100kgpappa skrev 2015-10-01 17:15:25 följande:
Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?
Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.
Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.
För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.
Haha jag reagerar inte ett skit möjligen gratulerar jag till att de hittat ett sätt att leva som passar just dem, det är väl skitbra liksom.
Men å andra sidan har jag vänner som lever poly, har öppna förhållanden, lever i tresamhet, ägnar sig åt bdsm. Kan inte riktigt se att jag har rätt att döma eller fördöma andra alls, så länge mina vänner är lyckliga och mår bra så kan jag inte se något problem alls.
Har ju varit älskarinna åt en man som lever i öppen relation och träffat en annan man som lever likadant men bara en gång än så länge. Oavsett jag tycker de är att föredra jag vet vad jag får och slipper känslomässigt trassel, vilket jag absolut avskyr.
Så mina vänner har liksom koll på hur jag är och jag tror jag är en av de första som de bollar saker med som går utanför normen just för att jag inte dömer saker alls och helt ärligt så blir jag nästan aldrig förvånad och har redan snappat upp saker och nyanser innan de berättar. Men anser att det är upp till dem hur de vill leva sina liv och jag hoppas de resonerar likadant gällande mig.