• 100kgpappa

Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)

Hur skulle ni reagera om något par i bekantskapskretsen nämner att de har ett lite mer utsvävningar sexliv som inkluderar andra personer?

Motivera gärna svar, och om ni vill, kön och ålder.

Eftersom vi är swingers, men håller den informationen för oss själva, är jag lite nyfiken på hur folk i allmänhet ser på företeelsen.

För alla är ju förmodligen helt övertygade om att ingen de känner håller på med sånt, men jag som är rätt aktiv inom det livet märker ju hur vanligt det är, betydligt vanligare än vad många tror.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)
  • Anonym (Skoj)

Tycker att det är lite skoj. Jag har vänner som berättat mer hårresande saker om sitt sexliv än så. Personligen är jag vanilj.

• Anonym (jo)

Att vara swingers är inte alls så vanligt. Klart att ni som "umgås" i sådana kretsar träffar på flera som är som ni. Var skulle de annars hålla till? I kyrkans kör? Hade vänner till mig plötsligt avslöjat en sådan sak. Så hade jag nog börjat tänka annorlunda om dom. Varför berätta det för mig? Vill de ha med mig i deras aktiviteter. Har de några baktankar nu när de bjuder på vin? Jag är inte intresserad av att höra om andras sexliv i detalj. Jag hade nog inte umgåtts så mkt med dom mer. Sorry. Men det har med värderingar att göra. O swingers är lite b för mig.

• Anonym (anti)

Jag skulle inte vilja ha att göra med sådana människor.
    De lär vara mer eller mindre efterblivna samt troligtvis ha flertal könssjukdomar. 

• 100kgpappa
    Anonym (jo) skrev 2015-10-01 22:15:12 följande:

Att vara swingers är inte alls så vanligt. Klart att ni som "umgås" i sådana kretsar träffar på flera som är som ni. Var skulle de annars hålla till? I kyrkans kör? Hade vänner till mig plötsligt avslöjat en sådan sak. Så hade jag nog börjat tänka annorlunda om dom. Varför berätta det för mig? Vill de ha med mig i deras aktiviteter. Har de några baktankar nu när de bjuder på vin? Jag är inte intresserad av att höra om andras sexliv i detalj. Jag hade nog inte umgåtts så mkt med dom mer. Sorry. Men det har med värderingar att göra. O swingers är lite b för mig.

Det jag menade med vanligare än man tror är inte att det är jättevanligt, men många tror det rör sig om några hundra par i hela Sverige typ, men bara i vår lilla kommun på 50 tusen invånare finns det ett hundratal par på den kontaktsidan vi nyttjar mest, och alla swingers hänger inte där. Har vid flera tillfällen råkat ut för att de vi kontaktat har jobbat på samma arbetsplats som mig ( vet dock inte vilka det är...)

Och då är det fortfarande så att betydligt fler skulle nog vilja prova, men deras man/kvinna är inte intresserad, och då blir det ju såklart inget av det.

De allra flesta som vi träffat har inte sökt sig till varandra för att de vill ha ett förhållande som innehåller gruppsex, utan det är något man kommer fram till senare att man vill prova, en fantasi som båda gillar och som man förverkligar.

Så chansen att en person som gillar gruppsex råkar bli ihop med en annan som också gillar det borde inte vara så stor, ändån är det inte direkt brist på folk att träffa...

Om du hade fått reda på det av en slump då. Dvs det var inte de som berättade, utan det kom fram ändån.

Hade du fortarande slutat umgås med dem?

Har dock aldrig hört talas om att någon skulle ragga på sina vänner, sexkompisar söker man normalt på nätet eller på klubbar, inte i bekantskapskretsen.
  • Anonym (jo)
    100kgpappa skrev 2015-10-01 23:59:00 följande:

Det jag menade med vanligare än man tror är inte att det är jättevanligt, men många tror det rör sig om några hundra par i hela Sverige typ, men bara i vår lilla kommun på 50 tusen invånare finns det ett hundratal par på den kontaktsidan vi nyttjar mest, och alla swingers hänger inte där. Har vid flera tillfällen råkat ut för att de vi kontaktat har jobbat på samma arbetsplats som mig ( vet dock inte vilka det är...)

Och då är det fortfarande så att betydligt fler skulle nog vilja prova, men deras man/kvinna är inte intresserad, och då blir det ju såklart inget av det.

