• 100kgpappa

Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)

Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?

Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.

Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.

För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)
  • Anonym (Gaby)

Är inte själv swinger, lever i ett monogamt äktenskap. Men om jag fick reda på att vänner var det hade jag blivit nyfiken och frågat massor! Hade tyckt det var modigt att de vågar och vill. Är kvinna, 30.

• Anonym (Gaby)
    Anonym (sommarfest) skrev 2015-10-04 11:23:15 följande:

Är en singel man på dryga 50,

är väl själv swinger   men det r ju svårt för en ensam man......

1  Hur folk lever med sin sexualitet är väl helt deras sak,  dvs jag struntar i det

2 Jag skulle ju gärna prata om det och hoppas på att bli inbjuden

3 Jag skulle försöka ordna en swingerfest och skicka en inbjudan

4  Intressant att folk skulle säga upp bekantskapen för någon annans sexuella

intressen.  Säkert samma folk som står längst upp på barrikaderna

och skriker högljutt om att stoppa rasism.....

Men alltså va, angående punkt 4 där, hur skulle att vara antirasist relatera till att tycka illa om swingers?! Känns som en jättekonstig slutsats att dra. Själv står jag gärna på barrikaderna för att stoppa BÅDE rasism och fördomar mot sexualitet.
  • Anonym (E)

Jag skulle tycka det vore kul och vilja veta mera om än inte sexuella detaljer.
    Sen vill jag berätta om mina preferenser inom bdsm och ds.
    Min erfarenhet är att människor som har fetisher, parafiler eller andra sexuella önskemål som avviker från normen har varit tvungna att tänka igenom och reflektera över både sig själva, sin motpart och samhällsnormer i stort. 
    Det är reflekterande och tänkande människor öppna för nya tankar.
    Såna människor tycker jag om. Hjärta

• fluu

Skulle nog inte reagera på något särskilt vis. Vad andra gör i sängkammaren är inget jag intresserar mig nämnvärt för. Kvinna, 22 år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (krille)

Jag hade blivit lite avis. Tänkt att varför har dom inte frågat oss? Jag kanske också ville knulla hans fru... Men det är ju iofs inte för sent...  Dom kunde ju liksom lära oss lite...

• Anonym (Quexet)

Hur jag reagerar beror ju helt på vilket par o hur nära. Glad

För inte så länge sen fick jag reda på att ett par (ytligt bekanta) tycker om både parsex o trekanter, dom har hellre inga problem att betala för att få det. Där ställer jag inga frågor, bryr mig inte heller. En lite närmre bekant fick jag höra hade levt som UG i ett par år (lite grövre än vanlig dominans), då ställde jag frågor hela kvällen!  

Skulle jag få reda på att något par i min närmsta krets ägnade sig åt någon from av swing skulle jag ställa jättemycket frågor, men det är för att sån är jag! Nyfiken som få när det gäller sex även om det är områden jag inte är mogen för att utforska själv än, av olika anledningar. Flört Men i min umgängeskrets är sex ett väldigt öppet ämne o finns det något mer intressant egentligen?

• Anonym (Fred)

Jag skulle tycka mycket synd om dem, förklara för dem att alla i deras umgänge kommer att se dem som ganska äckliga.

Man skulle kunna se dessa "swingers" som lustiga personer, några man kan skratta åt.
    I det långa loppet skulle jag nog äcklas så mycket att det skulle vara bäst att ta avstånd och sluta umgås med dem.

• 100kgpappa
    Anonym (Fred) skrev 2015-10-07 20:04:39 följande:

Jag skulle tycka mycket synd om dem, förklara för dem att alla i deras umgänge kommer att se dem som ganska äckliga.

Man skulle kunna se dessa "swingers" som lustiga personer, några man kan skratta åt.

I det långa loppet skulle jag nog äcklas så mycket att det skulle vara bäst att ta avstånd och sluta umgås med dem.

Nja, de flesta har ju faktiskt en ganska neutral /nyfiken inställning till saken om man tittar på resultatet, men det kan ju vara så att du umgås i lite inskränkta kretsar, där man går igång lite på att se ner på andra.

Men den lustiga biten är jag lite nyfiken på, kan du utveckla det lite?
  • 100kgpappa
    Anonym (krille) skrev 2015-10-07 14:16:54 följande:

Jag hade blivit lite avis. Tänkt att varför har dom inte frågat oss? Jag kanske också ville knulla hans fru... Men det är ju iofs inte för sent...  Dom kunde ju liksom lära oss lite...

Tror det nämndes tidigare i tråden, man raggar inte på andra som inte är swingers själva, speciellt inte i bekantskapskretsen.
  • Regndamen

Jag skulle känna mig illa till mods om någon drog upp sitt sexliv. Inga jag vill umgås med.

• Anonym (Linda)

Jag skulle tycka dem var äckliga, skulle inte vilja ha kontakt med sådana personer.

• Tokbus
    Anonym (Linda) skrev 2015-10-08 12:20:26 följande:
    Jag skulle tycka dem var äckliga, skulle inte vilja ha kontakt med sådana personer.

Varför ? De harväl inte sex med alla samt drar in dig i något du inte vill. Dömer du alla efter vilken typ av sexliv folk har?
  • Anonym (Mr & Mrs Prefect)

Själv tycker jag de som inte kan skilja på de och dem är äckliga.. (Eller iaf lite dumma)
  • Herrn i unform

Vad skulle kunna hända? Eller vill du bara ha perfekta, mainstream heteronormativa personer runt om dig?

På vilket sätt förändras personen bara för att de har möjlighet ha sex med andra utan din medverkan?
    De kanske berättade det för dig i förtroende i tron att du inte skulle döma dem utan fortfarande gilla dem lika mycket ändå. Som vänner gör.

• Tokbus

De flesta känner någon som är Swingers . Ni ser dem i Tv hör dem i radio handlar av dem i affären . Blir svårt att bojkotta allt och alla i fall.

• 100kgpappa

Otur för dig att du troligtvis har det....
  • Tokbus
    100kgpappa skrev 2015-10-08 16:59:13 följande:
    Otur för dig att du troligtvis har det....

Mer otur för dem .
  • 100kgpappa
    Tokbus skrev 2015-10-08 17:28:18 följande:

Mer otur för dem .

Haha, precis!
  • Anonym (Olika)

Jag valde det sista alternativet. Det var hårt skrivet men ja, jag skulle lämna den vänskapsrelationen för våra grundvärderingar skulle vara så otroligt skilda. Jag skulle lämna med respekt för mina vänners val och jag skulle förvänta mig samma respekt tillbaka.

Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)