• 100kgpappa

Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)

Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?

Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.

Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.

För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)
  • Anonym (Linda E)

Hade jag känt någon som swingat så hade jag frågat om de har många könssjukdomar, om de har psykiska problem och framförallt så hade jag fråga om varför de är i en relation om de vill ha sex med andra...

• Frökenfrykena

Bara för att förtydliga mitt tidigare inlägg samt att ge lite ytterligare input i frågan så vill jag främst säga: nej, vi som "swingar" bjuder inte in vänner och bekanta som vi vet inte själva rör sig i samma kretsar, dvs. det finns inga i vår bekantskapskrets som skulle få för sig att vi stöter på dom eller försöker basunera ut ett budskap om polygami på något sätt.

Ha en trevlig helg!

• Aniiee

Goood for you...... ?

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (bryr mig inte)

Har bekanta som är det så det är ingen big deal. Det skulle bara bli jobbigt om de försöker få med mig och min man, men som tur är respekterar de vår önskan att inte swinga.

• NyttNamn

"intressant! " skulle jag säga, och säga att de gärna fick berätta mer om de ville... 

Sen kanske jag (vi)  skulle berätta att vi, inte swingar, men är intresserade av att träffa andra par, dock bara kommit till skott vid ett tillfälle än så länge... 

Så "har funderat på det själv och ställer lite nyfikna frågor" blir väl mitt svarsalternativ... 

Skulle inte ha problem med saken även om jag inte var intresserad själv.  Mina vänner umgås jag med för de personer de är och för att jag tycker om dem!  
    Homo, bi, trans, poly eller vad man nu kan tänka sig - det är inget som spelar roll i vänskapen... 

Pour some sugar on me...
  • 100kgpappa

Precis som Frökenfrykena skriver, så stöter/raggar man inte på folk utanför den kretsen, eftersom det trots allt är betydligt större chans att de inte är intresserade, än att också är swingers.

Och även om de skulle vara intresserade, så kanske de har helt andra sexuella preferenser än vad man själv har, så en sexträff skulle bli misslyckad i vilket fall.

Jag använder swingersbegreppet lite brett i tråden, definitionen är lite olika, men som jag skrev i början, att man har sex tillsammans med fler än sin partner.

• 100kgpappa
    Anonym (Linda E) skrev 2015-10-02 19:51:10 följande:

Hade jag känt någon som swingat så hade jag frågat om de har många könssjukdomar, om de har psykiska problem och framförallt så hade jag fråga om varför de är i en relation om de vill ha sex med andra...

Typiskt fördomsfullt..

Brukar du fråga singelvänner som kanske träffar lite olika då och då om de har mycket könssjukdomar också?

Man använder normalt kondom vid nya kontakter eller så har man ett par som man håller sig till och litar på.

Varför skulle man ha psykiska problem för att man gillar sex på fler än två, brukar du fråga alla det som har en annan syn på saker och ting än dig själv?

En relation är så mycket mer än sex, jag och min fru är gifta för att vi älskar varandra. Sen har vi båda ett intresse av att ibland ha sex tillsammans med andra, inte så mycket just ha sex med nån annan, utan för att vara flera på en gång. Hon gillar att ha sex med två killar på en gång, jag gillar att ha sex med två tjejer samtidigt, plus att hon får njuta av tjejsex ibland också.

Vi ser sex som något kul och något man ska njuta av, och ibland gör vi det tillsammans med andra.

Dock sparar vi kyssar för oss själva, det är lite mer intimt.
  • Anonym (Korgossen)
    Anonym (jo) skrev 2015-10-01 22:15:12 följande:

Att vara swingers är inte alls så vanligt. Klart att ni som "umgås" i sådana kretsar träffar på flera som är som ni. Var skulle de annars hålla till? I kyrkans kör?

Märks att du inte har sjungit i kyrkokör. Det har jag.
  • Anonym (Mr & Mrs Prefect)
    Anonym (Linda E) skrev 2015-10-02 19:51:10 följande:

..,enkelt, vi är gifta för att vi älskar varandra!

Bra att du fick svar på en fråga iaf ????
Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)