• phee

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej Hej,
    Jag o min sambo gör också Ivf beh. nu. Vi var på första ul idag hittade minst 10 st äggblåsor med de var lite för små, så jag fortsätter spruta tills på onsdag då tar ja äl sprutan o äp på fredag!

• phee
    Dirvas skrev 2015-11-16 21:38:24 följande:

Hej! Jag har också äggplock denna vecka, fast på onsdag. Har tagit otrivelle ikväll så nu bara nervös väntan. Kör du också korta protokollet?

Va spännande ! Hoppas det går bra för dig! Ja jag gör kort protokoll! Du får berätta hur det gått sen :) lycka till!!
  • phee
    Ashurst Klara skrev 2015-11-17 07:21:10 följande:

Vad kul! Hoppas att allt grå bra. Hur gammal är du? Är det första försöket? Tänkte lägga in dig i IVF-listan =)

:) tack jag hoppas det ! Hoppas de går bra för oss alla , känns så bra att kunna stötta varandra här !

Jag är 28 år , det är första försöket . :)
  • phee
    Dirvas skrev 2015-11-18 16:54:54 följande:
    Så, nu är äggplocket avklarat. Bedövningen kändes bara just vid insticket. Vä. äggstock gick jättebra, knappt ont. Hö. var värre men den hade mkt fler blåsor, men med mer morfin var det klart uthärdligt. Citodon har tagit bort mkt smärta nu efteråt. 31 ägg blev det och viss risk för överstimulering, återstår att se imorgon hur många som var mogna. Lycka till på fredag phee, tror att det kommer att gå bara fint Glad
    Men gud va roligt att höra att det gick så bra för dig, har faktiskt tänkt på dig idag! 31 ägg låter toppenbra! Hoppas du får flera mogna och att du får tillbaka ett superägg! :) Ska bli spännande och se vad som sker! kom ihåg att uppdatera ang. äggen!  Tack så mycket, håller tummarna allt ja kan =) Återkommer !!

Är det någon som vet vilken tid det är OK att ta ut Otrivelle sprutan ur kylen ? Ska ta den 21.00 ikväll.

• phee
    Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

Vad tråkigt, vad som än hänt.. ! Hoppas du mår bättre snart vi är alla i samma båt så du får ventilera här om du känner att du vill! Vi är säkert många här som gärna stöttar dig, det här är en resa som kan bli väldigt jobbig och här är man aldrig ensam. Krya på dig !
  • phee
    Dirvas skrev 2015-11-20 23:28:05 följande:

Gick det bra för dig med äp idag phee?

Jag skrev ett inlägg om mitt äp som måste försvunnit!? Men men skriver igen :)

Det som gjorde lite ont var bedövningen som stack till. Sen var det ganska lugnt , fick smärtstillande som gjorde att jag inte kände så mycket helt enkelt. De drog på ordentligt med smärtlindring så trodde jag skulle somna emellanåt! Jag behövde inte säga till alls. Mycket tacksam för detta. Jag var orolig för antalet ägg i o m att jag haft en så låg dos och inte jämnt mig säker på om jag fått tillräckligt. Men när ingreppet var klart så var de verkligen behövlig vila som gällde. Fick besked om att de fick ut 7 ägg, vilket blev både en bekräftelse och en besvikelse till en början , man vill ju ha det dubbla för att men tror att chanserna är större till graviditet , vilket inte stämmer ! Jag funderade på det en stund och sen kändes det helt okej, som min underbara sambo sa, "hur många ska du ha där inne " det krävs bara ett enda. De ringde från labb idag kl 8 och sa att 3 ägg blivit befruktade och att jag ska komma på måndag för återinförande. Så får vi se om de blir ett eller två embryo.. om nu de klarar sig och inget går fel , är lite nervös för det men det är inget ja kan göra.
  • phee
    Pocatello skrev 2015-11-21 18:45:38 följande:

Det känns som att det är så många steg i det här som kan få fel, så fort en kommit förbi ett så börjar oron för nästa. Jag försöker att inte tänka för mycket på det.

Hur har ni som gjort äggplock mått innan? Jag har varit otroligt svullen och haft väldigt ont både i magen och sen idag även i ryggen. Kan inte sitta upp längre stunder utan får då jätteont. Måste ligga ner eller stå upp. Skrev en tenta igår och det var inte det lättaste hehe. Satsar på en lugn helg nu med serier i soffan inför ÄP på måndag. 

Jag förstår dig ! Precis så känner jag också. Man är klar med det ena då börjat det andra liksom. Men det är nog bra ändå att ta ett steg i taget. :)

Jag kan säga dig att innan jag gjorde äggplocket hade jag mest ont i ryggen! Hoppas det går bra på måndag och att du får fram fina ägg :)
  • phee
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:

Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)

Stort grattis !! :)
  • phee
    Dirvas skrev 2015-11-21 23:04:00 följande:

Skönt att det gick bra och de säger ju att kvaliteten ofta är bättre på ett lägre antal ägg så verkar lovande. Hoppas allt går bra så vi båda får återföring av fina embryon på måndag. Känns som helgen går jättelångsamt och jag oroar mig mest för att inget ska överleva helgen trots att jag inte kan påverka det.

Ja jag vet, jag tänker oxå på att hoppas dom överlevt helgen ! Ska bli skönt att få det här gjort! Det är ju hit man kämpat känns det som. Sen får vi hoppas att det tar sig ! :)
  • phee

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november