• Pocatello

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Jag hoppar in här! Jag har sprayat med Suprecur sedan den 4 oktober, nedreglerades inte utan fick en cysta. Fick ovitrielle för att blöda ut slemhinnan och fortsatte spraya. Nu fick jag äntligen börja med sprutor förra veckan, första blodprovet var högt så jag fick sänka dosen och imorgon är det dags för nytt blodprov och UL. Förhoppningsvis då även få tid för ÄP. Så skönt att ha det här i rullning. Hur har ni andra mått innan ÄP? Är så otroligt svullen, lite illamående och öm i magen när jag rör mig/lutar mig fram/cyklar över gupp.

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista
    Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

pocatello - spraystart 4/10, sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket. 

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Pocatello
    Daiwa 33 skrev 2015-11-19 08:37:34 följande:

tänkte bara fråga vad menas men kort eller lång protokollet?o vad betyder BIM o FET?...förlåt men det allt e nytt för mig tack för förståelse ....

Det är inte lätt med alla förkortningar i den här ivf-bubblan :) BIM är Beräknad Icke-Mens, alltså när du beräknar få mens och FET är Frozen Embryo Transplant, alltså att en sätter in ett embryo som varit fryst sedan tidigare äggplock.

Långa protokollet betyder att en "nedreglerar" kroppen, försätter den i konstgjort klimakterium innan en stimulerar igång igen. I korta protokollet gör en endast stimuleringen. Det är lite olika vilket en gör, beror väl på olika saker som bakomliggande sjukdom. Ex jag som har endometrios gör den långa eftersom den har verkar ge bättre effekt då. 
  • Pocatello

Lycka till Daiwa!

Jag var på VUL och tog östrogrenprov igår och det fanns en massa ägg! Östrogenprovet var väldigt högt däremot, har även varit det tidigare och jag har fått sänka Gonal-F dosen. Så nu är ÄP planerat till måndag och jag ska inte ta något mer Gonal-F utan bara spraya Suprecur och så Ovitrelle på lördag kväll. Känner mig mest peppad på äggplock och ser lite framemot det, förstår att det nog är lite korkat att se framemot att någon ska sticka nålar i fittan på en? Hehe.

• Pocatello
    Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

Neeej, vad tråkigt att höra! <3 <3 <3
  • Pocatello

Det känns som att det är så många steg i det här som kan få fel, så fort en kommit förbi ett så börjar oron för nästa. Jag försöker att inte tänka för mycket på det.

Hur har ni som gjort äggplock mått innan? Jag har varit otroligt svullen och haft väldigt ont både i magen och sen idag även i ryggen. Kan inte sitta upp längre stunder utan får då jätteont. Måste ligga ner eller stå upp. Skrev en tenta igår och det var inte det lättaste hehe. Satsar på en lugn helg nu med serier i soffan inför ÄP på måndag. 

• Pocatello

Verkar ju som att två grattis är på plats!

Känns peppigt inför mitt eget äggplock imorgon :)

• Pocatello

Idag var det dags för äggplock för vår del. Då vi skjutit liiite för länge med det här att byta till vinterdäck på bilen så fick det bli taxi in och buss hem från sjukhuset. Kände mig ganska pigg där på sjukhuset och tänkte att "Äh, vi kan spara taxipengarna och köpa roligt snacks för istället" men mådde sen ganska illa på bussen hem så det är inget jag rekommenderar hehe.

Själva äggplocken var över förväntan, kände i princip ingenting utan var mest lite skönt snurrig av morfinet. Det var väl de två bedövningssprutorna som kändes lite, men bättre än tandläkarbedövning till exempel. Det hela tog ganska 10 minuter och 17 ägg fick de ut! Barnmorskan trodde att det fanns god chans att få sätta in en blastocyst så nu håller jag tummarna för det. Nu har jag skickat iväg frun att köpa pizzaingredienser och sen blir det att ligga i soffan resten av kvällen.

Det känns skönt att ha ett steg till avklarat, även om det sett bra ut på VUL så finns ju ändå oron att äggblåsorna skulle vara tomma eller att något annat hade gått snett. 

• Pocatello
    phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Åh, lycka till! Hoppas att den lille hänger sig kvar. Blev det ett eller två som sattes in? För visst var det du som funderade på det?
  • Pocatello
    Nmg skrev 2015-11-23 22:33:46 följande:

Nu har jag blandat ihop menopur ampullen en dag innan. Den kan ju vara framme i 25 dagar så det gör nog inget att den är blandad en dag innan. Har även köpt emla kräm för att bedöva huden och så även xylokain salva som jag ska ha på efter sticket. Förberedd till Max

Det kommer säkert att gå super :) En blir verkligen avtrubbad när det kommer till nålar och sprutor av det här, en positiv bieffekt tänker jag haha.
  • Pocatello
    Ashurst Klara skrev 2015-11-24 09:26:54 följande:
    phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Imorgon är det exakt 2 veckor sen jag gjorde äggplocket, så egentligen tycker jag att det borde gå att testa nu (dag 13). Men sköterskan skrev 28/11 som testdag på min lapp, så jag vill nog hålla mig till det.

Jag känner liksom mig själv, om jag får ett negativt resultat nu så kommer jag bryta ihop totalt men ändå inte förlora hoppet helt. Sen tar jag ett nytt test på lördag och bryter ihop en gång till. Men man ska nog göra som man känner själv blir bäst.
    Ja, jag tänker att det är bäst att lyssna på sig själv!

Sju av mina 17 ägg hade blivit befruktade i alla fall, lite färre än jag hoppats på men misstänkte att många var omogna också. Sen försöker jag tänka att jag hoppades att de skulle få ut tio ägg så då är ju sju befruktade inte så tokigt. ET, tredagars, blir på torsdag och sen börjar väl den långa väntan för oss med :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november