• Anonym (TS)

Någon mer som är gravid och har hiv?

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag om det är någon mer här inne som är gravid och har hiv? Skulle vara roligt att få kontakt med andra blivande mammor i "samma situation".

Jag väntar mitt tredje barn (sambons första och han är hiv-negativ för er som kanske undrar) men det är min första graviditet som hiv-positiv. Bf är 5 maj.

• Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?
  • Anonym (hivbloggerskan)
    Anonym (bara undrar) skrev 2015-09-26 18:25:40 följande:

Har du Hiv 1 eller Hiv 2?

Du kan inte mena allvar?
  • Axe
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2015-09-26 17:18:03 följande:

Då hoppas jag att du oxå avstår att skaffa barn.. Trångsynthet o dumhet är heller inte nåt man borde föra vidare...

Fast bara för att man tycker det är dumt att skaffa biologiska barn som riskerar allvarliga sjukdomar så ska man inte ha barn? Du är sanslös!

Hade jag haft allvarlig ärftlig sjukdom hade jag avstått barn. Tyvärr, men man får tänka på barnet före sig själv.
  • Anonym (N)

Grattis till graviditeten :)

Är nyfiken så måste fråga, hur reagerade dina föräldrar? och vet dina vänner?
    Hur reagerade du själv när du fick veta?

• Anonym (propaganda?)

Känns som en uppdiktad propagandatråd till stöd för avskaffandet av upplysningsplikt för HIV-positiva.

De känslostyrda medlemmarna på hatsajten Familjeliv är väl den perfekt jordmånen för en sådan tråd...

• Anonym (propaganda?)

Förövrigt är det en myt att HIV inte skulle vara ett problem i Sverige idag. Antalet smittade ökar hela tiden och det tack vare den inställning som TS och några till i tråden har.

Vi hade kunnat utrota HIV i västvärlden, om vi hade velat. Men så länge folk har den där låt gå-attityden så är det omöjligt och fler och fler smittas.

• Påven Johanna
    Anonym (propaganda?) skrev 2015-09-26 20:22:55 följande:

Förövrigt är det en myt att HIV inte skulle vara ett problem i Sverige idag. Antalet smittade ökar hela tiden och det tack vare den inställning som TS och några till i tråden har.

Vi hade kunnat utrota HIV i västvärlden, om vi hade velat. Men så länge folk har den där låt gå-attityden så är det omöjligt och fler och fler smittas.

www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/hivinfektion/
  • Sous
    Axe skrev 2015-09-26 19:39:54 följande:
    Fast bara för att man tycker det är dumt att skaffa biologiska barn som riskerar allvarliga sjukdomar så ska man inte ha barn? Du är sanslös!

Hade jag haft allvarlig ärftlig sjukdom hade jag avstått barn. Tyvärr, men man får tänka på barnet före sig själv.
    HIV är inte en allvarlig ärftlig sjukdom, hennes barn riskerar inte att få HIV. Det har du hittat på själv.

Var drar du gränsen då? Folk med diabetes kanske inte heller ska skaffa barn? Blir inte många kvar om vi ska börja sålla bort alla som inte är helt perfekta.
  • Anonym (Jodåsåatte)

Jag tycker inte att något av det du rabblat upp är "allvarliga sjukdomar" i den bemärkelsen eftersom de går att medicinera och folk kan leva normalt med dom...
  • Anonym (Må väl)

Det låter som att det är en väääldigt stor del av befolkningen som du anser inte bör skaffa barn? Det låter något elitistiskt må jag säga.

//En som själv varken "borde" föröka sig eller blivit född eftersom min mor har celiaki och min far har diabetes
  • Anonym (Anna)
    Anonym (propaganda?) skrev 2015-09-26 20:20:00 följande:

Känns som en uppdiktad propagandatråd till stöd för avskaffandet av upplysningsplikt för HIV-positiva.

De känslostyrda medlemmarna på hatsajten Familjeliv är väl den perfekt jordmånen för en sådan tråd...

Herregud, så faktumet att en person har hiv, mår bra och är gravid är så otroligt att det måste vara propaganda? För övrigt så står jag helt bakom avskaffandet av upplysningsplikten för hiv-positiva. Man måste lyssna på forskning och vetenskap och inte styras av någon rädsla som sitter i sedan 80-talet.

Till trådstartaren: Grattis till graviditeten! 
Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?