Lycka till på fredag phee, tror att det kommer att gå bara fint Glad
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november