De allra flesta som vi träffat har inte sökt sig till varandra för att de vill ha ett förhållande som innehåller gruppsex, utan det är något man kommer fram till senare att man vill prova, en fantasi som båda gillar och som man förverkligar.

Så chansen att en person som gillar gruppsex råkar bli ihop med en annan som också gillar det borde inte vara så stor, ändån är det inte direkt brist på folk att träffa...

Om du hade fått reda på det av en slump då. Dvs det var inte de som berättade, utan det kom fram ändån.

Hade du fortarande slutat umgås med dem?

Har dock aldrig hört talas om att någon skulle ragga på sina vänner, sexkompisar söker man normalt på nätet eller på klubbar, inte i bekantskapskretsen.

Om jag hade fått reda på det av en slump. Så vet jag faktiskt inte hur jag skulle gjort. Men jag tror att jag skulle sett annorlunda på dom o deras förhållande. Och inte umgåtts med dom så mycket. Igen olika värderingar. Menar inte att swingers värderingar behöver vara fel. Bara det att det är andra värderingar än vad jag har.
  • Anonym (hm)

Om de nu skulle visa sig vara swingers så är det ju deras ensak och inget som rör mig eller förändrar min syn på vännerna heller för den delen. Är det verkligen något att hetsa upp sig över?

• 100kgpappa
    Anonym (jo) skrev 2015-10-02 00:07:07 följande:

Om jag hade fått reda på det av en slump. Så vet jag faktiskt inte hur jag skulle gjort. Men jag tror att jag skulle sett annorlunda på dom o deras förhållande. Och inte umgåtts med dom så mycket. Igen olika värderingar. Menar inte att swingers värderingar behöver vara fel. Bara det att det är andra värderingar än vad jag har.

Men är det så stor skillnad i värderingar att det ska påverka ens umgänge? Jag förstår ju om man får reda på att ens vänner är med i någon extremorgansisation, eller uttrycker åsikter som tex är kraftigt rasistiskt eller liknande, att man kanske inte vill umgås med dem så mycket.

Men att vissa (som jag) tycker det är kul att vara lite fler ibland när vi har sex, är det så stor skillnad i värderingar så att man inte kan umgås normalt längre?
  • straw2008

Skulle inte bry mig alls, det väcker heller inget som helst intresse hos mig.
    Men du säger att det är vanligare än vad jag tror ? Hur vet du vad jag tror? Kan tänka mig att 1/10 par håller på med sånt, hur stor sifra skulle du påstå att det är ?
    Klart ni tycker det är vanligt när ni håller på med sånt o umfås i såna kretsar liksom.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Rykten)

Jag är inte swinger.

Men det har gått sådana rykten om mig och min make av någon outgrundlig anledning. Och de ryktena har verkligen också gått runt, jag har i ärlighetens namn svårt att förstå det sensationella i det!

Har också upplevt att en del personer undvek oss, så jag tror att folk generellt inte är så himla oberörda av det som majoriteten i den här tråden tyvärr... 

• 100kgpappa
    straw2008 skrev 2015-10-02 08:01:39 följande:

Skulle inte bry mig alls, det väcker heller inget som helst intresse hos mig.

Men du säger att det är vanligare än vad jag tror ? Hur vet du vad jag tror? Kan tänka mig att 1/10 par håller på med sånt, hur stor sifra skulle du påstå att det är ?

Klart ni tycker det är vanligt när ni håller på med sånt o umfås i såna kretsar liksom.

1/10 är nog lite att ta, men det jag menade är att eftersom de flesta som håller på med swinging är rätt diskreta med det, så är man inte själv aktiv i den världen, och inte känner till nån som är det så kan man lätt få uppfattningen att det är väldigt ovanligt, medans när man söker par i ens närhet så märker man hur många det är i ens geografiska närhet som har liknande intresse.

Jag trodde inte att det var så innan vi började.

Jag tror de flesta som vi känner skulle bli väldigt förvånade om de visste om våran hobby, speciellt som vi inte direkt passar in i den fördomsfulla syn som finna bland många på swingers
Svar på tråden Hur reagerar du om du får reda på att ett par du/ni känner och umgås med sen länge är swingers ( ägnar sig åt någon form av sexuell aktivitet där andra är inblandade)