• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Skönt med pennor! Jag får blanda

Iskristall skrev 2015-11-23 18:25:03 följande:

Färdiga pennor. Nej, jag hade aldrig hört talas om det heller. Det är tydligen ganska nytt att de använder det om jag förstått rätt.

• jagvillhabarn
    phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Jag tjuvtestade på rd 8 o fick minus. Testade sen på rd 10 o fick gravid 1-2. Testade även med vanligt cb på eftermiddagen o fick rätt starkt plus då så hade nog fått plus dagen innan med. :)

Du kan ju testa rd 8 men var beredd på att de kan va för tidigt :)
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-23 19:32:03 följande:

Skönt med pennor! Jag får blanda

Nä, vad jobbigt?!
  • Pocatello
    phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Åh, lycka till! Hoppas att den lille hänger sig kvar. Blev det ett eller två som sattes in? För visst var det du som funderade på det?
  • phee
    Pocatello skrev 2015-11-23 21:07:59 följande:

Åh, lycka till! Hoppas att den lille hänger sig kvar. Blev det ett eller två som sattes in? För visst var det du som funderade på det?

Ja verkligen! Det blev ett 10 celligt 3 dagars embryo. Får veta på tors. Om de andra 2 blir frys. :)
  • phee
    jagvillhabarn skrev 2015-11-23 19:33:46 följande:

Jag tjuvtestade på rd 8 o fick minus. Testade sen på rd 10 o fick gravid 1-2. Testade även med vanligt cb på eftermiddagen o fick rätt starkt plus då så hade nog fått plus dagen innan med. :)

Du kan ju testa rd 8 men var beredd på att de kan va för tidigt :)

Okej, jag kommer kolla dag from dag 8 tror jag.. är så nyfiken. Herregud
  • Dirvas
    Ashurst Klara skrev 2015-11-23 16:01:40 följande:
    Dirvas skrev 2015-11-23 15:47:09 följande:

Nu har jag också blivit ruvare Glad

Roligt att vi är flera som ruvar! Ända sedan i fredags har jag haft en stark känsla av att min cellklump inte har fastnat. 

Min läkare förklarade att cellklumpen simmar runt därinne några dagar innan den fastnar (2-dagars embryo fastnar visst efter ca 3 dagar). Hoppas, hoppas, hoppas att det går bra för oss alla tre! :)

Ja bara att hålla tummarna och försöka få dagarna att gå :)

Hoppas att din känsla inte stämmer och att det ändå blir ett plus, när ska du testa?

• Nmg

Nu har jag blandat ihop menopur ampullen en dag innan. Den kan ju vara framme i 25 dagar så det gör nog inget att den är blandad en dag innan. Har även köpt emla kräm för att bedöva huden och så även xylokain salva som jag ska ha på efter sticket. Förberedd till Max

• Pocatello
    Nmg skrev 2015-11-23 22:33:46 följande:

Nu har jag blandat ihop menopur ampullen en dag innan. Den kan ju vara framme i 25 dagar så det gör nog inget att den är blandad en dag innan. Har även köpt emla kräm för att bedöva huden och så även xylokain salva som jag ska ha på efter sticket. Förberedd till Max

Det kommer säkert att gå super :) En blir verkligen avtrubbad när det kommer till nålar och sprutor av det här, en positiv bieffekt tänker jag haha.
  • Ashurst Klara
    Puff på listan! Jag plockade bort "1:a försöket" eftersom jag upptäckte att alla körde 1:a och att tråden heter 1:a ivf ^^

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år