1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Åh, lycka till! Hoppas att den lille hänger sig kvar. Blev det ett eller två som sattes in? För visst var det du som funderade på det?
Åh, lycka till! Hoppas att den lille hänger sig kvar. Blev det ett eller två som sattes in? För visst var det du som funderade på det?
Jag tjuvtestade på rd 8 o fick minus. Testade sen på rd 10 o fick gravid 1-2. Testade även med vanligt cb på eftermiddagen o fick rätt starkt plus då så hade nog fått plus dagen innan med. :)
Du kan ju testa rd 8 men var beredd på att de kan va för tidigt :)
Jag flyttar mig i listan för att jag är gravid :)
Kan knappt tro att det är sant !!
Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.
Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)
{#emotions_dlg.flower}IVF-lista
ina - äp v.44
Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år
Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år
Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år
phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år
FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år
Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år
pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år
Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år
FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år
Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år
Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år
PlusGravid!
Cutepoison
HJohannesson BF 2 augusti
Hej alla ! Grattis till hagnestahill :)!
Daiwa33 förstår att det måste vara skitjobbigt, jag beklagar verkligen..!
Jag är på rd 4 nu och jag har så vansinnigt ont i min ländrygg. Började igår kväll och i natt fick jag knappt sova pga den. Varför får man ont i ryggen ? Jag är orolig att nått är fel. Dessutom blev jag tungandad inatt , men de kan ju bero på min ångest..som jag fick. Hugger i bröstet o så.oxå.. någon mer som har så ont i ryggen ?
Hej tjejer!
Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
Lycka till allihopa!
Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..
pepp?
Man måste få ventilera! Så ventilera
Jag vet och förstår att väntan är en svår del av detta, men tyvärr kan vi inte undgå väntan. Vi måste helt enkelt ta oss igenom, hur svårt det kan kännas. Men vi kommer göra de, du, jag och alla här inne! <3 Och vi kommer ut på andra sidan som starkare människor som lärt oss nya saker om oss själva och om barnskapandet!
Och angående din feber så tror jag inte det påverkar resultatet
Det är så tråkigt att vänta... du kan inte kolla på massa serier och sånt? Förstår att det bara blir nån timme men skönt att tänka på annars en stund kanske? Eller renovera något , pyssla, pynta? man får tänka att man lär sig något av allt! Även fast det är jobbigt
Jag känner lite samma, är sjukt jobbigt att varje dag fundera på ev. symtom eller brist av och samtidigt försöka skjuta bort alla såna tankar. Ena sekunden tror jag det kommer funka och nästa sekund känns det helt hopplöst. Men pepp till oss att vi tagit oss igenom en vecka av rd-tiden nästan :)
har du bestämt om du ska tjuvtesta ngt? jag fick testdag först den 9/12 så tror jag kommer testa mot helgen iaf.
Hej tjejer!
Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)
Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.
Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?
Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)
Kram
Tjuvtestade igår och i dag (rd 8) helt klart negativt. Och min magkänsla är helt hundra att detta tyvärr ej har misslyckats för vår del.. vet att det är tidigt men magkänslan är SÅ stark. Fick dock besked att vi har ett embryo i frysen så det ska man ju vara glad för. Men vad vi ska kämpa alla här för att lyckas !? Jag håller tummarna för Alla. Kan inte hjälpa att tänka på hur orättvist livet är idag. Dessutom förbannar jag min läkare som innan min behandling startade sa åt mig att jag inte kommer bli gravid om jag stressar upp mig . (detta var en läkare utanför kliniken). Det gör att jag klandrar mig själv för att detta inte kommer lyckas. Men hur kan hon säga nått så dumt. Tror många kvinnor som genomgår ivf vet. Att det inte alltid är så lätt att bara slappna av. ...
Usch blir så ledsen när jag hör vad läkaren sagt, den som uttrycker sig på det viset har ingen förståelse alls för vad vi går igenom. Jag tror nog ingen som genomgått IVF inte har känt en stor stress upprepade gånger, och det funkar ändå såklart. Det är en del av processen. Alla som säger "men slappna av så kommer det gå bra ska du se", dom slutar man lyssna på helt. Det är skönt att vi har varandra och vi kan ventilera både när det går bra och när det känns tungt! Jobbigt att du redan fått den magkänslan, förstår att det känns svårt att ignorera den. Bra att ni fick en liten till frysen då även fast kanske tankarna finns på annat håll just nu. Vi är så duktiga alla som kämpar på! Kram
Phee: Usch för läkare som uttrycker sig på det viset! Håller såklart tummarna för er!
Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!
Tack alla ! :) vi har ett embryo i frysen.. ska kontakta min klinik imorgon l se vad planen blir. Det blir att unna sig nu med allt man undvikit senaste tiden. Tack igen alla !