• Hoppsan2016

Gravid efter IVF hösten 15

Jag siktade på 7/6 med det sket sig haha.

Alla i personalen blir så förvånade när de hör att jag gick över med alla barn innan. Men hon i magen har egen vilja....

Gweny skrev 2016-05-01 11:30:36 följande:

Jag siktar på 6/6. (bf 11/6) då blir det alltid röd dag och kul födelsedatum 160606.

• Hoppsan2016

Eller hur!!! Jag messar till henne i magen och meddelar det haha

Sälma Riit skrev 2016-05-01 12:32:01 följande:

Precis, komma här och gå före. Det är lite dåligt tycker jag ;)

• Hoppsan2016

På sin tur iaf efter v35+0

Sälma Riit skrev 2016-05-01 12:49:57 följande:

Jamen gör det! Be henne vänta på sin tur :)

• Hoppsan2016
    Junilängtan skrev 2016-05-01 15:35:37 följande:

Här är det 2 juni som är bf, känns så långt bort men ändå så läskigt nära!

Jag hoppas han kommer då eller tidigare. Har en fotbollstokig karl hemma som håller tummarna att han kan vara hemma under EM (alltså att bebben kommer senare), och så kan vi ju inte ha det ;)

Hahaha näää, så kan ni inte ha det. 
  • Hoppsan2016

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

• Hoppsan2016

Tack alla!!! Vi mår så bra vi kan efter en för tidig födsel och akut kejsarsnitt. Jag har ju aldrig gatt det innan, så det var läskigt. Ville verkligen födda "normalt".
    Men nu bestämde Havanna åt oss hur det skulle gått till haha.
    Jag är iaf väldigt tacksam till alla personal på Eskilstuna sjukhus för all redat hjälp.
    Vi fick ju inte plats i Stockholm, så vi blev skickade hit med ambulans i fredags..

• Hoppsan2016

Vad spännande!!!' Fler bebisar i tråden!!!

Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 03:56:20 följande:

Mitt i natten. Vaknade för ca 1 timme sedan med förvärkar/värkar. De kommer som i vågor och är en helt ny typ av smärta. Gör ordentligt ont men helt överkomligt... Nu måste det väl ändå vara igång?! Svårt att fördriva tiden mitt i natten utan att väcka nån... V 37+5 nu

• Hoppsan2016

Vi är hemma!!! Kom hem igår. Får ju hemmavård pga att hon inte ammar ännu. Men så fort hon gör det blir hon utskriven.

Berättar mer sen....

• Hoppsan2016

Grattis till dottern !!!! Nu är det 2 första flickor födda i tråden :) Roligt med fler bebisar

Beklagar tvillingflickan <3

Jasmin Karlsson skrev 2016-05-10 16:13:55 följande:

Nu har min dotter kommit! Värkar igår kväll och plötsligt massa blod, åkte då in direkt. Då öppen 6 cm, vidare till förlossning. Värkar som inte var så farliga men tilltog i styrka. Lustgas. Efter ett tag ryggbedövning, bästa beslutet! Kunde slappna av och till och med slumra till medan kroppen jobbade. Det tog bort lite av krystvärkarna så fick värlstimulerande dropp. Det sista gjorde ooooont! Ut kom en stark och fin tjej på knappt 3 kg (v 38+1), 9 tim efter att värkarna började. Moderkakorna och tvillingen kom sen också, väldigt mycket absorberad var hon. Nu vilar vi på BB. Är så lättad nu. :)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15