• 100kgpappa

Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)

Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?

Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.

Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.

För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)
  • 100kgpappa
    Anonym (Rykten) skrev 2015-10-02 08:14:54 följande:

Jag är inte swinger.

Men det har gått sådana rykten om mig och min make av någon outgrundlig anledning. Och de ryktena har verkligen också gått runt, jag har i ärlighetens namn svårt att förstå det sensationella i det!

Har också upplevt att en del personer undvek oss, så jag tror att folk generellt inte är så himla oberörda av det som majoriteten i den här tråden tyvärr... 

Kan nog vara så, en del har rätt skumma uppfattningar om swingers, tex att de vill/har sex med alla de stöter på, har orgier hemma i tv-soffan medan barnen tittat på osv.

Därav att man hållet det för sig själv...
  • Knall

Kvinna, 30 år.

Känner redan folk som är swingers, poly, bdsm etc..

För mig är det inga problem! Jag tycker att det är intressant och vill gärna veta hur de tänker och känner kring det även fast jag själv inte vill testa.

Är själv ganska öppen sexuellt och tycker om att diskutera sex och samlevnad t.ex.

Jag kanske inte förstår allt, men jag anser mig inte ha rätt att döma någon heller, när allt sker frivilligt utan tvång.

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Fjäril Vingad

Skulle säga: "good for you"!

Jag är öppensinnad och lever själv icke normativt, även om jag just inte swingar direkt (även om vi dock ibland är fler än två i leken). 

• Anders 386

Jag skulle bli nyfiken - och lite avundsjuk på dom som verkligen lever ut sin sexualitet. Jag skulle vilja höra mer. Inte detaljer, mera nyfiken på hur man träffas och hur det funkar rent socialt.

Själv skulle jag inte direkt vilja hålla på som swingers, men skulle vara häftigt att blanda in nån extra i det egna sexet. typ partnerbyte eller MMF.

Man 59 år

• Anonym (Inget)

Svar:
    Blir förvånad och kommer nog tänka på det när vi träffas men skulle aldrig få för mig att säga upp kontakten eller fråga något eller på något sett bry mig/visa att jag bryr mig. Kommer troligen glömma bort det efter ett tag.

• Yogagirl

Jag skulle nog bli nyfiken och ställa frågor om någon i bekantskapskretsen yppade att de swingar. Det verkar spännande tycker jag, en livsglädje i det liksom :) Har andra vänner som har en öppen relation och har sex med vem de har lust med, och det är inte provocerande alls för mig.

Personligen är ärligheten i relationen viktig för mig, och är då båda med på swingandet (eller vad man nu vill hitta på), så ser jag inte att det är nåt konstigt/dåligt/skumt osv osv med det, bara härligt med folk som lever livet.

(Särskilt med tanke på hur många dömande bitterfittor/surkukar det finns, som inte vågar leva ut sina drömmar och istället har en miserabel relation. Det verkar ju vettigt eller..?)

Kvinna, 37 år.

• sandlilja

Skulle inte bli upprörd eller så men inte heller vilja höra detaljer. Det skulle inte kännas annorlunda att umgås men ok jag skulle i de flesta fall bli förvånad. Svårt att föreställa sej folk man känner i sängen fast man förstår att de har ett sexliv.

• Anonym (Aeon)

Det skulle nog sätta lite griller i mitt huvud. Få lite bilder i huvudet jag inte fått innan. Sedan skulle jag undra varför de berättar. Vill de sondera terrängen? I det stora hela skulle jag vara nyfiken och fråga om deras erfarenheter. Komplex som man är, så skulle jag nog bli lite förnärmad om vi inte skulle bli tillfrågade - men samtidigt lättad.

• Anonym (kluven)

Jag är kluven. Jag skulle både känna nyfikenhet och vilja fråga, och känna mig lite obehaglig till mods. Obehagligt därför att jag inte vill ha en massa strul och oreda i mitt liv, men nyfikenhet därför att grejen i sig vore spännande.

• Anonym (njae)

Har röstat "Tycker det blir lite olustigt att umgås med dem i fortsättningen."

Därför att jag skulle vara rädd för att misstolka varje gång någon av er skulle ge mej en kram eller bara röra vid min arm. Skulle vara svårt att berätta "fräckisar" i ert sällskap. 
    Osv. 

Har inget emot swingers. Men jag skulle aldrig "swinga" med vänner. 

Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)